چهار مکمل اصلی برای ورزشکاران

چهار مکمل اصلی برای ورزشکاران
همه روزه انبوهی از مکمل‏ها روانه بازار شده و تنوع فراوان این محصولات انتخاب مکمل مناسب را دشوار می‏سازد، بنابراین چگونه تشخیص خواهید داد که مکمل‏های پایه که به آنها احتیاج دارید کدامند، و بهترین مکمل‏ها که می‏توانند به شما در جهت عضله سازی کمک کنند کدام مکمل‏ها می باشند؟

پروتئین
اول از همه، اجازه دهید در مورد اینکه پروتئین چیست صحبت کنیم و سپس دلیل اینکه چرا رژیم غذایی شما باید سرشار از پروتئین باشد، را بررسی خواهیم کرد. پروتئین یکی از مواد مغذی اصلی است که از آمینو اسیدها ساخته شده است. آمینو اسیدها برای بدن به جهت ترمیم و ساخت عضلات به ویژه در زمان‏های قبل و بعد از تمرین ضروری می‏باشند.

برای ساختن عضله، رسیدن به بالانس مثبت نیتروژن ضروری است (با مصرف مقادیر کافی از پروتئین می‏توان به این بالانس رسید). رسیدن به بالانس مثبت نیتروژن برای بدن نه تنها برای ترمیم بافت‏های عضلانی بلکه برای ساخت عضلات جدید بسیار حیاتی می‏باشد.

نتیجه دریافت نکردن مقادیر کافی از پروتئین (که بالانس منفی نیتروژن نامیده می‏شود) موجب می‏شود که عضلات با تجزیه کردن خود سوخت مورد نیاز خود را تامین کنند که به این روند کاتابولیسم یا تجزیه و تخریب عضله گفته می‏شود.  پس هیچ‏وقت نگذارید که این اتفاق برای شما بیافتد!

کراتین
کراتین یکی از ترکیبات طبیعی است که در بدن یافت شده و مسئولیت تولید ترکیبی شیمیایی به نام فسفوکراتین (phosphocreatine) را برعهده دارد. این ترکیب به پر شدن مجدد ذخایر آدنوزین تری فسفات  ATP  که یکی از منابع اولیه برای تامین انرژی عضلات در حین تمرینات پرفشار است ، در عضلات کمک می‏کند. هر زمان که شما به سراغ وزنه‏ها رفته، بدوید، جست و خیز کنید و یا هر فعالیت بدنی دیگری انجام دهید، بدن شما برای تامین انرژی عضلات به سراغ این ذخایر انرژی می‏رود. در نتیجه، کراتین موجب بهبود عملکرد بدن در فعالیت‏های فیزیکی می‏شود.

کافئین
نیاز به گفتن نیست که کافئین احتمالأ یکی از پرمصرف ترین مواد در سرتاسر دنیاست و مردم زیادی روزانه حداقل یک فنجان قهوه و یا چای میل می‏کنند. بنابراین چه چیز خوبی در کافئین وجود دارد که باعث شده مردم این همه از این ماده استفاده کنند؟ و این ماده چه مزایایی به ویژه برای بدنسازان و ورزشکاران دارد؟

کافئین به عنوان محرک برای سیستم مرکزی عصبی، به بازگشت هوشیاری در زمان‏های خواب آلودگی کمک کرده و موجب افزایش انرژی می‏شود. پس بسیار مفید است که قبل از تمرین برای بالا بردن سطح انرژی بدن از مقداری کافئین استفاده نمایید.

مولتی ویتامین
مولتی ویتامین‏ها شامل ویتامین‏ها و مواد معدنی سودمند متعددی می‏باشند. ویتامین‏ها ترکیبات آلی ضروری‏ای می‏باشند که روند سوخت و ساز را تنظیم کرده، انرژی را افزایش داده و از تخریب سلول ها جلوگیری می‏کنند. مواد معدنی عناصر غیر آلی ضروری‏ای می‏باشند که در مراحل مختلف سوخت و ساز، برای ساخت بافت‏های عضلانی و اجزاء مهم آنزیم‏ها و هورمون‏ها و تنظیم متابولیسم ضروری می‏باشند.
مزایای مصرف مولتی ویتامین بی‏شمار است، و از آنجایی که بعضی از ویتامین‏های موجود در مولتی ویتامین‏ها محلول در چربی می‏باشند، ایده خوبی است که مولتی ویتامین خود را همراه با غذا مصرف نمایید. بسیاری از ورزشکاران روزانه یک عدد مولتی ویتامین همراه با صبحانه مصرف می‏کنند.
پس با مصرف این ۴ مکمل ضروری، می‏توانید عملکرد ورزشی و همچنین سلامت کلی خود را ارتقا داده و یک پله بالاتر از دیگران بیاستید.

منبع : fitnesstips

۲ Comments
  1. سجاد مهر ۲۷, ۱۳۹۲ at ۸:۳۱ ب.ظ - تکرار

    سلام
    خسته نباشید وبسایت خیلی خوبی دارید
    من تقریبا یک ماهه که بدنسازی رو شروع کردم
    مصرفی ندارم..هنگام تمرین انرژی کم میارم.. پیشرفت داشتم ولی با این حال بارفیکس نمیتونم بزنم، شنا نمیتونم بزنم
    قدم:۱۷۰ و وزنم:۵۸ کیلو بوده هنوزم همونه.. ۲۴ سالمه
    باید چیکار کنم که هم انرژی و هم عضلاتم درست شه. ممنون

    • admin مهر ۲۹, ۱۳۹۲ at ۸:۲۰ ق.ظ - تکرار

      سلام
      خسته نباشد و خدا قوت
      برای اینکه نتیجه بهتری از ورزش و تلاشتون بگیرید نیاز دارید تا برنامه غذایی و تمرینی و همچنین برنامه ای برای مصرف مکمل های مورد نیاز داشته باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی میتونید به ایمیل moshaver@sport4all.ir ایمیل ارسال کنید و مشخصات تماس و شخصی خود را برای متخصصین ما قرار دهید تا پیگیری های لازم را انجام دهند .
      با تشکر از شما

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.