۱۰ روش برای غلبه بر استرس در ورزشکاران

۱۰ روش برای غلبه بر استرس در ورزشکاران

۱۰ روش برای غلبه بر استرس در ورزشکاران

مطمئا استرس برای فردی اتفاق خواهد افتاد و هر شخص به نوعی متفاوت دوست دارد این استرس را کنترل کند. با پیشرفت تکنولوژی و توقعات بالا از زندگی و همچنین سرعت بخشیدن به نحوه زندگی این عارضه به زندگی ما انسان ها حاکم شده و متاسفانه اگر خیلی سریع کنترل نشود می  تواند عواقب ناخوشایندی مخصوصا برای یک ورزشکار به دنبال داشته باشد. همانطور که مطلع هستید بسیاری از افراد برای غلبه بر استرس سراغ راهکارهایی نامناسب از جمله سیگار،رانندگی با سرعت بالا و یا حتی انجام تمرینات بسیار سخت و پر شدت در باشگاه می روند.

استرس بخشی از زندگی هر انسانی در هر جا و در هر زمانی  محسوب خواهد شد و هر وقت این مشکل در زندگی مشخص هر فردی رخنه کرد باید خیلی سریع منبع این مشکل را پیدا کرده  و یا اجرای راه حل ساده و منطقی که امتحانش را پس داده است میتوانید به راحتی با ایت پدیده شوم مقابله کنید.

۱- اولین قدم این است که باید با پزشک و یا روانپزشک خود مشاوره کرده تا ریشه این عارضه مشخص گردد. معمولا پزشکان معتقدند چون استرس برا ی هر فردی تاثیرات متفاوتی را خواهد گذاشت، بنابراین راهکارهای مقابله با این عارضه برای افراد مختلف متفاوت خواهد بود.
۲- مطمئنا یکی از روش های مقابله با استرس فعالیت فیزیکی و یا همان ورزش کردن خواهد بود. ورزش مرتب و منظم مخصوصا ایروبیک می تواند عملکرد بدن و سیستم خوابتان را به طرز چشمگیری بهبود بخشد.
۳- تا آنجایی که برایتان مقدور خواهد بود برای خواب کافی و با کیفیت شبانه ارزش خاصی قائل شوید.

۴- در روزهایی که واقعا تراکم کاریتان بالا خواهد بود و وقت رفتن به باشگاه را ندارید سعس کنید حداقل ۲۰ دقیقه پیاده روی و یا حرکات کششی انجام دهید. اجرای این حرکات به تنهایی باعث ریلکس شدن تن و روان خواهد شد.

۵- از حرکت های مدیتیشن برا یرسیدن به آرامش درونی تان بهره کافی ببرید.
۶- سعی کنید در صورت مواجه شدن با استرس چند نفس عمیق بکشید، مطمئن باشید آرامش نسبی پیدا خواهید کرد.
۷- در آخر هفته پس از چند روز ورزش سخت و نفس گیر به سالن ماساژ و یا سونا بروید.
۸- همواره زندگی تان هدف های مثبت را در ذهنتان طرح ریزی کرده و برای رسیدن به آن همیشه تلاش و کوشش همراه با آرامش سرلوحه کارهایتان قرار دهید.

۹- تمامی اهداف مهم زندگی تان را به ۵ بخش شامل، روحی و معنوی، ذهنی و فکری، عاطفی، بدنی و اقتصادی تقسیم کرده و آنها را بصورت فایل در گوشه ذهنتان ذخیره کنید و مطمئن باشید این اهداف به شما خواهد گفت که از زندگی چه می خواهید.

۱۰- خودتان را غرق در تصورات شاد و مهیج زندگی کرده و همواره لبخند بر لب داشته باشید.

منبع : ایرانی فیتنس

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.