بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
چربی با گرسنگی کشیدن آب نمی شود!





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
یکشنبه ۶ فروردین
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

چربی با گرسنگی کشیدن آب نمی شود!

1067

 چربی با گرسنگی کشیدن آب نمی شود!

آشنایی با متابولیسم نیازمند درک مسئله ای است که برای بدن ما به هنگام صرف غذا و عدم صرف غذا اتفاق می افتد. مصرف به صورت مکرر اغلب به ابقاء یک سطح پایدار ازسطح گلوکزخون کمک می کند تادر طی روزسطح پایداری از انرژی رابه ما اهدا کند. انرژی پایدار، ناشی از مصرف پایدار مواد غذایی است. معمولاًً توصیه می شود که به صرف سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده در روز بپردازید. به هر حال ، آنهایی که به مصرف میزان کالری بالاتری می پردازند ممکن است این میزان کالری را به صورت برابر به ۵ الی ۶ وعده غذایی تقسیم کنند.

برای مثال ،شخصی که در روز ۲۰۰۰ کالری می سوزاند ممکن است ترجیح دهد تا به مصرف ۵ وعده غذایی، هر وعده به میزان ۴۰۰ کالری، در روز بپردازد یا اینکه این میزان را بین ۳ وعده غذایی اصلی و دو میان وعده کم حجم تر تقسیم کند.

وقتی کالری ها مصرف می شود، یک تاًثیر حرارتی رخ می دهد، یا به عبارتی این متابولیسم ماست که به منظور فرآیندسازی بر روی این کالری ها، افزایش می یابد. ساده است، هر چه بیشتر به مصرف غذا بپردازیم ،تاًثیر حرارتی بیشتری به دست می آوریم ،در نتیجه ، متابولیسم بیشتری را در کل بدن داریم.

کارآیی

تصور کنید یک فنجان کاغذی در دست دارید و یک سوراخ کوچک در ته آن قرار دارد. حال، آن فنجان را بردارید و زیر شیر آب نگاه دارید. حجم آبی که از انتهای فنجان خارج محدود به میزانی است که می تواند از طریق آن سوراخ کوچک عبور کند، اگر شما شیر آب رابه  موقع نبندید، آب از بالای فنجان سرازیر می شود آن هم قبل از اینکه فنجان شانس خالی شدن داشته باشد. بر خلاف آن، اگر شیر آب را قبل از سرازیر شدن آب ببندید، فنجان به صورت صحیح خالی می شود و آب می تواند بیش از یک بار در آن جریان داشته باشد. بدن ما نیز به همین شیوه عمل می کند .

وقتی شروع به مصرف غذا می کنیم یا در واقع شیر آب را باز می کنیم ، بدن شروع به هضم غذا می کند، اگر به آب اجازه دهیم تا به حفظ جریان بپردازد ( بیش از حد در هر وعده غذایی به مصرف غذا بپردازیم)، در بدن به منظور ذخیره همه کالری های موجود جا نخواهد بود، بنابراین احتمال سرریز شدن آب یا در واقع ذخیره چربی به میزان بیشتر وجود دارد.

صرف وعده های غذایی بیشتر و کم حجم تر

بهتر است به مصرف حجم کمتری غذا بپردازیم و به بدن اجازه دهیم تا با مسئله حجم کنار آید و سپس به هنگام مواجهه با فضای کافی دوباره به صرف غذا بپردازد. در صورت عادت به این راهکارهای غذایی منجر می شوید تا بدن به صورت موًثرتری به استفاده از کالری هایی بپگردازد که آنها را دریافت کرده است. همچنین اشاره به این مسئله لازم است که مصرف غذا به صورت منظم در سراسر روز به بدن می آموزد تا در وقغه های موازی با توالی های صرف غذایی ،گرسنه شود. بسیار مهم است که به حذف هیچ یک از این وعده ها ی غذایی با ارزش نپردازیم. ایجاد حس ناشی از گرسنگی اغلب نتیجه این اخطار به بدن است که سوخت بدن به پایان رسیده و در اینجاست که بدن به فکر تغذیه از ذخاییر گرانبهای عضلانی می افتد.

 چربی با گرسنگی کشیدن آب نمی شود!

بنابراین وقتی احساس گرسنگی می کنید، می توانید به مصرف غذا بپردازید یا اینکه بدنتان می تواند به سراغ پروتئین عضلانی وذخایر گلیکوژنی برود. درست در همین حول وحوش، هورمون استرس با نام کورتیزول نیز بیشتر ترشح می شود و اگر شما به مصرف غذا نپردازید، عضلات عزیزتان تبدیل به قند شده تا بدین طریق به تغذیه مغز در فرآیندی پرداخته شود که گلوکز نئورنز نامیده می شود.

بدن به جهت تاًمین سوخت خود به مصرف عضلات تان می پردازد، بنابراین اهمیت مصرف وعده های مکرر غذا طی روز در اینجاست که آشکار می شود. علاوه بر آن ، هر چه میزان کالری دریافتی شما پایین تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که این پدیده اتفاق بیافتد.

اجتناب از پرخوری

با رعایت این مسئله نه تنها سریع تر به سمت اهداف تان به پیش می روید، بلکه به لحاظ روحی نیز قوی تر خواهید شد. هر چه تعداد وعده های غذایی کمتر باشد، میل به صرف غذای بیشتر ((پرخوری)) در شما افزون می شود. در واقع بدن با پرخوری می خواهد به احساس بهتری دست پیدا کند.

در صورت عدم انجام صرف غذا در وعده ها بدین طریق به حذف خستگی ، جلوگیری از یک متلبولیسم کند، افزایش هضم و جذب مواد مغذی و جلوگیری از تجزیه و تحلیل عضلات کمک می کنید که همگی تاًثیر عظیمی بر روی شما دارند ودر نهایت منجر به افزایش حس رضایت در شما و پیشرفت تان می شوند.

غذا ومتابولیسم

موارد و شرایط بسیار محدودی وجود دارند که در آنها محدودیت کالری تضمیبن شده است. از این موارد می توان به آماده شدن برای یک مسابلقه بدنسازی یا تناسب اندام اشاره کرد، جایی که فرد باید به کاهش چربی بدن خود بپردازد تا در یک رقابت به بهترین وجه حاضر شود.

 چربی با گرسنگی کشیدن آب نمی شود!

البته در این صورت باید توجه داشت که نباید آنقدر در این مسئله افراط کرد که بدن مجبور شود تا از عضلات خود به عنوان یک منبع انرژی تغذیه کند. به هر حال در غیر این صورت و در حالت عادی سعی کنید تا به میزان کافی به مصرف غذا بپردازید تا منجر

به افزایش متابولیسم شوید، در غیر ایبن صورت همانطور که قبلاً نیز اشاره شد منجر به افت کارآیی فرآیند متابولیسم می شوید. به منظور نابودی چربی ها ، باید بدن خود را با مصرف حجم معینی از کالری ها به منظور کسب انرژی کافی مهیا کنید، انرژی که به جهت فرایند چربی سوزی مورد نیاز است. تا بدن به منظور نابودی چربی آن را به کار بیندازد. این امر در فرآیند ساخت عضلات نیز صحت دارد.

پس با گرسنگی کشیدن هرگز قادر نخواهید بود تا چربی های بدنتان را آب کنید. باز هم تاًکید می کنیم به مصرف حجم مناسبی غذا بپردازید تا هم سیر شوید وهم بتوانید ابزار مناسب بدنتان را به جهت تغییر آن مهیا کنید.

منبع : jafarpoor.com

نظر خود را بگذارید


9 × پنج =

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز