بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
گرفتگی عضلانی





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
سه شنبه ۵ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

گرفتگی عضلانی

811

 گرفتگی عضلانی

گرفتگی و درد عضلانی در بدنسازی چیز عجیبی نیست و همه بدنسازان آن را تجربه کرده اند. این اتفاق ممکن است در هر قسمت از بدن اتفاق بیافتد. از ران ها گرفته تا عضلات بازو، حتی عضلات ساق.
بدون در نظر گرفتن نوع تمرین،همه مستعد گرفتار شدن در این دام هستند. وقتی یاد بگیرید که چطور با این دردها کنار بیایید، دیگر برنامه تمرینی شما به مخاطره نمی افتد. دردها و گرفتگی عضلانی معمولاً بعد از چند روز بر طرف می شوند. اما تا وقتی این دردها از بین بروند، انگیزه شما پایین آمده و جلسه تمرین تان بی حاصل خواهد بود.

انقباضی به شکل اسپاسم

گرفتگی عضلانی،نوعی انتقباض اسپاسم گونه عضلات است که هنگام تمرین با وزنه یا بلافاصله بعد از تمرین ایجاد می شود. علت این انقباضات هنوز کاملاً مشخص نیست و در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد. اما چند عامل مشخص برای آن وجود دارد.

الکترولیت ها :جذب آب شما و لکترولیت ها در احتمال بروز گرفتگی عضلانی نقش زیادی دارد. وقتی توازون الکترولیت سدیم – پتاسیم در بدن با اخلال روبه رو شود، به ویژه وقتی تعرق زیادی داشته باشید ممکن است این مشکل به وجود آید.

این مشکل وقتی طی تمرین مقدار زیادی آب بنوشید هم ممکن است اتفاق بیفتد. خیلی از افراد یک ست انجام می دهند، یک نوشیدنی می خورند دوباره یک ست دیگر و فکر هم می کنند که برای بدنشان مفید است. اما وقتی بدنتان در اوج جذب آب باشد ، سدیم بیشتری را به شکل عرق خارج می کند . درست است که آبی که از بین رفته را جایگزین می کنید ،اما بدون سدیم ،عملکرد عضلات مختل خواهد شد . به علاوه اگر تمرینتان در محیطی خیلی گرم انجام شود ،ممکن است حتی وضعیت وخیم تر هم بشود . در چنین شرایطی نه تنها بیشتر عرق خواهید کرد ، بلکه گرما تاثیر منفی روی عضلات تان داشته و زود تر احساس خستگی و ضعف می کنید

سطح کلسیم : علت دیگر درد و گرفتگی عضلانی پایین بودن میزان کلسیم بدن است . وقتی غلظت کلسیم در مایع خارج سلولی اطراف اعصاب و عضلات کم باشد ، سیستم عصبی بیش از حد تحریک شده و درد و گرفتگی عضلانی به وجود می آید.

تاثیر کربوهیدرات : درد و گرفتگی عضلانی در مواردی که یک ورزشکار از رژیم های کم کربو هیدرات پیروی می کند  و ناگهان مقدار زیادی کربو هیدرات مصرف می کند ، نیز ممکن است اتفاق بیفتد . این می تواند بخشی از رژیم غذایی باشد. از این رو بهترین راه برای کنار آمدن با آن این است که بدانید بلافاصله بعد از دوره ای که کربوهیدرات مصرفی شما بالا می رود ، احتمال بیشتری برای بروز درد و گرفتگی عضلانی وجود دارد و سعی کنید از انجام هر گونه فعالیت شدید در این مدت خودداری کنید
 گرفتگی عضلانی
برخورد با درد و گرفتگی عضلانی

بلافاصله پس از احساس گرفتگی عضلانی ، به فعالیت و حرکت خود ادامه دهید . احتمالاً قادر به انجام حرکت با دامنه حرکت کامل نخواهید بود ، اما ادامه حرکت فیبر های عضلانی به برگردان محور عضلانی به حالت اولیه و کاهش حس گرفتگی و درد ، کمک می کند . حرکت باید آرام وبه نرمی صورت گیرد ، از این رو راه رفتن آرام و لرزاندن عضله مورد نظر بسیار کمک کننده خواهد بود .

به عنوان یک اقدام پیشگیرانه می توانید قبل از شروع گرفتگی عضلانی یک نوشیدنی جایگزین الکترولیت مصرف کنید . این کار نه تنها جذب آب بدنتان را تنظیم می کند ، بلکه نسبت سدیم پتاسیم آن را نیز حفظ می کند.

اطمینان یابید که در رژیم غذایی تان به اندازه کافی کلسیم وجود داشته باشد که وجود کلسیم کافی در بدن از بروز درد و گرفتگی عظلانی جلوگیری می کند . مصرف محصولات لبنی ساده ترین راه است و آنهایی که از لبنیات استفاده نمی کنند ، می توانند از مکمل های کلسیم استفاده کنند  .

برای جلوگیری از بروز درد و گرفتگی عضلانی روی توازن خود کار کنید . این کار به تقویت اندام های تاندون گولگی و محور عضلات کمک می کند و از این رو توانایی آنها را در کنار آمدن با استرس ناشی از حرکت های مختلف بالا می برد.

با گرفتگی عضلانی مقابله کنید

این تکنیک ها را امتحان کنید . به خاطر داشته باشید که ویژگی های بدنی هر فرد متفاوت است و علت گرفتگی عضلانی وی نیز می تواند متفاوت باشد با توجه به اینکه وقتی درد و گرفتگی عضلانی در شما ایجاد می شود چه می کنید ، وضعیت جذب آب و الکترولیت های بدنتان چطور است ، می توانید پیدا کنید که کدامیک از این تکنیکها بیشتر به دردتان می خورد.

منبع : jafarpoor.com

نظر خود را بگذارید


هشت − 3 =

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز