بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
چاقی و عوارض خطرناک ناشی از آن





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
سه شنبه ۵ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

چاقی و عوارض خطرناک ناشی از آن

852

چاقی و عوارض خطرناک ناشی از آن

در جهانی که مواد غذایی در تمام لحظات در دسترس نیست ، توان ذخیره سازی انرژی به میزان بیش از آن چه برای مصرف فوری لازم است ، برای ادامه بقا ضروری می باشد . سلولهای چربی که در بافت چربی سراسر بدن قرار دارند ، می توانند مازاد انرژی را به صورت تری گلیسیرید ذخیره کنند ، و در مواقع لازم ،‌انرژی ذخیره شده را برای مصرف در سایر نقاط بدن ، به صورت اسیدهای چرب آزاد رها کنند . این سیستم فیزیولوژیک که تنظیم آن بر عهده غدد درون ریز و اعصاب می باشد به انسان اجازه می دهد که بدون مصرف غذا تا ماهها زنده بماند . اما در صورت فراوانی مواد غذایی و زندگی شهرنشینی والبته تحت تأثیر ژنتیک ، این سیستم موجب افزایش ذخایر چربی و تأثیرات نامطلوب برسلامت انسان می شود .

تعریف چاقی

چاقی به انباشت بافت چربی اضافی اطلاق می شود . افراد ورزشکار بسیار عضلانی ممکن است بر اساس استانداردهای قراردادی دچار اضافه وزن باشند . در صورتی که بافت چربی اضافه وجود نداشته باشد . توزیع وزن بدن در جامعه به صورت پیوسته می باشد . لذا تمایز افراد لاغر و چاق صرفاً بر اساس قراردادهای پزشکی می باشد . بنابراین زمانی می توان چاقی را بصورت دقیق تعریف کرد که رابطه آن با عوارض مرگ و میر در انسان مشخص گردد .

چاقی را چگونه می توان اندازه گیری کرد :

محققین روشهای مختلفی را جهت مشخص نمودن چاقی پیشنهاد کرده اند که بهترین آن شاخص توده بدنی می باشد که اصطلاحاً آنرا  (BMI ( body mass index  می نامند .

اگر چه BMI ( شاخص توده بدن ) وسیله اندازه گیری مستقیم بافت چربی نیست اما درحال حاضر یکی از بهترین شیوه ها برای درجه بندی چاقی می باشد .

شاخص توده بدنی عبارت است از نسبت وزن ( بر حسب کیلوگرم ) به مجذور قد ( بر حسب متر )

پزشکان BMI بین ۲۵ تا ۳۰ را اضافه وزن و بالای ۳۰ را چاقی توصیف می نمایند.

اضافه وزن و چاقی می تواند خطر بروز مشکلاتی جدی در سلامت شما را افزایش دهند

برخی از مشکلات عبارتند از :

۱ – بیماریهای قلبی و سکته مغزی : این دو عارضه شایعترین علت مرگ و میر و ناتوانی در هر دو گروه زنان و مردان در ایالات متحده می باشند .

۲ – دیابت : چاقی خطر بروز دیابت نوع دوم یا دیابت شیرین غیروابسته به انسولین را افزایش می دهد .

۳ – سرطان : چاقی خطر بروز سرطان رحم ، کیسه صفرا ، گردن رحم ، تخمدان ، پستان و روده بزرگ را در زنان و سرطانهای راست روده ، پروستات و روده بزرگ را در مردان افزایش می دهد .

۴ – وقفه تنفسی هنگام خواب : چاقی ، اشکال در نفس کشیدن هنگام خواب را افزایش می دهد .

۵ – استئوآرتریت : چاقی باعث سایش مفاصل زانو ، لگن و کمر می شود .

۶ – بیماریهای کیسه صفرا : خطر بروز بیماریهای کیسه صفرا با بالارفتن وزن افزایش می یابد .
چاقی و عوارض خطرناک ناشی از آن
درمان :

یکی از دغدغه های اصلی در مبحث تغذیه استفاده بی رویه از چربیهای اشباع شده و عدم استفاده از سبزیجات ، میوه جات و غلات می باشد که حاوی کربوهیدرات ، فیبر ، ویتامین واملاح می باشند .

متخصصین تغذیه توصیه می کنند که برای سالم ماندن ، افراد بالای ۲ سال باید انواع مختلفی از غذاها را مصرف نمایند ، وزن خود را با کمک فعالیتهای منظم ورزشی و رژیمهای غذایی مناسب متعادل نگه دارند ،‌رژیمهای غذایی حاوی غلات ، سبزیجات ، میوه جات ، متعادل از نظر نمک و سدیم و شکر ، با چربی کم انتخاب نمایند .

روشهای درمان چاقی ، بسته به شدت چاقی ، وضعیت سلامت عمومی و انگیزه فرد برای کاهش وزن متفاوت می باشند . در این گونه موارد ، درمان می تواند ترکیبی از روشهای تغذیه ای ، ورزش ، اصلاحات رفتاری و کاربرد برخی از داروها باشد . در موارد چاقی شدید ممکنست درمان جراحی نیز توصیه شود .

در هر صورت اولین قدم مهمی که می توانید برای درمان چاقی خود بردارید این است که با پزشک خود در مورد اینکه چه روشهای درمانی برای شما از همه مناسبتر است ، مشورت کنید .

تغذیه متعادل ، کاهش کلی کالری دریافتی ، کاهش مصرف غذاهای چرب و ورزش منظم از روشهای مهمی هستند که به کاهش وزن شما و نگهداری ان در حدی که سلامت شما را تضمین کند ، کمک می نمایند . سعی کنید روزانه حداقل سی دقیقه فعالیت منظم جسمانی داشته باشید .

منبع : تک اندام

نظر خود را بگذارید


8 − یک =

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز