نقش مهم مایعات در تمرین های ورزشی

نقش مهم مایعات در تمرین های ورزشی
متخصصان مصرف ۲ تا ۳ لیوان آب دو ساعت قبل از تمرین و ۱ تا ۲ لیوان به فاصله ۱۵ دقیقه قبل از تمرینات استفاده از نوشابه و آب میوه رقیق شده با آب در طول تمرین را توصیه می‌کنند. به طور کلی  هر زمانی در طول تمرین احساس تشنگی کردند باید آب بنوشند و البته آب خنک که دارای درصد اکسیژن بالاتری باشد توصیه می‌شود نه استفاده از یخ پس از تمرینات، زیرا به علت کاهش آب و الکترولیتهای بدن( سدیم، منیزیم، پتاسیم) به علت تعریق و تخلیه ذخیره گلیکوژن بدن، گرفتگی عضلانی، افت قند خون و ضعف بدنی بروز می‌کند.

استفاده از مایعات در دفعات زیاد و حجم کم تا رسیدن به مرحله سیرابی و پس از آن تا رساندن وزن بدن به حالت قبل از تمرین و همچنین جهت تامین الکترولیت از دست رفته بدن، استفاده از نمک بیشتر در غذا و خوردن میوه‌هایی نظیر پرتقال و موز توصیه می‌شود.

منبع : فیتنس تیپس

۱ دیدگاه
  1. دکتر علی تاج دینی آبان ۸, ۱۳۹۲ at ۱۱:۴۳ ق.ظ - تکرار

    با سلام

    البته استفاده از آب خنک برای بدنسازانی که در دوره حجم قرار دارند یا دوره هورمون برداشته اند مفید نیست ، چون بدن برای متعادل ساختن دمای آب تا ۳۷ درجه مجبور است از سوزاندن چربیها استفاده نماید که باعث کاهش وزن میشود.

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.