بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
ویژگی های تمرینات ورزشی





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
دوشنبه ۴ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

ویژگی های تمرینات ورزشی

809

ویژگی های تمرینات ورزشی
تمرینات ورزشی به طور کلی شامل انواع متفاوتی هستند که هر نوع دارای ویژه گیهای خاص خود بوده و باعث افزایش مهارت و فاکتور خاصی در ورزشکار می شوند.

Isometric training

از تمرینات ” ایزومتریک ” می توان به عنوان نقطه ی مقابل تمرینات نوع قبل یاد کرد و آن را نوعی نیرو و فشار در مقابل شیء ساکن معرفی کرد . مثلا یک دیوار
در حدود ۳۰ سال قبل اکثر وزنه برداران و ورزشکاران قدرتی اساس کار خود را بر مبنای این نوع تمرین قرار می دادند ، گرچه امروزه استفاده چندان گسترده ای ندارد اما باید دانست تنها شوک و عملی که عضله را تقویت می کند . تمرین دادن آن در مقابل مقاومت است .

بسیاری از کارشناسان امور ورزشی به یک دلیل عمده با پرداختن صرف و مطلق به این نوع تمرین مخالف هستند . آنان تمرینات ایزومتریک را مختص وزنه برداران می دانند و خاطر نشان می کنند که در مورد ورزشکاران سرعتی به هیچ عنوان کارآئی ندارد .

درحقیقت این نوع تمرین قادر به تقویت فیبرهای عضلانی سرعتی که مسئول انقباضات ناگهانی هستند نبوده و تنها جهت قدرت و استقامت بکار گرفته می شود نه سرعت و واکنش های آنی .
Deinhibition training

این تمرین که neuromuscular recruitment یا توان گیری ماهیچه – عصب هم نامگذاری شده است در میان وزنه برداران و ژیمناستها به جهت کسب مجدد توان و انرژی جهت ادامه کار بسیار مشهور و آشناست . با بکار گیری این روش ورزشکار قادر خواهد شد از حداکثر قدرت ذخیره شده و پتانسیل نیروی خود استفاده کند .
استفاده از انقباضات کوتاه ، انفجاری و کامل در تمرینات گرچه بطور صد در صد و کامل عضلات را قوی نمی کند اما سوپاپ اطمینان یا رگلاتور عضلانی بدن را هشیار می کند و با این کار گیرنده تاندون golgi فیبرهای عضلانی سریع تر عمل خواهد کرد و قادر می شوید آسان تر و کارآتر وارد تمریناتت و رقابت ها شوید .

در شرایط عادی و خارج از زمان تمرین تاندون golgi گوش بزنگ و مراقب است تا فیبر های عضلانی در محدوده ی خاصی فعال شوند و بیش از آن عمل نکنند و به اصطلاح آن را ” واحد کنترلی آستانه ی بالای حرکت ” می نامند .

بکار گیری کامل و پیشرفته از تمرینات ” deinhibition ” باعث گسترش این محدوده شده و امکان توان گیری مجدد را بالاتر می برد .
Level 4 training

در این سیستم تمرین جلسات کار تمرینی بر اساس شدت و ضعف فعالیت سطح بندی می شود و ورزشکار با نوعی مقیاس ارزیابی در ارتباط است .
تمرینات ” سطح ۴ ” ، بسیار سخت . سطح ۳ تمرینات سخت ، سطح ۲ تمرینات متوسط و سطح ۱ تمرینات سبک با استراحت فعال تعریف می شوند .
بر اساس این درجه بندی ورزشکار هر رشته عددی را طبق برنامه ریزی مربی جهت حداکثر تمرین هفتگی خود دریافت می کند . برای مثال اگر این حداکثر ۲۰ در نظر گرفته شود بر مبنی آن ۷ روز کار تمرینی در نظر گرفته شود . می توان با مقیاس تعیین شده ، شدت و ضعف کار خود را با الگوهای مشابه زیر تعیین کرد . مثلا :
۴ – ۱ – ۴ – ۱ – ۴ – ۱ – ۴
۳ – ۲ – ۳ – ۲ – ۳ – ۲ – ۳

ویژگی های تمرینات ورزشی

تکنیک تکرار و غلبه بر استرس

ژیمناست ها و رقصنده ها و اسکیت بازان بخوبی می دانند که هر تکنیک جدیدی را نخست باید در فضائی مطمئن و آشنا به دور از فشارهای بیرونی تمرین و تکرار کنند .
تکرار و تمرین هر مهارت یا تکنیک نو آموزشی است که شخص برای مغز خود ترتیب می دهد و اینکه چگونه او حرکات خود را سازماندهی کند .

وقتی در حین صعود حرکت خاصی انجام می دهید علامت و پیام مشخصی از مغز به سوی عضلات و بالعکس مخابره می شود . هر بار که با تکرار تمرین این حرکت را اجرا می کنید راه عصبی خاص ، وسعت بیشتری می یابد به گونه ای که قادر به ارتباطی سریع تر و کاراتر می شوید .

Parodied training

بسیاری از علاقمندان و مشتاقان ورزش بارها و بارها از خود می پرسند که : ” چرا علی الرغم تمرینات مکرر و دائم ( و شیوه های قدیمی ) در وضعیت جسمی و توان موجودم ( مانند گذشته ) تغییری حاصل نمی شود ؟
ساده ترین پاسخ برای مشکل مطرح شده این است که اگر قصد بهبود فعالیت خود را دارید نباید همواره به یک روش و اصول خاص تمرینی اکتفا کنید ، چرا که بدن انسان به سادگی با شرایط تمرین سازش می کند و در نهایت قابلیت های فردی در یک سطح بدون تغییر باقی می ماند .
امید به پیشرفت بدون ایجاد تغییر در برنامه مانند انتظار به داشتن مهارت بالا در حساب و انتگرال و جبر است در حالیکه تنها به تکرار و تمرین سوالات پیش پا افتاده و ساده سالهای اولیه ی آشنائی با جبر و ریاضیات اکتفا کرده باشید .
اصطلاح ” periodisation ” یا دوره ای کردن تمرینات برای رفع همین مشکل مطرح شده است و عبارت است از تغییر در میزان ، شدت ، تکرار و تناوب تمرین در یک دوره مشخص فعالیت !

منبع : فیتنس تیپس

نظر خود را بگذارید


یک + = 9

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز