چرا به سادگی نمی شود وزن کم کرد ؟ ( راه حل چیست ؟ )

 چرا به سادگی نمی شود وزن کم کرد ؟ ( راه حل چیست ؟ )

اضافه وزن و چاقی یکی از مشکلات شایع جهان امروز و از علل مهم تهدید کننده سلامتی می باشد.چاقی در افزایش فشار خون،کلسترول،تری گلیسرید وقند خون نقش مهمی داشته وخطر بیماریهای قلبی،سکته مغزی،دیابت،مشکلات استخوانی ومفصلی وبسیاری از سرطان های (مانند سرطان پستان،پروستات،رحم،کلیه وتخمدان و. . . را افزایش می دهد.

احتمال دارد که سعی کرده باشید خیلی سریع از وزنتان بکاهید . متخصصان توصیه می کنند که در هفته حداکثر یک کیلو از وزنتان بکاهید و برای کاهش وزن دراز مدت بهتر است درهفته نیم کیلو تا هفتصد گرم از وزنتان بکاهید.

*وقتتان اجازه نمی دهد که زمانی را برای تمرین کردن اختصاص دهید.ولی توانایی رژیم گرفتن خالی را دارید.بخاطر داشته باشید که تمرین کردن خیلی مهم می باشد زیرا بافت های چربی برای زنده ماندن و ادامه حیات به کالری خیلی بیشتری نیاز دارد وبه همین دلیل است که افرادی فیت (عضلانی)هستند،دارای سرعت متابولیسم بیشتری در قیاس با افراد معمولی می باشند.

*احتمال دارد که به اندازه  کافی مواد غذایی به بدنتان نمی رسانید و خود را محدود کرده اید.کاهش غذای دریافتی باعث می شود که  سرعت متابولیسم بدن کاهش یابد خوردن ۵ تا ۶ وعده غذا در (حجم کم) در عین حال که باعث افزایش سرعت متابولیسم می شود،چربی سوزی را نیز تسریع می بخشد.

*آیا بخاطر اینکه دیگران به شما گفته اند که باید لاغر شوید،اینکار را انجام می دهید. اگر این طور است بدانید که نتیجه ای نخواهید گرفت زیرا خیلی زود کم می آورید و از تمرین دست می کاشید. برای لاغر شدن و کاهش وزن می بایست از درون آماده باشید وبا تمام وجود بخواهید که  لاغر شوید.

*شاید هدف نا معقولی برای خودتان تعیین کرده اید این را بخاطر داشته باشید که ظاهر بدن تا حد زیادی به ژنتیک خانوادگی فرد مرتبط است،پس برای خودتان آرزوهای دست یافتنی تعیین کنید.

*سعی کنید خیلی نسبت به کم شدن وزن حساس نباشید و از تمرین کردن لذت ببرید و از اینکه سلامتی و تندرستی را برای خود الگو قرار داده اید افتخار کنید. چرا به سادگی نمی شود وزن کم کرد ؟ ( راه حل چیست ؟ )

پیشنهادات مًوثر برای کاهش چربی اضافه

همهً ما این را می دانیم که اگر به رژیم غذایی و تمرینات هوازی  توجه نکنیم هیچ وقت عضلات شکم نمایان نخواهد شد.

سعی کنید از شگردهای که در ذیل برایتان آورده شده کمک بگیرید تا بتوانید به عضلات شکم نمایان دسیت یابند.

تمرینات هوازی : بجای اینکه حداقل روزی ۳۰ دقیقه با کنترل، کانالهای تلویزیون را بالا و پایین کنید ، بلند شوید و بروید نیم ساعت بدوید ، راه بروید یا دوچرخه سواری کنید هفته ای سه یا چهار بار این کار را انجام دهید یا اگر از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستید و وقت رفتن به باشکاه را ندارید حتماً یک دسنگاه تردمیل و دوچرخه ثابت بخرید وهمزمان هم پیاده روی کنید و هم از تماشای تلویزیون لذت ببرید وهم در کنار خانواده خود هستید و آنها هم می توانند به ورزش بپردازند ودچار چاقی و اضافه وزن نشوند.

آب بنوشید ان هم به مقدار زیاد :واقعیت این است که این کار ساده ترین و در عین حال موثرترین راه برای کاهش چربی اضافه بدن می باشد . آب کمک می کند خیلی سریعتر مواد سمی را از بافتها و ارگانهای بدن خارج کند . در روز حداقل ۱۲ لیوان آب بنوشید

سعی کنید تعداد وعده های غذایی را افزایش دهید:

بجای اینکه یک وعده غذایی بزرگ و حجیم میل کنید تعداد وعده های غذایی را افزایش دهید . ضمن اینکه سعی کنید نه بیش از حد احساس گرسنگی کنید و نه بیش از حد احساس سیری . بدون شک با خوردن ۳ وعده غذا در روز هیچ نتیجه ای نخواهید گرفت و به جای آن سعی کنید هر سه ساعت یک وعده غذای کم حجم ولی با کیفیت میل کنید.

فیبرها ( سبزیجات ) را دربرنامه غذایی خود بگنجانید :فیبرها یک جزء مهم در پروسه کاهش چربی اضافه بدن به شمار می آیند زیرا سبزیجات یا همان فیبرها باعث می شوند که احساس سیری افزایش یابد. فیبرها برای هضم احتیاج به زمان بیشتری دارند از این رو فرد احساس سیری می نماید.
 چرا به سادگی نمی شود وزن کم کرد ؟ ( راه حل چیست ؟ )

تمرینات با وزنه انجام دهید: شما با این کار علاوه بر اینکه کالری میسوزانید همزمان عضلات بدن خود را نیز تقویت نموده و به حجم خوب دست پیدا می کنید وقتی در باشکاه از دستگاهای شکم اسفاده میکنید یا با حرکات مختلف شکم عضلات شکمی خود را تقویت می کنید به محض کم شدن درصد چربی بدنتان عضلات شکم به صورت شش تکه نمایان می شوند ثابت شده که عضله ۲۰ بار بیشتر از چربی کالری می سوزاند.

هرگز ارزش غذایی را فدای طعم و مزه غذا نکنید:یک قاشق کره ، شکر ، یا سس شیرین باعث می شود که غذا از حالت با ارزش خود برای فرد خارج شود  سعی کنید به عنوان چاشنی و مزه دهنده به غذا از فلفل ، سیر و این گونه مواد طبیعی بهره ببرید.

هر دو سه هفته یکبار رژیم غذایی را بشکنید و یک روز از چیزهایی که دوست دارید بخورید در غیر این صورت از یکنواختی خسته می شوید ضمن اینکه خود را از یک سری مینرال ها و مواد معدنی محروم ساخته اید.

منبع : jafarpoor.com

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.