بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
وزنه های آزاد و دستگاه های بدنسازی از نگاه دوریان یتس





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
یکشنبه ۳ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

وزنه های آزاد و دستگاه های بدنسازی از نگاه دوریان یتس

1167

 وزنه های آزاد و دستگاه های بدنسازی از نگاه دوریان یتس

ساختن بیشترین حجم عضلانی نیازمند تاکید روی وزنه های آزاد است ، به خصوص حرکات چند مفصلی مثل اسکوات، پرس سینه، پرس سر شانه و انواع حرکات پارویی. این حرکات به شما امکان میدهند تا از وزنه های بیشتری استفاده کنید .استفاده از وزنه های بیشتر به معنای اعمال فشار بیشتر روی عضله است و نتیجه آن رشد عضلانی بیشتر است . حرکتی که با وزنه آزاد انجام می شود نیازمند مقاومت بالا از سوی عضلات هدف است.

همین طور دخالت عضلات تثبیت کننده ، در نتیجه ایجاد رشد عضلانی در هر دو این عضلات .اما، من تصدیق می کنم که هر کسی که در مورد افزایش حجم عضلانی جدی است باید از هر دوی این وسایل یعنی وزنه های آزاد ودستگاه های بدنسازی مدرن برای مزیت خاصی که هر کدام دارند استفاده کند. استفاده از خصوصیات مثبت این دو به همراه هم بهترین راه برای رسیدن به اهداف تان برای بدنسازی است.

دستگاه ها امکان اعمال فشار ممتد و یکنواخت روی عضله هدف در تمام طول دامنه حرکت را مهیا می کنند.

وقتی شما جلوی بازو را با هالتر اجرا می کنید.برای مثال مقدار فشار در بخش بالایی حرکت کاهش می یابد .بر اساس این واقعیت که وزنه های آزاد تحت قدرت جاذبه زمین هستند. وقتی شما حرکت جلوی بازو را با یک دستگاه اجرا می کنید، مقدار فشاردر تمام طول حرکت در حد اکثر ممکن است، و به این معناست که فیبرهای عضلانی بیشتری برای مدت طولانی تری تحت فشار هستند.مزیت دیگر دستگاه های مدرن هماهنگی آن با منحنی قدرت عضله است. برای مثال، در طول حرکت جلو بازو،عضله در ابتدای دامنه حرکت وقتی بازو کاملا کشیده است در ضعیف ترین حالت خود است و وقتی آرنج با زاویه ۹۰ درجه خم است در قوی ترین حالت قراردارد، سپس از آنجا تا رسیدن به انقباض کامل بازو اندک اندک ضعیف تر می شود.

درهنگام استفاده از وزنه های آزاد شما دچار محدودیت هستید نست به وزنه ای که در نقطه شروع حرکت می توانید جابجا کنید.در حالی که بازوی شما در نیمه راه در قوی ترین حالت خود است و می توانید فشاربیشتری را تحمل کند.بسیاری از دستگاه ها از وزنه متعادل کننده ای بهره می گیرند که همزمان با تغییر دامنه حرکت مقدار فشار را بر عضله تغییر می دهد.

در یک دستگاه جلو بازو، در ابتدای حرکت وزنه فشار کمتری روی عضله اعمال می کند، بتدریج تا رسیدن به میانه دامنه حرکت فشار وزنه به حداکثرمی رسد و سپس به تدریج فشار وزنه کاهش می یابد تا رسیدن به انقباض کامل عضله . این بیشترین فشارممکن را روی فیبر های عضله در تمام طول حرکت اعمال می کند.
 وزنه های آزاد و دستگاه های بدنسازی از نگاه دوریان یتس

در نهایت،دستگاه ها نیاز بسیار کمی به استفاده از عضلات تثبیت کننده دارند و چنانچه به طور محض از دستگاه ها استفاده کنید این خصوصیت منفی مشکل ساز می شود.

ولی بدنسازان می توانند ازهمین خصوصیت منفی هم استفاده کنند.وقتی عضلات تثبیت کننده بدنبال اجرای حرکات وزنه آزاد دچارخستگی شده اند باعث محدود شدن قدرت عضلانی در ادامه استفاده از حرکات وزنه آزاد می شوند و عضلات هدف، تحریک بهینه را دریافت نمی کنند.در این زمان با تغییر حرکات به دستگاه درانتهای تمرین.وقتی که عضلات تثبیت کننده خسته هستند می توانید به اعمال حداکثر فشار روی عضلات هدف ادامه دهید، چون هنگام استفاده ازدستگاه نیازی به دخالت عضلات تثبیت کننده ندارید. با توجه به این نکات بهترین راه برای به حداکثر رساندن رشد عضلات اجتناب در استفاده از دستگاه ها نیست. آن طوری که برخی از افراد این کار را می کنند، بلکه استفاده بهینه از تمام وسایلی است که در دسترس دارید.

منبع : jafarpoor.com

نظر خود را بگذارید


هشت + 9 =

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز