تمرین | تناسب اندام | فیتنس | مقالات | نکات تمرینی از دیدگاه قهرمانان

نقش تلاش وپشتکار ( همراه با جانی جکسون قهرمان رقابت های فیبوی ۲۰۱۲ )

On

 نقش تلاش وپشتکار ( همراه با جانی جکسون قهرمان رقابت های فیبوی ۲۰۱۲ )

برای من ، پیشرفت بیشتر ، همواره به معنی پایبندی به تلاشی سخت و مداوم بوده . وقتی در سنین جوانی بودم ، بطور عمده در پاورلیفتینگ فعالیت می کردم و این پایه محکمی از قدرت عضلانی را برایم ایجاد کرد که هنوز هم در تمریناتم بطور وسیعی از آن بهره میبرم. حتی هنوز هم از شیوه های پاورلیفتینگ در تمرینم استفاده می کنم و در واقع تکنیکهای پاورلیفتینگ و بدنسازی را با هم ترکیب کرده ام برای اینکه بیشترین پیشرفت را داشته باشم. من عاشق تمرین هستم و فکر می کنم همیشه همینطور خواهد بود ، به همین واسطه همواره از وزنه های سنگین و شدت بالا در تمرین بهره میبرم.

شاید شیوه تمرین من برای شما مناسب نباشد، ولی بر این باورم که بسیاری از افراد آنقدر که نیاز است ، بدن خود را تحت فشار تمرین قرار نمی دهند. در واقع اگر تحریک کافی را برای رشد بیشتر بر عضلات خود اعمال نکنید، مطمئن باشید که نمی توانید به حداکثر پتانسیل خود دست یابید.

نمونه ای از برنامه تمرین همسترینگ جانی جکسون

حرکت                              ست            تکرار

ددلیفت با پاهای صاف با دمبل         ۵              ۸-۲۰

ددلیفت رومانیایی با هالتر              ۵             ۸-۲۰

پشت پا ماشین خوابیده                 ۵              ۸-۲۰

جانی جکسون ، در اغلب ستهای خود از تکنیک ستهای نزولی بهره می برد ، یعنی پس از هر بار رسیدن به ناتوانی ( با اجرای حدود هشت تکرار با وزنه های سنگین ) از مقدار وزنه می کاهد و بلافاصله ست را تا رسیدن به ناتوانی مجدد ادامه می دهد ، و همین عمل را یک یا دو مرتبه تکرار می کند.

منبع : فلکس

About احسان اخلاق منش

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *