بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
هفت غذاي چرب كه شكم را کوچک می کند!





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
سه شنبه ۵ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

هفت غذای چرب که شکم را کوچک می کند!

1196

 هفت غذای چرب که شکم را کوچک می کند!
۱- شکلات تلخ

منظور از شکلات تلخ و سیاه شکلاتی است که حاوی ۷۲% کاکائو باشد به شما اطمینان می‌دهم که شکلات سیاه (البته نه نوع شیری آن) یک غذای کاملاً سالم و مناسب است هرچند که کالری قابل توجهی دارداما مطمئنم که شکلات سیاه می‌تواند کمک فراوانی به بیشتر سوزاندن چربی‌های بدن شما بکند.

اگر شما از افرادی هستید که دائماً در فکر خوردن شیرینیجات و دسرها هستید میتوانید از شکلات تلخ بهره فراوانی بگیرید چرا که یک یا ۲ تکه شکلات تلخ که حاوی تنها ۴۰ تا ۵۰ کالری است در اکثر مواقع می‌تواند در افرادی که همیشه در فکر خوردن شیرینی‌جات هستند یک احساس سیری بوجود آورد و آنها را از خوردن چند تکه کیک خامه‌ای که حاوی ۵۰۰ کالری است دور نگه دارد.

همچنین شرکت‌های زیادی هستند که در شکلات‌های سیاهی که تولید می‌کنند مقداری هم فیبر قرار می‌دهند (بعضی از شرکتها به ازاء هر ۱۵ گرم کربوهیدرات ۵ گرم فیبر نیز قرار می‌دهند) و در کنار مقداری چربی مفید مقدار کمی هم شکر اضافه می‌کنند البته هنگام خرید این نوع شکلاتها دقت کنید که میزان چربی و کربوهیدرات در آنها چقدر است. نکته قابل توجه دیگر در مورد این شکلات‌های سیاه این است که آنها برخلاف شیرینی‌جات دیگر اثر ناگهانی و بالابرنده شدیدی روی قند خون شما نخواهند گذاشت. لازم است یادآوری کنم که شکلات سیاه حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان شامل انتی‌اکسیدان قدرتمند تئوبورمین است که در کاهش فشار خون نقش بسزایی دارد. چربی‌های مفید شکلات سیاه می‌توانند برای بدن بسیار سودمند باشند ولی آنها فقط در روغن کاکائو وجود دارند. بنابراین می‌توان آنها را کم‌یاب دانست. دلیل توصیه مصرف شکلات سیاه این است که وقتی این شکلاتهاحاوی ۷۲% درصد کاکائو هستند بنابراین جایی برای افزودن شکر زیاد نخواهند داشت ولی قبول کنید اینکه که آنها خیلی شیرین نیستند باعث می‌شود از آنها دلزده نشوید انواعی از آنها که حدود ۷۰% تا ۷۵% کاکائو دارند از لحاظ طعم و مزه مقبول ودوست‌داشتنی هستند. البته باید حتما توجه داشته باشید که مصرف روزانه آنها را به ۳ تا ۵ تکه کوچک محدود کنید چرا که حاوی کالری بالایی هستند. پس با خیال راحت شکلات سیاه بخورید و از مزایای آنتی‌اکسیدان و فیبرهای آنها بهره ببرید.

۲- شیر نارگیل، پودر نارگیل و روغن نارگیل

شیر نارگیل و روغن نارگیل منابع بسیار خوبی از چربی‌های غیراشباع هستند بعلاوه اسیدهایی که قدرت زیادی به سیستم ایمنی بدن می‌دهند که متأسفانه در رژیم اکثر ماها نیز وجود ندارد. مزیت دیگر چربی‌های نارگیل این است که بدن براحتی آنها را برای سوخت و انرژی مورد استفاده قرار می‌دهد و مانند دیگر چربی‌های علاقه‌ای به ذخیره آنها ندارد.

پودر نارگیل نیز حاوی چربی‌های مفید زیادی است و می‌توان از آن در تهیه غذاها و دسرها استفاده کرد.
همچنین پودر نارگیل دارای مقدار زیادی فیبر است می‌توان گفت تمام کربوهیدرات پودر نارگیل فیبر است. این پودر حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است که آنرا محبوب‌تر نیز جلوه می‌دهد. یادآوری می‌کنم که اگر خواهان طبخ پودر نارگیل در فر هستید بهتر است آنرا با آرد دیگری مخلوط کنید تا چربی حاصل از آنرا بگیرید و بتوانید غذای خوشمزه‌ای طبخ کنید.

۳- کره گیاهی

بله کره گیاهی بسیار لذیذ و مناسب است البته اگر که سالم و طبیعی ساخته شده باشد. این کره‌ها حاوی فاکتورهای زیادی هستند که به نفع سلامتی ما کار خواهند کرد و البته جلوی عضلانی بودن و خشک بودن بدن شما را نخواهند گرفت. یادتان باشد با خوردن ۲ قطعه کوچک از این کره هرگز به میزان چربی بدن خود نخواهید افزود. البته بحث‌های گیج‌کننده زیادی در این مورد مطرح می‌شود. بارها مطالبی خوانده یا شنیده‌ام که از کره بعنوان یکی از عوامل چاقی و یکی از غذاهای غیرسالم نام برده شده است ولی طبق آزمایشات متعدد و معتبری که در مجلات قابل قبول مطالعه کرده‌ام دریافتم که کره گیاهی که از طبیعی بودن چرخه ساخت طبیعی آن مطمئن باشید یکی از غذاهای کاملاً سالم است مسلماً بحث در مورد این مقالات و آزمایشات بسیار طولانی است. پس بهترین راه گشتن و یافتن یکی کره گیاهی سالم از یک شرکت سازنده معتبر است.

۴- تخم مرغ کامل (زرده و سفیده)

اکثر مردم می‌دانند که تخم‌مرغ یک منبع عالی از پروتئین است اما اکثر آنها نمی‌دانند که زرده تخم‌مرغ جزء مهمی از تخم‌مرغ است چرا که ویتامین‌ها املاح و آنتی‌اکسیدان‌های زیادی در زرده، تخم‌مرغ یافت می‌شود. در حقیقت بیش از ۹۰% موادی نظیر کلسیم، آهن، فسفر، روی، ویتامین ب۶، فولات و ب۱۲ تخم مرغ در زرده آن قرا دارند.

بعلاوه اینکه تمام ویتامین‌های محلول در چربی تخم‌مرغ نظیر ویتامین‌ها آ، ای، و دی و همچنین اسیدهای چرب ضروری آن در زرده تخم‌مرغ هستند. همچنین باید یادآوری کنم که زرده تخم‌مرغ به اندازه سفیده آن پروتئین در خود جا داده است و بالانس این اسیدهای آمینه نیز بسیار مناسب است با مصرف به اندازه زرده تخم‌مرغ می‌توانید اطمینان حاصل کنید که بدنتان را از چربی‌های مفید و لازم سیراب کرده‌اید. البته کاملاً مشخص است که مرغ‌هایی که آزادند می‌چرخند و بطور طبیعی غذا می‌خورند تخم‌مرغ‌هایی با کیفیت‌تر و سالم‌تری برای ما به ارمغان می‌آورند.یادتان باشد که در مصرف ان زیاده روی نکنید
هفت غذای چرب که شکم را کوچک می کند!
۵- گوشت گاو

البته منظورم از گوشت گاو، گوشت سالم وتازه گاو است که وزارت بهداشت نیز آنرا تأیید کرده باشد هرچند که اکثر مردم فکر می‌کنند که گوشت گاو یک غذای ناسالم است ولی باید خاطرنشان کنم که یک حیوان ناسالم می‌تواند گوشت ناسالی داشته باشد بنابراین یک حیوان سالم قطعاً گوشت مناسبی خواهد داشت مسلماً گاو‌هایی که بطور سالم نگهداری و تغذیه می‌شوند یا در چراگاه‌های می‌چرند گوشت بسیار خوبی دارند اما آن دسته از حیواناتی که از راه‌های غیراصولی پرورش می‌یابند. مسلماً فرآورده‌های ناسالمی خواهند داشت.
گاوهایی‌ که از خوراکی‌های استاندارد و متنوع و علوفه‌های سالم تغذیه می‌شوند مسلماً فراورده‌های گوشتی بسیار مناسبی دارند در حالی که خوراندن مقدار زیادی ذرت و سویا به گاوها باعث افت کیفیت و ناسالم شدن گوشت این حیوانات خواهد شد. این در حالی است که اگر دامها با علوفه سبز و سالم تغذیه شوند گوشت آنها میزان بالاتری از ویتامین و امگا۳ خواهد داشت. بعلاوه اینکه میزان اسیدهای چرب سالم یااسید لینولئک (CLA) در گوشت آنها بالا خواهد رفت همانطور که می‌دانیم CLA به چربی‌سوزی کمک کرده و باعث ساخت عضلات خشک می‌شود. بنابراین هنگام خرید از کیفیت و تأییدیه وزارت بهداشت اطمینان حاصل کنید و از گوشت بدون چربی ان استفاده کنید.

۶- اوکادو

با اینکه اوکادو سرشار از چربی است و بسیاری از مردم آنرا یک غذای چرب می‌دانند نه یک میوه چرفایده .ولی تمام چربی‌های اوکادو اسیدهای چرب مفیدی هستند که منافع زیادی برای بدن‌ ما دارند و اوکادو نیز یک میوه است اوکادو حاوی مقدار زیادی چربی غیراشباع است بعلاوه میزان قابل توجهی از ویتامین‌ها مینرالها ریزمغزی‌ها و مواد آنتی‌اکسیدان بنابراین اوکادو را می‌توان یک غذا و یک میوه بسیار سالم دانست و با خیال راحت آنرا مصرف کرد. می‌توانید تکه‌های آنرا در کنار همبرگر تخم‌مرغ سالاد و ماهی خود بخورید و لذت ببرید. طیف مناسب و باکیفیت چربی‌های مفید ریزمغزی‌ها و فیبرهای اوکادو به بدنتان کمک می‌کند تا هورمون‌هایی را در بدنتان بالا ببرد که به رشد عضلات و چربی‌سوزی کمک می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن اوکادو باعث می‌شود تا چند ساعت بعد از غذا شما از اشتهای کاذب و اشتیاق به خوردن هله و هوله دور بمانید.

۷- آجیل

آجیل یکی دیگر از غذاهای چرب است که می‌تواند به کاهش چربی‌های بدنتان کمک کند. هرچند که آجیل و مغزها حاوی مقدار زیادی چربی هستند اما این چربی‌ها تماماً اسیدهای چرب مفید هستند که در کنار ریزمغزی‌ها، ویتامین‌ها، مینرال‌ها، فیبرها و مواد آنتی‌اکسیدان در آجیل قرار دارند.

این مواد می‌توانند در کنترل قند خون نقش بسیار مهمی داشته باشند که اولین گام در راه چربی‌سوزی است. همچنین مغزها می‌توانند کمک کنند تا سطوح هورمون‌های چربی‌سوز بدن بالا بماند چرا که چربی‌های مفید باعث بالانس هورمون‌های بدن می‌‌شوند البته باید بخاطر داشته باشید که باید آجیلها را خام میل کنید و از انواع شورکرده دور بمانید تا بتوانید از کیفیت چربی‌های سالم و میزان زیاد ریزمغزی‌ها استفاده کنید. اگر ۲۰ دقیقه به ناهار یا شام خود یک مشت آجیل میل کنید می‌توانید خیال خود را راحت کنید که در هنگام ناهار و شام کالری اضافی مصرف نخواهید کرد و دچار پرخوری نخواهید شد.
امیدوارم ازخوردن این غذاهای چرب سالم لذت ببرید و بتوانید به کاهش چربی‌های بدن خود نیز کمک کنید.

منبع : fitnesstips

نظر خود را بگذارید


− 5 = دو

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز