بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
وعده های مهم غذایی در شبانه روز برای بدنسازان





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
سه شنبه ۵ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

وعده های مهم غذایی در شبانه روز برای بدنسازان

1006

 وعده های مهم غذایی در شبانه روز برای بدنسازان

تمرین، تغذیه، استراحت. این سه واژه آشنا سال هاست که اصلی ترین ارکان کاری و تمرینی بدنسازان تلقی شده و بسیاری از بدنسازان تنها با پیروی صحیح از اصول و زیر مجموعه های آن توانسته اند به خوبی بدن خود را رشد دهند. در این میان، ضلع اول این مثلث جادویی یعنی تمرین ، طرفداران بی شماری داشته و مطالب بسیاری پیرامون آن به بیرون درج می کند. حقیقتاً کمتر بدنسازی است که به سراغ تمرین نرود و انتظار رشد عضلانی داشته باشد. اما در آن سوی این معادله ، تغذیه واستراحت نیز وجود دارند.

دو عاملی که نبود آنها، چه بر روی کاغذ و چه در واقعیت ، موجب کند شدن ویا توقف کامل رشد عضلانی تان می گردد. تغذیه، انرژی لازم را برای رشد تا مین کرده واستراحت فرصت و شرایط مناسبی را برای رشد عضلات به ارمغان می آورد.

اما تغذیه صحیح چیست و وعده های غذایی مهم کدام وعده ها هستند؟ سوالاتی که در ادامه مطلب محورهای اصلی ما را تشکیل می دهند.

آغازین و حیاتی

به عقیده خیلی ها صبحانعه مهمترین وعده غذایی روز به حساب می آید. اما برای بدنسازان تنها یکی از وعده های مهم به شمار می آید و بعد از وعده قبل صبحانه و قبل و بعد از تمرین، قرار می گیرد. بعد از گذشت نیم ساعت از اولین وعده روز، لازم است یک وعده بزرگ غذایی میل کنید. پروتئین های سالم نظیر چهار عدد سفیده تخم مرغ و دو عدد تخم مرغ کامل ، نصف یا یک فنجان پنیر کم چربی و کربوهیدرات های دیر هضم نظیر جو دوسر بهترین گزینه های یک صبحانه بدنسازانه هستند.

پیش از کار با وزنه ها

انرژی لازم برای انجام تمرینات سخت را می بایست از وعده های قبل از تمرین گرفت. بهترین وعده غذایی برای قبل تمرین از پروتئین های زود هضم مانند جو دوسر و میوه جات تشکیل می شود. این ترکیبات انرژی بدن را در حین تمرین بالا نگاه داشته و ریکاوری و رشد را تسهیل می بخشد. انسولین خون را نیز پایین نگاه می دارند و مانع چربی سوزی نمی شوند.

علامت سوال ها برای میان تمرین

بسیاری معتقدند در حین تمرینات نباید تمرکز جریان خون از عضلات را منحرف کرد. اما حقیقت اینجاست که مصرف یک دسته از آمینواسیدهای ضروری در این زمان خالی از لطف نیست. آمینواسیدهای ضروری مانند لیوسین، ایزولیوسین، والین، لیسین،متیونین، فنیلالالین، تریونین ، تریپتوپان و هیستدین، بهترین مواد برای این بازه زمانی هستند. بدن ما نمی تواند این نه آمینواسید را در خود تولید کند، از این رو ناچاریم آنها را از رژیم غذایی دریافت کنیم و بی شک آنها برای عضله سازی حیاتی هستنذد. تحقیقات نشان داده که این مواد که به اختصار EAAs نامیده می شوند، بهتر از پروتئین وی جذب عضلات می شوند و آنها را رشد می دهند. از این رو مقدار بیست گرم EAAs به بطری نوشیدنی خود اضافه کنید  و در حین تمرین، جرئه جرئه از آن بنوشید.

پس از انفجار وعده های مهم غذایی در شبانه روز برای بدنسازان عضلات

درست بعد از تمرین بدن شما نیازمند چهل گرم پروتئین سریع جذب مانند وی و کربوهیدرات های سریع الجذب می باشد که به گفته جی کاتلر باید مقدار کربوهیدرات به ازای هر پوند وزن بدن، شش دهم گرم باشد. این مخلوط به سرعت آمینواسیدهای ضروری را به عضلات می رساند وهمچنین هورمون کورتیزول را سرکوب کرده و ترشح تستوسترون را بهبود می بخشد و در نهایت عضلات را حجیم تر می کند.

میان وعده هایی فراموش نشدنی

بهترین راه برای تکمیل کالری دریافتی یک روز، اضافه کردن نوشیدنی های ورزشی به برنامه های غذایی است. این نوشیدنی های تنها نباید از پروتئین خالی تشکیل شوند، اگرچه وی محبوب ترین پروتئین این دوره زمانی است، ولی کازئین گزینه بهتری نسبت به وی می باشد.

تحقیقات نشان داده که کازئین مانند وی شما را سیر نمی کند و بعد از آن نیز اشتها برای خوردن وعده بعدی را خواهید داشت. ۴۰ گرم کازئین به نوشیدنی خود اضافه کنید. نوشیدنی ها ی ورزشی در عین سبک بودن، احساس سیری نسبی در شما وجود آورده و مانع خوردن تنقلات کم ارزش می شوند.

منبع :ماسل مگو

نظر خود را بگذارید


2 − = یک

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز