بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
وقتي استراحت بهترين انتخاب است





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
یکشنبه ۶ فروردین
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

وقتی استراحت بهترین انتخاب است

2170

وقتی استراحت بهترین انتخاب است
آیا میدانید چه مقدار استراحت نیاز دارید تا بهترین عملکرد را در باشگاه داشته باشید؟

شاید بیشتر از آن چیزی که فکر میکنید!
شما برای رشد به استراحت نیاز دارید ، خوابیدن و تمرین نکردن برای روند بازسازی بافتهای عضلانی که در حین تمرین آسیب دیده اند ضروری است.مهم این نیست که شما چه کسی هستید ،به هر حال راهی برای فرار از این واقعیت وجود ندارد.


سوالی که دانشمندان علوم ورزشی را درگیر کرده این است که این میزان استراحت چقدر است؟

مطالعه ای که اخیراًدر ژاپن انجام شده نشان میدهد که یک دوره استراحت ۱۲ روزه که طی آن هیچگونه تمرینی بطور مطلق انجام نشود میتواند سیگنالهای آنابولیک را که بدلیل تمرینات مستمر و سنگین در طول زمان حساسیت خود را از دست داده بودند مجدداً فعال نماید.

این مساله براحتی قابل درک است درست مثل زمانی که که شما ۲ یا ۳ بار در طول سال خود را از محیط کار جدا کرده و به تعطیلات میروید.به همان شکل بدن شما نیاز دارد که از محیط باشگاه دور باشد .اما ایا واقعاً لازم است وارد دوره استراحت ۱۲ روزه شویم و اگر لازم است چند بار در سال باید این کار را انجام داد؟
بر طبق نظر محقق ورزشی معروف آقای دکتر ” فرد هات فیلد ” قانون کلی در این مورد وجود ندارد و برای هر فردی دوره های استراحت متفاوت است او میگوید: “همانگونه که هر فردی به تمرینات ورزشی پاسخ متفاوتی میدهد به استراحت نیزپاسخ خاص خود را خواهد داد.این موضوع بستگی به سنگینی تمرین های فرد و شدت تمرینات “اکسنتریک” دارد چون دراین نوع از تمرینات بیشترین پارگی های عضلانی رخ میدهد.پاور لیفترها و بدنسازان حرفه ای و نخبه های دنیا میتوانند برای ریکاوری کامل ،  از ۱ هفته تا ۱۰ روز و حتی بیشتر به خود استراحت دهند”.

از آنجایی که بدنسازان و پاور لیفترها ی حرفه ای این مزیت را در ماهیچه های خود دارند که تعداد فیبرهای عضلانی سفید آنها بیشتر است ( فیبرهایی که جرقه شروع حرکات با شدت بالا را میزنند)در نتیجه ، هنگام تمرینات سنگین، پارگی عضلانی در آنها بیشتراتفاق میافتد و طبیعتاً به زمان بیشتری استراحت برای ریکاوری احتیاج دارند اما برای افرادی که بطور معمول به این روش میپردازند آزمایشات بیشتری لازم است .

اگرمیخواهید بفهمید بهترین زمان استراحت برای شما چقدر است پس از ۳ ماه تمرین سنگین ومداوم به بدن خود ۱ هفته تا ۱۰ روز استراحت بدهید .اگر وقتی که به باشگاه برگشتید احساس ضعف بیشتری میکنید به معنی آن است که استراحت شما طولانی بوده است در این صورت یا دوره تمرینی خود را طولانی تر کنید یا اینکه دوره استراحت خود را به ۵ تا ۷ روز کاهش دهید .مطمئن باشید که بزودی خواهید فهمید که بهترین زمان استراحت برای شما چقدراست بدون اینکه احساس ضعف کنید.
این درست همان زمانی است که عضلات شما وارد دوره رشد جدیدی میشوند.

منبع:  Muscle & Fitness  July,2013

نویسنده: جیم رایت

مترجم: دکتر محمد طبرستانی

توجه : تمامی حقوق این مطلب برای گروه SPORT4ALL  محفوظ می باشد و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر خود را بگذارید


هفت × 2 =

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز