بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
نيازهاي بدن زنان در سنين مختلف چگونه است ؟





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
دوشنبه ۷ فروردین
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

نیازهای بدن زنان در سنین مختلف چگونه است ؟

1435

نیازهای بدن زنان در سنین مختلف چگونه است ؟
ممکن است وقتی ما سرما می‌خوریم یا احساس ناخوشی می‌کنیم به سراغ برخی غذاها برویم در حالی که نه تنها هنگام بیماری بلکه همه اوقات به این غذاها نیاز داریم. زنان بیشترین افرادی هستند که از مکمل‌ها و ویتامین‌ها استفاده می‌کنند. چراکه شرایط و نوسانات زیادی در طول زندگی خود دارند. بلوغ، قاعدگی، ازدواج، بارداری و شیردهی که هر کدام از این مراحل لازمه داشتن بدنی سالم و سلامت است.

همه غذاها و میوه‌ها و سبزی‌ها حاوی این مکمل‌ها و ویتامین‌ها هستند اما ما عادت کرده‌ایم که نوع مصنوعی آنها را در قرص‌ها پیدا کنیم. به این توصیه‌های غذایی توجه کنید:

وقتی ۳۰ ساله هستیم!

کلسیم: شاید ندانید که سلامت استخوان‌ها را از اواخر ۳۰ سالگی درک می‌کنید. این به معنی آن است که تا آن زمان شاید به اهمیت سلامت استخوان پی نبرده باشید. زمانی که کم‌کم استخوان‌ها رو به پوکی می‌رود. هرگز برای افزایش توده استخوانی و مصرف کلسیم دیر نیست اما شروع ۳۰ سالگی اهمیت بیشتری برای شروع مصرف کلسیم دارد.

کلسیم علاوه بر سلامت استخوان‌ها در کاهش دردهای قاعدگی نیز بسیار موثر است.

در ۳۰ سالگی بدن ما به هزار میلی‌گرم روزانه به کلسیم نیاز دارد و این میزان در ۴۰ سالگی به هزار و ۲۰۰، در ۵۰ سالگی به هزار و پانصد می‌رسد.

منیزیم و آهن:اگر احساس می‌کنید در اواخر دوره ماهیانه‌تان دچار بدخلقی و عصبانیت شده‌اید، مصرف ۲۰۰ میلی‌گرم منیزیم می‌تواند به آرامش شما کمک کند. اما لازم نیست که روزانه منیزیم مصرف کنید. در عین حال مصرف روزانه آهن برای شما لازم است چراکه زنان در همه سنین ممکن است دچار کمبود آهن باشند بسیاری از زنان غذاهای حاوی آهن نمی‌خورند. در عین حال در دوران قاعدگی میزان زیادی خون از دست می‌دهند بنابراین سعی کنید علاوه بر مصرف غذاهای حاوی آهن با مشورت پزشک آزمایش خون انجام دهید و اگر لازم است از قرص‌های آهن استفاده کنید.

مکمل‌های امگا ۳ :امگا ۳ جز اسیدهای چرب ضروری است که در ماهی‌ها مخصوصا ماهی سالون و ساروس یافت می‌شود. دریافت امگا در سن ۳۰ سالگی به بعد لازم است چراکه می‌تواند نشانه‌های پیش از قاعدگی را بهبود داده و از انقباض عضلانی کم کند.

امگا همچنین برای تکامل سلول‌های مغزی چنین در دوران بارداری مادر لازم است و خطر افسردگی پس از زایمان را هم کاهش می‌دهد.
چرا در ۴۰ سالگی هم به این ماده نیاز داریم؟

گرگرفتگی و تعریق شبانه که از علایم یائسگی هستند معمولا ۴ تا ۵ سال قبل از اینکه دوران قاعدگی به پایان برسد، شروع می‌شوند.

بنابراین مصرف کلسیم که در لبنیات وجود دارد و مکمل امگا ۳ به کاهش این نشانه‌ها کمک زیادی می‌کند. یکی دیگر از مواد مفید در کاهش نشانه‌های یائسگی، مصرف پروبیوتیک‌ها است. استروژن که به طور عمده در روده‌ها شکسته می‌شود، مصرف پروبیوتیک‌ها که دارای باکتری‌های مفید برای بدن هستند می‌تواند در روده به کاهش گرگرفتگی و تعریق شبانه کمک کند.
نیازهای بدن زنان در سنین مختلف چگونه است ؟
ویتامین B12 نیز یکی از موادی است که بسیاری از زنان در حدود ۴۰ سالگی به آن نیاز بیشتری دارند. در این دوران به دلیل نوسانات هورمونی مشکلات خواب در زنان زیاد دیده می‌شود اما مصرف ویتامین B12 در بهبود وضعیت خواب آنها بسیار موثر است. ویتامین B12 در گوشت و تخم مرغ و لبنیات یافت می‌شود.

ویتامین D: نیاز بدن در ۵۰ سالگی

کمبود ویتامین D : با افزایش سن کمبود ویتامین D دور از ذهن نیست و معمولا در میان زنان ۵۰ سال کمبود ویتامین D بسیار شایع است. کمبود ویتامین D در این دوران باعث ضعیف شدن استخوان‌ها، مشکلات خلقی، درد مفاصل و حتی افزایش احتمال ابتلا به برخی سرطان‌ها می‌شود.

همه زنان ۵۰ ساله و بالاتر باید از نظر کمبود ویتامین D مورد بررسی قرار بگیرند.

محققان معتقدند که زنان در این سن باید روزانه هزار تا دو هزار واحد بین‌المللی ویتامین D مصرف کنند. حتی اگر ویتامین D بدن بسیار پایین باشد ممکن است پزشک حتی تا ۵۰ هزار واحد هم ویتامین D تجویز کند.

روی: اگر موها دچار ضخامت شوند این معنی کمبود ماده روی در بدن است. زنان بعد از ۵۰ سالگی دچار ضخیم شدن موها می‌شوند بنابراین لازم است روزانه ۱۵ تا ۳۰ میلی‌گرم روی مصرف کنند. مواد معدنی معمولا سبب تقویت قدرت دفاعی بدن شده و خطر مشکلات چشمی مرتبط با سن را هم کاهش می‌دهند.

منبع : فیتنس تیپس

نظر خود را بگذارید


+ هشت = 9

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز