سلامتی | لاغری و چاقی | مقالات

کاهش افتادگی عضلات شکم با ورزش

افتادگی شکم

علاوه بر چربی شکمی، یکی دیگر از مشکلات این ناحیه بدن که منجر به اختلال در زیبایی می شود، ضعیف شدن عضلات شکم است که منجر به جلو آمدگی شدید و افتادگی شکم می شود. علت شل شدن عضلات این است که فعالیت های روزمره هیچ کدام عضلات شکم را تقویت نمیکنند.
تضعیف و افتادگی عضلات شکم در خانم ها بیشتر از آقایان رایج بوده و دلیل آن این است که در خانم ها معمولا عضلات به صورت طبیعی ضعیف تر بوده و در جریان بارداری و زایمان این عضلات دچار کشیدگی و حتی بریدگی(در سزارین) می شوند، بنابراین قوام این عضلات شدیدا کاهش می یابد. پس اگر به دنبال خوش فرم شدن شکم هستید، حتما با ورزش هایی که روی عضلات شکم تمرکز دارند، عضلات شکم را تقویت کنید و از شل شدگی و افتادگی آنها پیشگیری کنید.
برای فرم دادن و شکل دادن به عضلات شکم لازم که ورزش های تقویت کننده عضلات شکم را انجام دهید. اگر شما دارای اضافه وزن هستید و میزان زیادی چربی در ناحیه شکمتان تجمع دارد باید ورزش های شکمی را در کنار یک رژیم غذایی صحیح و اصولی و ورزش های هوازی انجام دهید تا پس گذشت زمان شکم شما خوش فرم و صاف گردد.
در ادامه مطلب با سه نمونه از بهترین ورزش هایی که سبب تقویت عضلات شکم می شوند آشنا می شوید.


دراز و نشست:

6666999

روی زمین به پشت دراز بکشید درحالی که دستهایتان پشت سرتان قرار داده اید، از کمر خم شده و تا حدی بالا بیایید که آرنج تان به زانوهای تان که خم هستند بخورند. این حرکت را هر جلسه ۳ نوبت و در هر نوبت حداقل ۲۰ بار تکرار کنید. در حین انجام این حرکت نباید مهره های انتهایی کمر از زمین جدا شوند.
پا دوچرخه:

bicycle-legs-belly-exercise-fb

روی زمین دراز بکشید، دست ها پشت سرتان قرار دهید، زانوها را خم کرده و ساق پا موازی با سطح زمین باشد. سپس حرکاتی شبیه به دوچرخه سواری را در هوا با پاها انجام دهید. این حرکت را نیز هر جلسه ۳ نوبت و هر نوبت ۳ دقیقه انجام دهید.
بالا آوردن پاها در حالت خوابیده:

9

در حالت خوابیده به پشت پاهایتان را به صورت مستقیم بالا بیاورید تا حدی که استخوان نشیمنگاه از زمین بلند شود سپس به آرامی پاها را به موقعیت اول برگردانید. این حرکت را نیز هر جلسه ۳ نوبت و در هر نوبت حداقل ۲۰ بار تکرار کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *