بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
نقش فسفر در بدن





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
شنبه ۵ فروردین
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

نقش فسفر در بدن

1128

نقش فسفر در بدن
۸۵ درصد فسفر بدن در استخوان ها و دندان ها متمرکز شده و بقیه آن در عضلات، اندام ها، خون و مایعات دیگر بدن وجود دارد. فسفر در تشکیل استخوان ها و دندان ها نقشی اساسی دارد. جزو مواد تشکیل دهنده آنزیم ها است، برای انقباض عضلات و فعالیت عصبی ضروری است و بخشی از ترکیبات انرژی زای ATP (آدنازین تری فسفات)، ADP (آدنازین دی فسفات) و بافر (بافر اسیدی و بازی را تنظیم می کند) اصلی بدن است.

منابع فسفر: غذاهای غنی از پروتئین و کلسیم معمولاً غنی از فسفر نیز هستند. بنابراین گوشت، ماهی، طیور خانگی و تخم مرغ منابع اولیه فسفر در رژیم غذایی هستند. پنیر و بادام زمینی نیز از غنی ترین منابع فسفر به شمار می روند.

متابولیسم: تقریباً تمام فسفر غذا جذب می شود. کاتیون هایی مثل منیزیم، آلومینیم  و کلسیم جذب آن را کم می کنند. دفع فسفر از طریق کلیه ها صورت می گیرد.

میزان نیاز بدن به فسفر: میزان نیاز توصیه شده غذایی فسفر، مانند کلسیم است (نسبت یک به یک)، به استثنای سال اول زندگی که نیاز به فسفر کمتر از نیاز به کلسیم است. اگر نسبت فسفر به کلسیم بیشتر از دو به یک شود، احتمال بروز بیماری راشیتیسم وجود دارد و اگر کمتر از یک به یک شود خطر تتانی (انقباض بیش از حد، نام دیگر آن کزاز است) وجود دارد. در بچه هایی که از شیر گاو و با فسفر بالا استفاده می کنند)، نسبت کلسیم به فسفر، دو به یک است.
منبع : فیتنس تیپس

نظر خود را بگذارید


5 + نُه =

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز