تغذیه | تغذیه ورزشی

نقش مهم مایعات در تمرین های ورزشی

نقش مهم مایعات در تمرین های ورزشی
متخصصان مصرف ۲ تا ۳ لیوان آب دو ساعت قبل از تمرین و ۱ تا ۲ لیوان به فاصله ۱۵ دقیقه قبل از تمرینات استفاده از نوشابه و آب میوه رقیق شده با آب در طول تمرین را توصیه می‌کنند. به طور کلی  هر زمانی در طول تمرین احساس تشنگی کردند باید آب بنوشند و البته آب خنک که دارای درصد اکسیژن بالاتری باشد توصیه می‌شود نه استفاده از یخ پس از تمرینات، زیرا به علت کاهش آب و الکترولیتهای بدن( سدیم، منیزیم، پتاسیم) به علت تعریق و تخلیه ذخیره گلیکوژن بدن، گرفتگی عضلانی، افت قند خون و ضعف بدنی بروز می‌کند.

استفاده از مایعات در دفعات زیاد و حجم کم تا رسیدن به مرحله سیرابی و پس از آن تا رساندن وزن بدن به حالت قبل از تمرین و همچنین جهت تامین الکترولیت از دست رفته بدن، استفاده از نمک بیشتر در غذا و خوردن میوه‌هایی نظیر پرتقال و موز توصیه می‌شود.

منبع : فیتنس تیپس

One Comment

  1. با سلام

    البته استفاده از آب خنک برای بدنسازانی که در دوره حجم قرار دارند یا دوره هورمون برداشته اند مفید نیست ، چون بدن برای متعادل ساختن دمای آب تا ۳۷ درجه مجبور است از سوزاندن چربیها استفاده نماید که باعث کاهش وزن میشود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *