۹ ماده غذایی برای تاًمین آب بدن

۹ ماده غذایی برای تاًمین آب بدن

 ۹ ماده غذایی برای تاًمین آب بدن

برای تامین آب بدن ، علاوه بر نوشیدن آب ، از برخی مواد غذایی مانند سیب ، مرکبات ، کدو ، خیار ، سوپ و… نیز می توان بهره یرد. در این مطلب کوتاه چند ماده غذایی را یه شما معرفی می کنیم که آب بدنتان را تاًمین کرده و از خشکی پوست پیشگیری می کند.

کدو : هر نصف فنجان کدوی پخته شده حاوی ۲۱۱ میلی لیتر آب است . کدو سرشار از فیبر بوده و برای بدن بسیار مفید است.

آناناس : هر فنجان آناناس حاوی ۲۳۳ میلی لیتر آب است.

کدو تنبل : هر فنجان کدو تنبل پخته و له شده حاوی ۲۳۰ میلی لیتر آب و سرشار از ویتامین ۶B است.

مرکبات : یک عدد پرتغال بزرگ دارای ۱۶۰ میلی لیتر آب است . نصف یک گریپ فروت ( قرمز ، صورتی یا سفید ) ۱۵۱ میلی لیتر آب دارد . یاد آوری می کنیم مرکبات سرشار از ویتامین C هستند که برای سلامت پوست لازم است.

خیار : یک فنجان خیار خرد شده ۱۰۰ میلی لیتر آب دارد باید بدانید خیار نیز حاوی ویتامین C است .
 ۹ ماده غذایی برای تاًمین آب بدن
گیلاس : یک فنجان گیلاس بدون هسته حاوی ۱۲۷ میلی لیتر آب است . این میوه ریز سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است.

سوپ جو دوسر : هر فنجان از این خوراک حاوی ۱۹۷ میلی لیتر آب است. جو دوسر کلسترول خون را پایین می آورد.

سویای سبز : یک فنجان سویای پخته شده حاوی ۱۱۶ میلی لیتر است. این ماده غذایی منبع پروتئین است.
سیب : یک عدد سیب بزرگ منبع عالی فیبرها و آنتی اکسیدان ها است که حاوی حدود ۱۹۱ میلی لیتر آب است.

منبع : jafarpoor.com

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.