بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
چگونه بدنی عضله ای بسازیم





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
سه شنبه ۵ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

چگونه بدنی عضله ای بسازیم

4448

چگونه بدنی عضله ای بسازیم

ساخت  عضله  هدفی  می  باشد  که  اکثر  بدنسازان  بدنبال  این  موضوع  می  باشند.  زیرا  ساخت  عضله  در  بدنسازی  کار  پر  از  زحمت  و  تلاش  بوده  است  که  طی  تمرینات  پی  در  پی  و  مرتب  می  توان  به  این  هدف  بزرگ  دست  پیدا  کرد  .  البته  برای  ساخت  بدنی  عضله  دار  به  شکل  متناسب  باید  نکاتی  را  نیز  رعایت  کرد  و  ما  در  ایم  مطلب  برای  شما  دوستان  ۱۰  نکته  برتر  که  با  رعایت  آنها  سرعت  رسیدن  به  اندامی  عضله  ای  را  بالا  می  برد  ،  نیز  اشاره  کرده  ایم  .  امید  وارم  با  خواند  این  مطلب  به  این  هدف  ورزشی  خود  در  بدنسازی  خیلی  سریع  دست  پیدا  کنید.

۱-    در  همه  سِت  های  سنگین،  بدون  وزنه  کار  کنید
مـمـکن  اسـت  هـنـگام  کــار  کـردن  با  دستگاه  اسمیت  تپش  قلبتان  بالاتر  برود،  اما  وقتی  می  خواهید  عضله  سازی  کنید  بـه  جـای  آن  از  دمــبل  استفاده  کنید.  دمبل  باعث  می  شود  کـه  عـضـلات  و  مـاهیچه  های  فرعیتان  هم  کار  کرده  و  عضله  بیشتری  بسازند.  هر  قدر  حرکت  شما  تکان  های  بیشتری  داشته  باشد  (که  با  استفاده  از  دمبل  قابل  دستیابی  است)،  روی  عضلات  بیشتری  کار  خواهد  شد  و  نتیجه  ی  بهتری  خواهد  داد.

۲-    تمریناتی  انجام  دهید  که  باعث  بزرگ  شدن  ماهیچه  ها  می  شود

به  خاطر  داشته  باشید  که  هدف  شما  بزرگتر  کردن  اندازه  هر  ماهیچه  در  بدنتان  است  تا  میزان  کلی  عضلاتتان  بیشتر  شود.  بدنسازان  بسیاری  عقیده  دارند  که  فقط  فُرم  خوب  باعث  می  شود  که  ماهیچه  ها  جدا  شوند،  اما  توصیه  ی  ما  را  قبول  کنید  و  بگذارید  ماهیچه  هایتان  رشد  کنند،  با  اینکار  فضای  بیشتری  برای  جدا  شدن  خواهند  داشت.

۳-  روی  قسمت  هایی  از  بدنتان  کار  کنید  که  جای  پیشرفت  داشته  باشد
بدنتان  را  بررسی  کنید  و  ببینید  کدام  ماهیچه  ها  باید  رشد  کنند  و  با  این  هدف  به  باشگاه  بروید  و  کار  را  اول  روی  آن  نواحی  شروع  کنید.

۴-    ببینید  کدام  تمرینات  برای  شما  موثرتر  است
با  تجربه،  خواهید  فهمید  که  چه  تمریناتی  بهتر  و  بیشتر  روی  عضلاتتان  کار  می  کنند.  از  اینرو  اگر  قصد  عضله  سازی  دارید،  تمرینات  مختلف  را  امتحان  کنید  تا  مناسبترین  آنها  را  انتخاب  کنید.  روی  تمرینات  با  دمبل  و  بی  وزنه  تمرکز  کنید  چون  برای  عضله  سازی  بسیار  مناسب  هستند.

۵-    مراقب  باشید  صدمه  نبینید

تمرینات  شدید  با  وزنه  های  سنگین،  احتمال  آسیب  دیدنتان  را  افزایش  می  دهد.  بدنسازان  بسیاری  به  خاطر  صدمات  جبران  ناپذیری  که  از  همین  طریق  دیدند،  این  کار  را  کنار  گذاشتند.  پس  بسیار  مراقب  باشید  و  قبل  از  تمرین  حتماً  خود  را  خوب  گرم  کنید  و  سنگینی  وزنه  را  تدریجی  بالا  ببرید.

چگونه بدنی عضله ای بسازیم
۶-    در  سِت  های  مناسب  تمرین  کنید
معمولاً  توصیه  می  شود  که  برای  هر  قسمت  از  بدن  از  سِت  های  ۱۶  تا  ۲۰  تایی  استفاده  کنید.  اما  نطر  من  این  است  که  اگر  قصد  رقابت  ندارید،  از  سِت  های  ۱۲  تا  ۱۶  تایی  استفاده  کنید.  هر  سِت  باید  تا  خسته  شدن  کامل  به  طول  انجامد.  سعی  نکنید  روزی  روی  بیش  از  دو  ماهیچه  کار  کنید  چون  پیشرفتتان  را  متوقف  می  کند.

۷-    تعداد  تمرینات  را  نشمارید
تعداد  مشخصی  تمرین  وجود  ندارد.  بدنسازان  بسیاری  چهار  سِت  از  چهار  یا  پنج  تمرین  مختلف  برای  هر  قسمت  از  بدن  را  توصیه  می  کنند.  همانطور  که  قبلاً  ذکر  شد،  این  مسئله  تا  حدی  به  میزان  جدیت  شما  در  ساختن  عضله  بستگی  دارد.  بدنسازان  حرفه  ای  معمولاً  مکمل  هم  مصرف  می  کنند  که  به  آنها  طاقت  و  توانایی  بیشتر  برای  ماهیچه  سازی  می  دهد.

۸-      تکرار  حرکات  را  در  حد  مطلوب  انجام  دهید
کریس  کورنیر  که  همه  ی  قوانین  و  نکات  گفته  شده  در  این  مقاله  براساس  اعتقادات  اوست،  اعتقاد  به  تمرین  سنگین  با  تکرارهای  زیاد  دارد.    او  قادر  است  وزنه  ی  ۴۵  پوندی  را  ۱۰  بار  کِرل  کند  و  آن  را  متعادل  و  درحد  متوسط  می  داند.  نکته  ی  مهم  اینجا  این  است  که  شما  باید  تاحدی  ماهیچه  هایتان  را  خسته  کنید  که  دیگر  حتی  یک  اینچ  هم  نتواند  جابه  جا  شود.

۹-    تا  حد  ماکسیمم  کار  کنید

هر  از  چند  گاهی  میزان  قدرتتان  را  با  ماکسیمم  کردن  یک  یا  دو  سری  از  تکرارها  بسنجید.  همیشه  به  یاد  داشته  باشید  که  وقتی  روی  ماهیچه  هایتان  با  وزنه  های  ماکسیمم  کار  می  کنید،  خطر  آسیب  دیدگی  افزایش  می  یابد.  بنابراین،  سنگینی  وزنه  هایتان  را  به  طور  تدریجی  بالا  ببرید  تا  جایی  که  فقط  بتوانید  یک  تکرار  انجام  دهید.

۱۰-    گوشت  بخورید
عضلات  شما  برای  رشد  کردن  نیز  به  پروتئین  دارند،  هرچه  بیشتر،  بهتر.  در  برنامه  غذایی  روزانه  تان  حتماً  از  میزن  کافی  گوشت  قرمز  استفاده  کنید.  با  داشتن  یک  رژیم  غذایی  پر-پروتئین  و    تمرینات  مناسب  و  صحیح،  ماهیچه  های  شما  به  خوبی  رشد  خواهند  کرد  .

عضلات  شما  برای  رشد  کردن  نیز  به  پروتئین  دارند،  هرچه  بیشتر،  بهتر.  در  برنامه  غذایی  روزانه  تان  حتماً  از  میزن  کافی  گوشت  قرمز  استفاده  کنید.  با  داشتن  یک  رژیم  غذایی  پر-پروتئین  و    تمرینات  مناسب  و  صحیح،  ماهیچه  های  شما  به  خوبی  رشد  خواهند  کرد  .

منبع : ایرانی فیتنس

نظر خود را بگذارید


8 + هشت =

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز