تشریح حرکات بدنسازی | تمرین

کدام حرکات زیربغل بهترند ؟

 کدام حرکات زیربغل بهترند ؟

حرکات قایقی ( اعم از هالتر خم ، تک دمبل خم ، و …که در آنها وزنه از جلو به طرف بدن کشیده می شود ) برای تولید عضلات پشت پهن و ضخیم ضروری هستند . آنها به تمامی نواحی عضلات زیربغل فشار می آورند از جمله بخش میانی کول .
حرکات سیم کش زیربغل ( آنهایی که از بالای سر وزنه به پایین کشیده می شود مثل بارفیکس و سیمکش ها ) بهترین گزینه ها برای تولید پهنا در زیربغل هاست چرا که کشش زیادی روی این نواحی قرار می دهند .

در تحقیقات علمی مشخص شده که حرکات قایقی برای تحریک عضلات زیربغل ( لاتیسموس دورسی ) بهتر هستند .در نتیجه به تولید عضلات پشت بزرگتر کمک می کنند .اکثر برنامه های تمرین پشت خود را با حرکات قایقی شروع کنید . این کار کمک می کند تا اضافه بار زیادی روی زیربغل ها قرار دهید و در نتیجه باعث افزایش رشد سایزی شود  . توصیه می شود حرکات زیر بغل هاتر خم و زیر بغل دمبل خم را در شروع تمرین زیر بغل اجرا کنید تا در قوی ترین حالت آنها را اجرا کنید و دیگر حرکات را بعد اینها انجام دهید.

ناگفته نماند که به حرکات از بالای سر هم نیاز دارید  بنابر این هر از گاهی باید تمرین زیربغل را با بارفیکس یا زیر بغل سیمکش آغاز کنید . اگر نمی توانید بیش از ۱۰ تکرار بارفیکس بروید ، آن را اول برنامه جای دهید تا بتوانید به تعداد کافی این حرکت را برای تحریک رشد عضلات اجرا کنید.

منبع : فلکس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *