بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
وقفه های بین ست ها را کوتاه کنید





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
شنبه ۲ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

وقفه های بین ست ها را کوتاه کنید

1051

 وقفه های بین ست ها را کوتاه کنید

پاورلیفترهابین ست های خود ۳ الی ۵ دقیقه به استراحت می پردازند. متاًسفانه بدنسازان نیز به اشتباه، خود را با همین روش سازگار می کنند و تئوریشان هم این است که به این طریق می توانند سنگین تر کار کنند.

ظاهراً آنها فراموش می کنند که تفاوتهای عمده ای بین تمرین های قدرتی و پرورش اندام وجود دارد.

اگر کسب قدرت هدف شماره یک شما می باشد می توانید مثل پاورلیفتر ها استراحت بین ست های شما را زیاد کنید و اگر دوست دارید دارای عضلات حجیم و کات شده باشید باید به انجام تکرارهای بیشتر یا وزنه های سبک تر و وقفه های کوتاهتر بپردازید. یک وقفه مطلوب بیشتر از ۹ ثانیه به طول نمی انجامد، همین وقفه به شما کمک می کند تا به وضعیت نرمال خود برگردید.

منبع مجله :Fitness& Muscle

نظر خود را بگذارید


+ 9 = دوازده

۲ دیدگاه برای “وقفه های بین ست ها را کوتاه کنید”

  1. siavash می‌گه:

    سلام عزیزم ببخشید من در جایی خوانده بودم برای افزایش وزن باید وقفه بین ست ها بیشتر باشد من اخر نفهمیدم برای افزایش وزن باید وزنه سنگین تر با استراحت بیشتر انجام بدم؟؟؟؟
    خیلی ممنون

    • admin می‌گه:

      سلام دوست گرامی

      به طور کلی برای افزایش وزن و قدرت، باید وزنه ها را سنگین تر انتخاب نمود و تعداد ست های هر حرکت ،بین ۳ تا ۴ و تعداد تکرارهای هر ست را در محدوده ۶ تا ۸ حفظ کرد.
      مثلا :پرس سینه با هالتر : ۳ *۶-۸
      ضمنا بهتر است برای نواحی ضعیف بدن، به روش “تک عضله” تمرین نمود.
      همچنین ،استراحت بین هر ست حدود یک دقیقه واستراحت بین حرکات، حدود سه دقیقه تنظیم میشود.

      دو نکته مهم: مطالب فوق جنبه کلی دارند و برای عضلات کوچک و بزرگ و نیز برای حرکات تک مفصلی و چند مفصلی متفاوتند.
      تیپ بدنی افراد مساله بسیار مهمی است که ممکن است باعث تغییراتی در برنامه تمرینی شود.

      ولی به طور کلی، تکرارهای در محدوده ۱۰ به بالا، و استراحت های کمتر از یک دقیقه ،برای کات کردن و شکل دهی به عضلات استفاده میشوند نه افزایش وزن.

      ضمنا فراموش نکنید که تغذیه و نوع مکمل های کاهش دهنده و یا افزایش دهنده وزن نیز در این میان بسیار موثر است.

      شاد،ورزشکار و سلامت باشید.
      دکتر محمد طبرستانی

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز