نکات تامل برانگیز در بدنسازی

نکات تامل برانگیز در بدنسازی

۱- هیچ ماده معجزه آسایی وجود ندارد که شما را به یک ورزشکار فوق العاده تبدیل کند.
تنها عواملی که می توانند شما را به بهترین ورزشکار پرورش اندام تبدیل کنند، عبارتند از: عزم راسخ جهت نیل به موفقیت و پایداری و رعایت انضباط. برنامه غذایی مناسب و مکملهای غذایی نیز از جمله عوامل مهمی هستند که شما را به هدف موردنظر سوق میدهند.
اما قسمت اعظم موفقیت شما به این مطلب بستگی دارد که عادات غذایی را بر پایه علمی تقویت کرده و جهت دستیابی به موفقیت، عزمتان را جزم کنید تا در ورزش بدنسازی موفق باشید.


۲- هیچ استروئید آنابولیسمی بی خطری در بازار فروش وجود ندارد:
همه متخصصین جهان معتقدند که استروئیدهای آنابولیسمی جزو مواد خطرناک هستند. استروئیدها هورمونهای قوی و مؤثری هستند که بدن را ویران میکنند.
موادی که با خطرات کمتری توأم هستند نظیر هورمون رشد و انسولین که تحت عنوان داروهای آنابولیسمی شناخته میشوند، فاقد اثرات جانبی و زیانبار آمپولهای استروئیدی هستند.
اگر هیدراتهای کربن (ترشح انسولین را افزایش میدهند) و اسید آمینه هایی چون آرژنین و اورنتین (ترشح هورمون رشد و انسولین را افزایش میدهند) را با تمرینات علمی ترکیب کرده و در دراز مدت از وجودشان استفاده کنید میتوانید از یک ترکیب سالم و مؤثر برخوردار شده به جای استروئید از آن استفاده کنید. متأسفانه استرول های گیاهی که امروزه زیاد تبلیغ میشوند، نمی،توانند به ادعاهای تولیدکنندگان جامه عمل بپوشانند. در نتیجه فاقد اثرات لازم هستند.

توجه داشته باشید که شما نمی توانید به جای استروئیدها از مواد دیگری استفاده کنید. اگر استرول های گیاهی همان اثر آنابولیسمی ناشی از استروئیدها را به همراه داشتند، مسلما تحت عنوان داروهای محرک شناخته می شدند و همانطور که میدانید عرضه چنین داروهایی ممنوع است.

۳- پروتئین و هیدراتهای کربن باید اساس رژیم غذایی شما را تشکیل دهند:
اصلا مهم نیست ک از چه برنامه غذایی استفاده کنید تنها نکته مهم این است که مقدار چربی مصرفی را به حداقل ممکن رسانده و همزمان با آن روی استفاده از منابع پروتئینی کیفی و مکملی که غنی از هیدراتهای کربن ناخالص باشد تأکید کنید.
اگر بخواهید مقداری چربی به غذایتان اضافه کنید تا خوشمزه تر شود، حتما از روغن اشباع نشده ای چون روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون بر خلاف چربی های اشباع شده، کلسترول Ldl را افزایش نمیدهد، بلکه به افزایش مقدار کلسترول Hdl کمک می کند در نتیجه احتمال ابتلا به امراض قلبی، عروقی کاهش مییابد.

بدون اینکه به برنامه غذایی شما بپردازیم، باید بگوییم نظر متخصصان پرورش اندام و بدنسازی دراین مورد کاملا آشکار بوده و عبارتست از: اطمینان حاصل نمایید که رژیم غذایی سرشار از منابع پروتئینی کیفی از تبدیل گوشت بدون چربی، مرغ و ماهی باشد. مکملهای پروتئینی مناسب آنهایی هستند که اسید آمینه ها و پپتیدهایشان از طریق سفیده تخم مرغ و کشک تأمین شود.

۴- تحت برنامه مکمل غذایی متعادل و علمی قرار بگیرید: امروزه به توصیه های غذایی متعددی بر میخوریم که بیشتر به تعصب آمیخته بوده واز سوی انجمنهای وابسته به سلامت فردی همچون انجمن حمایت از بیماران دیابتی مطرح می شوند. اما به احتمال زیاد اگر فقط از غذاهای طبیعی تغذیه کنید، نمی توانید از تغذیه مطلوب برخوردار شوید.

نکات تامل برانگیز در بدنسازی
اکثر ورزشکاران با استفاده از روش آزمایش و خطا این حقیقت ساده را فرا گرفته اند. به عنوان مثال ورزشکاران پیشگام پرورش اندام جهان به شدت به مکمل های غذایی وابسته هستند. زیرا به این ترتیب میتوانند فاکتورهای رشد و محافظ بدن را تأمین کنند. به طوری که این فاکتورها به طور منظم تجزیه میشوند.

مواد سمی و آلوده کننده حاصل از محیط، مواد فاسد کننده موجود در غذا، فرآیندهای شیمیایی و غیره از جملهه عواملی هستند که نیاز به مصرف مکملهای غذایی را افزایش می دهند.
در جامعه امروزی شاهد آن هستیم که میلیونها نفر در برابر دود حاصل از اگزوز اتومبیل ها قرار دارند و به همین دلیل لازم است که تحت برنامه مکمل سرشار از مواد غذایی قرار بگیریم. ورزشکاران مشتاق میتوانند به کتابهای معتبر غذایی مراجعه نموده و بدانند که کدام مکملها، مؤثر و کدام یک بی اثر هستند.
۵- اتاق رختکن جای خوبی برای کسب اطلاعات علمی نیست مطالعه کنید:

به حرفهایی که در اتاق رختکن می شنوید و یا سایر ورزشکاران پرورش اندام می زنند گوش فرا ندهید. زیرا بهتر است همه چیز را مطالعه کرده و از اعتبار و ارزش آنها اطمینان حاصل نمایید.

در این مورد بهتر است به کتابخانه مراجعه نموده و یا به مقاله های علمی که از سوی پزشکان به چاپ می رسند، رجوع نمایید. در صورتی که این عمل امکان پذیر نباشد، میتوانید کتابهایی را مطالعه کنید که به نحوی با سلامت فردی ارتباط دارند.
به تدریج می توانید نظریه متخصصین را جمع آوری کرده و در مورد اعتبار یک مکمل غذایی خاص، تصمیم لازم را اتخاذ نمایید.

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.