تغذیه | تغذیه ورزشی | سلامتی | لاغری و چاقی

نکاتی مهم در دستیابی سریع به افزایش وزن

On

نکاتی مهم در دستیابی سریع به افزایش وزن
در واقع باید بدانید که هر گونه افزایش یا کاهش وزن در بدن به توازن انرژی در بدن ما بستگی دارد. این بدان معنی است که اگر میزان انرژی دریافتی از مواد غذایی روزانه بیشتر از انرژی مصرفی شما در طول روز باشد بدن شما به تدریج به سمت افزایش وزن خواهد رفت و در غیر این صورت کاهش وزن را شاهد خواهید بود.

نکاتی مهم در دستیابی سریع به افزایش وزن

مبانی تئوری بسیاری در این زمینه یافت میشود ولی ما در اینجا به نکات کاربردی در افزایش وزن میپردازیم.

برای افزایش وزن نکات زیر را در نظر داشته باشید.
۱- مصرف مایعات

مایعات زیاد مصرف نمائید. مایعاتی از قبیل نوشیدنی های پروتئینه، آب میوه ها و شیر بهترین توصیه است برای شما

۲- نان

مصرف نان در برشهای کوچک در طول روز به همراه مقداری کره و عسل و یا خامه میتواند برای شما بسیار مفید باشید
۳- میوه ها وسبزیجات

میوه هایی با تراکم بیشتر همچون موز، آناناس، سیب در برابر میو های آبکی مصرف نمائید. میو های آبکی مانند پرتقال، هندوانه، آلو و توت
۴- سوپ

به سمت مصرف سوپهایی خامه ای بروید بجای سوپ های شامل سبزیجات و غلات

نکاتی مهم در دستیابی سریع به افزایش وزن
۵- افزایش مصرف روغن

در حین غذا خوردن به صورت های مختلف از روغنهای سالم همچون روغن زیتون، روغن بادام، روغن خرما، روغن نارگیل استفاده نمائید و همچنین به غذای خود همیشه مقداری کره هم اضافه نمائید

۶-  غذاهای خوشمزه

از غذای های خوشمزه استفاده نمائید. این مواد غذایی میتوانند باعث افزایش مصرف مواد غذای برای شما گردند و اشتهای شما را برای غذا خوردن بهبود دهند. بعضی از مواد غذایی مانند سس مایونز و روغن زیتون با اضافه شدن به سایر مواد غذایی از جمله گوشت میتوانند باعث بهبود مزه آنها گردند. این کار را به شما توصیه میکنیم
۷- تمرین مقاومتی

مهم نیست آقا هستید یا خانم. انجام تمریناتی که به صورت مقاومتی صورت میگیرند میتوانند باعث بهبود سایز و تناسب اندام مفید در بدن شما گردند. این تمرینات را هرگز فراموش نکنید.

منبع : فیتنس تیپس

About احسان اخلاق منش

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *