بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
۵ اشتباه بزرگ در تمرینات پا





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
یکشنبه ۶ فروردین
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

۵ اشتباه بزرگ در تمرینات پا

1425

۵ اشتباه بزرگ در تمرینات پا
۱- پایین رفتن در ددلیفت

اگر دقت کنید این اشتباه را بین ورزشکاران زیاد مشاهده می کنید.
می دانیم که در اجرای ددلیفت باید پشت را صاف نگهداریم. اما عده ای برای افزایش دامنه حرکت، بیش از حد هالتر را پایین می برند و این باعث می شود پشت از حالت صاف در آمده و خمیده شود.
دقت داشته باشید وزنه های روی هالتر نباید با زمین برخورد کند. چنین حرکتی ددلیفت نیست. سعی کنید ابتدا حرکت صحیح را با هالتر بدون وزنه انجام دهید و پس از اطمینان از صحت حرکت، وزنه ها را سوار کنید.

کنار یم آینه بایستید تا حین حرکت بتوانید وضعیت بدن را مشاهده کرده وپشت را صاف نگه دارید. هالتر با تا میانه ساق پایین برده شود. به هیچ وجه پشت را خم نکنید. آخرین نکته اینکه زانوها را قفل نکنید.

۲- چرخاندن پاها به اطراف

حتما شنیده اید که چرخاندن پاها به داخل یا خارج، در تمرینات پا باعث درگیر کردن بخش های مختلف از عضلات پا می شود، اما باید بدانید این قانون برای حرکاتی صادق است که در آن پاها آزاد هستند مانند دستگاهای جلو ران و پشت ران، اما حرکاتی که کف پاها روی سطحی محکم شده است مانند اسکوات و پرس پا، چرخاندن پا به داخل و یا خارج تنها باعث آسیب رساندن به مفاصل زانو،لگن و مچ پا می شود، بنابراین در این حرکات، پاها را به حالت طبیعی قرار دهید آنها را در حالتی بگذارید که راحت بوده و تعادل داشته باشید.

۳- بلند کردن نشیمنگاه در پرس پا

انجام دامنه حرکتی کامل یک بحث است و رعایت ایمنی حرکت بحثی دیگر. در پرس پا، اگر نشیمنگاه از روی صندلی بلند شود، یعنی سکوی وزنه را بیش از حد پایین آورده اید و این وضعیت احتمال آسیب دیدگی مهرهای کمری را افزایش می دهد. بخش منفی حرکت را نیز با کنترل کامل انجام دهید. تا چنین وضعیتی رخ ندهد. کف پاها را کمی بالاتر روی سکو بگذارید تا در پایین آوردن وزنه،زانو ها با سینه برخورد نکند. حرکات کششی پس از تمرین را فراموش نکنید.

۵ اشتباه بزرگ در تمرینات پا
۴- اسکوات های ناقص

چه اسکوات باشد و په پرس پا، چند اینچ حرکت دادن هالتر با وزنه رقت انگیز است! اگر چه تکرار های نیمه، نوعی روش تمرین برای حرفه ای هاست اما انجام دادن همه ست ها و تکرار ها به این روش، تاثیری روی رشد عضلات ندارند. اسکوات ها را کامل کنید. زانوها را تا ۹۰ درجه خم کرده و پایین بروید. سعی کنید پیش از انجام اسکوات، عضلات پا را بیش از حد کشش ندهید، زیرا باعث خستگی و عدم توانایی در انجام صحیح تمرین خواهد شد. حرکات کششی را به بعد از پایان تمرینات موکول کنید.

۵- توان بیرون رفتن از باشگاه پس از تمرین

اگر از همه بدنسازانی که پاهایی حجیم و عضلانی دارند بپرسید، به شما می گویند که در تمرین پا تا ذره آخر انرژی را مصرف می کند، بنابراین پس از تمرین پا نباید قادر باشید روی بخش دیگر از عضلات بدن کار کنید.

ببینید چطور تمرین می کنید. آیا ست های تمرینی زا تا حد ناتوانی عضله پیش خواهید می برید یا آنقدر آرام تمرین می کنید که پس از اتمام، می توانید کم هم روی تردمیل بدوید! اگر روز پس از تمرین پا، عضلات تان دچار گرفتگی مختصری شد، مشخص می شود روز قبل خوب تمرین کرده اید.

منبع : ایرانی فیتنس

نظر خود را بگذارید


× هشت = 8

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز