بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
نکات طلایی برای پیشگیری از آسیب در باشگاه





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
یکشنبه ۶ فروردین
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

نکات طلایی برای پیشگیری از آسیب در باشگاه

795

 نکات طلایی برای پیشگیری از آسیب در باشگاه

احتمالاً رایج ترین آسیب دیدگی در باشگاه عضلات پشت یا کمر است. فکر می کنید دلیلش چیست ؟ چرا که تمرینات با وزنه فشار زیادی روی ستون فقرات اعمال می کند. وقتی درباره آن فکر کنید متوجه می شوید که فیله های کمر تقریباً در هر جلسه تمرین درگیر می شوند چرا که این عضلات در حرکاتی مثل اسکوات، ددلیفت ، پرس سرشانه و. . . برای صاف نگهداشتن بالاتنه درگیر هستند. حتی اوقاتی که مشغول وزنه گذاشتن روی هالتر هستید یا می خواهید دمبل های مورد نظر خود را از پایه بردارید از فیله های خود استفاده می کنید.

رایج ترین آسیب دیدگی مربوط به فیله های کمر یا همان بخش پائین پشت و کمر مربوط به لیگامنت های فیله ها می شود. وقتی این آسیب رخ می دهد احتمالاً در بخش مرکزی طرف چپ یا مرکزی طرف راست ستون فقرات خود احساس درد می کنید و وقتی هم که خم می شوید درد شدیدتر می شود. درد ناشی از یک دیسک آسیب دیده از کمر شروع شده و تا پشت پا پیش می رود. برای آنکه بتوانید از این آسیب بسیار دردناک در امان بمانید کافی است به نکاتی که در ادامه اشاره می شود توجه کنید.

نکات طلایی

همیشه قبل از شروع تمرین بدن را گرم کنید.
با استفاده از حرکاتی ویژه فیله های کمر، این قسمت بدن را تقویت کنید.
به خاطر داشته باشید که عضلات شکم خود را قوی نگهدارید.
در مواقع ازوم از کمربند مخصوص برای حمایت از کمر استفاده کنید.
توجه زیادی به فرم صحیح اجرای حرکات داشته باشید.
ستون فقرات را صاف نگه دارید و از قوز کردن در تمرین جلوگیری کنید. نکات طلایی برای پیشگیری از آسیب در باشگاه

  از اعمال فشارهای بیش از حد روی ستون فقرات مثل حرکاتی از جمله اسکوات یا پرس سرشانه خود داری کنید.

در حرکاتی که فشار روی نواحی مختلف ستون فقرات منتقل می شود و به واقع از آن عبور می کند ( مثل حرکاتی همچون ددلیفت و زیر بغل هالتر خم ) خیلی زیاد در فرم حرکت دقت به خرج دهید.
در مواقع لزوم از دستگاه استفاده کنید چرا که آنها از وزنه های آزاد ایمن تر می باشند.
حرکات را نشسته انجام دهید و تا حد ممکن از میزهای تکیه گاه دار برای کمر ( مثل پرس شانه ) و یا برای پشت ( مثل زیر بغل تی بار ) استفاده کنید.

  برای جلوگیری از آسیب مفاصل زانو در حرکت اسکوات از زانوبند های مخصوص استفاده کنید . البته برای وزنه های سنگین از کفش هایی استفاده کنید که هم مچ پا را مورد حمایت قرار دهد و هم از خوردن وزنه به انگشتان پا جلوگیری نماید بعد تمرین نیز با حرکات کششی و راه رفتن های آرام بدن را سرد کنید و در فصول مختلف لباس های مناسب بپوشید.

منبع : jafarpoor.com

نظر خود را بگذارید


× 4 = شانزده

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز