بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
نقش کراتین بر تمرینات هوازی





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
چهارشنبه ۲۹ دی
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

نقش کراتین بر تمرینات هوازی

1292

 نقش کراتین بر تمرینات هوازی

بدنسازان بسیاری همواره این سوًال را در ذهن خود دارند که آیا همانطوری که کراتین به جهت تمرین با وزنه مهم است، مصرف آن در کارایی بدنی برای انجام تمرینات هوازی هم نقش موًثری دارد ؟ این سوال بسیار خوبی است که طی سالیان گذشته همواره مطرح بوده است. منافع مکمل کراتین خود را در جریان افزایش قدرت عضلات ( طی یک دوره کوتاه مدت ) در فعالیت های غیر هوازی نشان داده اند. پس ممکن است در تمارین هوازی نیز به همان خوبی موًثر باشند. اگرچه ممکن است به نظر مهمل برسد که یک مکمل بتواند قدرت و سایز عضلانی را افزایش دهد و به فعالیت های قدرتی منفعت برساند، اما وسعت فواید مصرف کراتین ، بر روی این نظرات خط بطلان می کشد.

کراتین تولید آدنوزین تری فسفات ( ATP ) را افزایش می دهد، یعنی همان جریان انرژی خاصی که عضلات از آن به منظور انقباض استفاده می کنند. مصرف کراتین یک روش سریع به منظور تهیه ATP به جهت اجرای حرکات قدرتی سریع در تمرین با وزنه می باشد.

از طرف دیگر، انجام تمرینات هوازی نیز یک تمرین طولانی مدت و متوالی است که به عنوان یک ورزش ایروبیک به یک متد عمده به جهت تولید ATP نیاز دارد. به هر حال، تمرینات قلبی عروقی نیز به استفاده از تولیدات ATP متعلق به تمرین های هوازی می پردازد. پس نتیجه می گیریم که کراتین در این زمینه نیز سودمند است.

اگرچه بسیاری از مطالعات هیچ افزایشی را علیرغم مصرف کراتین نشان نداده اند، در چندین بررسی که اخیراً بر روی چند ورزشکار انجام شده ، نتایج مفیدی دیده شده است.
 نقش کراتین بر تمرینات هوازی

در این بررسی نشان داده شده که مصرف کراتین در ورزشکاران مردی که مدت یک هفته به تمرین هوازی پرداخته اند به صورت برجسته ای باعث افزایش قدرت افزایش قدرت کلی می شود. اما در زنان مصرف کراتین به جای افزایش قدرت کلی ، باعث افزایش تحمل عضلات در طی اجرای انجام حرکات می شود.

در این مطالعات که در انگلستان صورت گرفته، همچنین نشان داده شده که استفاده از کراتین به صورت برجسته ای باعث افزایش گلیکوژن ماهیچه نیز می شود. گلیکوژن، گلوکز ذخیره شده در عضلات است که طی اجرای تمرین های کوتاه و بلند مدت نظیر کاردیو سوخته می شود.

در این تحقیق ۱۴ ورزشکار مرد را به دو گروه تقسیم کردند. به گروه اول، ۵ گرم کراتین مونوهیدرات به همراه کراتین در چهار وعده به مدت شش روز داده شد. اما به گروه دوم یک نمونه دارو نما داده شد. پس از پایان آزمایش یا بررسی عضلات دو گروه ، نشان داده شد که ورزشکاران واقع در گروهی که کراتین مصرف  کرده بودند به صورت قابل توجهی دارای گلیکوژن بیشتری در انبارهای عضلانی خود هستند، اگرچه قدرت اجرا در این آزمایش سنجیده نشد. نتایج نشان داد که کراتین همانطور که به مهیا کردن عضله با حجم بزرگتر سوختی می پردازد، اجازه می دهد که عضله به مدت طولانی تری نیز کار کند.

پس به منظور افزایش قدرت عضله ، سعی کنید ۳ الی ۵ گرم کراتین به همراه ۷۰ الی ۱۰۰ گرم کربوهیدرات بعد از تمرین بخورید. بدین ترتیب به صورت قابل توجهی به ذخیره سطوح گلیکوژن می پردازید ودر نتیجه می توانید به مدت طولانی تری قوی بمانید.

منبع : مجله فلکس

نظر خود را بگذارید


یک × 5 =

یک دیدگاه برای “نقش کراتین بر تمرینات هوازی”

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز