بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
بهبود درد زانو با انجام حرکات ورزشی مناسب در آب
جراحی زیبایی و لیزر تبلیغات 24

بهبود درد زانو با انجام حرکات ورزشی مناسب در آب

1012
آخرین بروزرسانی : ۸ اردیبهشت ۹۳
نوشته‌شده به دست محمد شریعت در آمادگی جسمانی | آناتومی بدن انسان | مقالات | پزشکی ورزشی

 194 بهبود درد زانو با انجام حرکات ورزشی مناسب در آب

یک فوق تخصص روماتولوژی گفت: انجام حرکات ورزشی مناسب در آب که آب درمانی گفته می‌شود، خصوصا راه رفتن در آب، به علت کاهش فشار بر روی زانو، نقش بسزایی در تقویت عضلات زانو و کاهش درد دارد. دکتر محمد مهدی امام  با بیان اینکه درد زانو از مشکلات شایعی است که در سنین مختلف با عللی متفاوت بروز می‌کند، گفت: تقویت عضلات زانو به میزان قابل توجهی، درد زانو را کاهش می‌دهد.


وی در ادامه با اشاره به اینکه در مبتلایان به آرتروز با تحلیل عضلات درد شدت می‌یابد، گفت: افرادی که دچار آرتروز زانو هستند، به علت تحلیل رفتن عضلات داخلی زانو و شدت درد در اثر بی‌حرکتی، فشار بر روی مفصل زانو افزایش یابد و این افزایش فشار، موجب آسیب مفصلی و درد بیشتر می‌شود.

این فوق تخصص روماتولوژی با تاکید بر اینکه انجام حرکات ورزشی مناسب و تقویت عضلات زانو در کاهش درد زانو و پیشگیری از تشدید درد نقش بسزایی دارد، گفت: در مبتلایان به آرتروز زانو، انجام ورزش‌هایی که زانو تحرک زیادی دارد، مناسب نیست، بهترین ورزش حرکت و پیاده روی در آب است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر انجام ورزش‌های هوازی در مبتلایان به درد زانو تاکید کرد و گفت: هر چند انجام ورزش‌های هوازی مانند پیاده روی، موجب تقویت عضلات زانو و کاهش درد می‌شود ولی در افرادی که به
علت شدت درد، قادر به انجام پیاده روی یا ورزش‌های مناسب هوازی نیستند، می‌توانند با آب درمانی به کاهش درد کمک کنند.

وی با بیان اینکه راه رفتن در آب تاثیر بسزایی در کاهش درد زانو دارد، گفت: انجام حرکتی که در اصطلاح ورزشی بغل پا گفته می‌شود نیز به تقویت عضلات زانو و کاهش درد کمک می‌کند، افراد می‌توانند در وضعیت‌های مختلف، خوابیده، نشسته یا ایستاده، در خشکی یا آب به هر تعداد که در توانشان باشد، حرکت بغل پا را انجام دهند، هنگام انجام این حرکت باید پا کشیده بوده و با حرکتی ملایم به پهلو برده شود و سپس به حالت اولیه برگردد، بهتر است این حرکت به طور متناوب در طول روز انجام شود.

دکتر امام در پایان یاد آور شد: انجام حرکات ورزشی مناسب در آب که آب درمانی گفته می‌شود، خصوصا راه رفتن در آب، به علت کاهش فشار بر روی زانو، نقش بسزایی در تقویت عضلات زانو و کاهش درد دارد.

منبع :‌ ایسنا

نظر خود را بگذارید


5 − = یک

تبلیغات 2