چند روش برای افزایش اشتها

چند روش برای افزایش اشتها

 چند روش برای افزایش اشتها

اشتها ندارم ! از خوردن سینه مرغ و سفیده تخم مرغ خسته شدم ! قرص اشتها آورچی داری ؟  اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که غذاهای تکراری شما را کلافه کرده واشتهایتان را از دست داده اید بهتر است این مطالب را مطالعه فرمایید.

استفاده از طعم و مزه های مختلف :

روش اول این است که از تاًثیر (( کافه تریا )) بهره ببرید و یک لیست بزرگ از طعم ها و مزه ها در مقابل خود داشته باشید. در این صورت هم می توانید ، غذای پرکیفیت تر و بیشتری بخورید، هم غذایی می خورید متفاوت آز آن چیزهای که پیشتر خورده اید .

در نتیجه با استفاده از تنوع ، حجمتان به آسانی شکل می گیرد . اگر یک بدنساز فقط سینه جوجه ، سوپ جو ، سیب زمینی و پنیر روستایی بخورد، خیلی دشوار است که سایز خود را افزایش دهد. تکیه زیاد بر روی این غذاها یک استراتژی خوب برای بدنسازانی می باشد که در حال رژیم مسابقه می باشند، نه کسانی که سعی دارند به توده های ماهیچه ای خود بیفزایند.

غذاهای محبوب بدنسازی :

روش دوم افزایش اشتها و حجم با خوردن غذاهای محبوب بدنسازی می باشد. البته اگر شما عاشق غذای دریایی یا استیک هستید، می توانید رژیمتان را به جای سینه مرغ و کنسرو تن ماهی حول و حوش این مواد پایه ریزی کنید: مثلاً ماکارونی را به جای برنج بخورید. این غذاها را به صورت متناوب و در وعده های زیاد مصرف کنید.

افزودن چاشنی :

روش دیگر افزودن اشتها ، افزودن طعم و مزه به غذاهای سالم و بی خطر می باشد. برای این کار از ادویه ، سس و چاشنی استفاده کنید. مثلاً بر روی سینه مرغتان سس بریزید ، یا به ساندویچ استیکتان کمی خردل و یک برش گوجه فرنگی اضافه کنید برای خوردن ماکارونی هم می توانید از سس سفید به جای سس گوجه استفاده کنید. ( سس های کرم دار معمولاً پر کالری تر از انواع قرمز آن می باشند.) اضافه کردن مواد افزودنی مسبب افزایش اشتهای شما خواهد شد و یا ناخواسته خواهید دید که غذای بیشتری می خورید. زمانی که در حال افزایش حجم هستید و زیاد تمرین می کنید، پس پرخوری باعث چاقی تان نخواهد شد وفقط به افزایش حجم بدنتان کمک خواهد شد.

منبع : مجله Muscle & Fitness

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.