کلیدهای رشد عضلانی ( از نگاه نیل هیل مربی مطرح بدنسازان حرفه ای )

 کلیدهای رشد عضلانی ( از نگاه نیل هیل مربی مطرح بدنسازان حرفه ای )

تمام مربیان بزرگ بدنسازی دنیا نکات کلیدی و برجسته ای برای رشد عضلانی دارند . نکاتی که نتیجه سالها تلاش و آزمایش و تحقیق می باشد . نکاتی که با رعایت آن قهرمانان بزرگی به قهرمانی و قله های افتخار رسیدند. در ادامه این مطلب نکاتی جالب از نیل هیل مربی برجسته بدنسازی حرفه ای جهان را مشاهده خواهید نمود .

از همه امکانات بهره بگیرید : اگرچه من عاشق حرکات ترکیبی هستم ، ولی برخی از حرکات تک مفصلی هم برای افزودن بر سایز عضلانی ارزش زیادی دارند. بعنوان مثال نشر طرفین با دمبل . هیچ حرکت دیگری نمی تواند به اندازه نشر طرفین با دمبل بر سایز سر میانی دلتوئید شما بیافزاید. همین مسئله در مورد دستگاه ها هم صدق می کند؛ من در تمرین شاگردانم برای اعمال فشار بر عضلات از زاوایای مختلف ، هم از وزنه های آزاد و هم دستگاه بهره می گیریم .

اهمیت پمپ خون : با جریان خونی که توسط سیستم تمرینT3Y ( سیستم تمرینی ابداعی نیل هیل که شامل چرخه های سه هفته ایست ) در عضلات شما ایجاد می شود، بخصوص در طول هفته های دوم و سوم برنامه ، پمپ فوق العاده ای را در عضلات خود حس خواهید کرد. هدایت حجم بالای خون به عضلات بیشترین مقدار از مواد مغذی و اکسیژن را جهت رشد بهینه در اختیارآنها قرار می دهد. همزمان ، مواد زاید و رادیکلهای آزاد را که برای رشد و ریکاوری مضرند با سرعت بالایی از عضلات شما خارج می کند.

کاهش استرس : اعمال کلیدهای رشد عضلانی ( از نگاه نیل هیل مربی مطرح بدنسازان حرفه ای ) فشار بیش از اندازه بر خودتان برای دستیابی به رشد بیشتر می تواند به استرس زیادی منجر شود ، که باعث افزایش سطوح کورتیزول می شود. کورتیزول هورمون کاتابولیکی است که تاًثیری متضاد با تستسترون دارد. باعث تداخل در رشد می شود و افزایش ذخایر چربی را در پی دارد. اگر در رعایت برنامه تمرین و رژیم غذایی تان نظم و پشتکار داشته باشید و مقدار زیادی هم استراحت کنید ، مطمعئن باشد که از این عوارض در امان خواهید بود و به رشد عضلانی هم دست پیدا می کنید.

تقلب کنترل شده ! : این کاملاً بدون اشکال است که در طول هفته ، یک یا دو وعده غیر رژیمی داشته باشید ، حتی وقتی در رژیم رقابت بسر می برید ، چرا که کالری و مواد مغذی اضافی می تواند به شما کمک کند تا از نظر ذهنی و بدنی در شرایط بهتری برای رشد قرار بگیرید و سوخت و ساز شما هم با کارایی بالایی عمل کند. اما ، مصرف مقدار زیادی از کالریها ی بی ارزش به افزایش ذخایر چربی شما خواهد انجامید . ضمن اینکه استفاده زیاد از غذاهای پرچربی اشتهای شما را برای وعده های از پیش تعیین شده در برنامه غذایی تان کاهش می دهد و باعث محدودیت در جذب مقدار مواد مغذی با ارزشی می شود که به آنها نیازمندید.

یک تیم داشته باشید : بدنسازی یک ورزش انفرادی است ،ولی هر چه از سوی افرادی که برای شما ارزش قائلند کمک بیشتری دریافت کنید ، بهتر می توانید پیشرفت کنید. بعلاوه ، وقتی تجربیات خود را با دوستان تان در میان بگذارید و از تجربیات آنها بهرمند شوید مطمئن باشید که انگیزه بیشتری هم برای رشد و پیشرفت پیدا خواهید کرد.

منبع : مجله فلکس – فوریه ۲۰۱۲

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.