نرمش های قبل از ورزش تکواندو

tekvandoکشش قبل تمرین:
امروز می خوام براتون کمی در مورد نرمش های قبل از تمرین که نقشی اساسی در آمادگی شما در مبارزات و میت زدن دارد صحبت کنم.
چگونگی شروع و پایان و مدت زمان نرمش های قبل از تمرین و مبارزه به میزان آمادگی جسمانی شما بستگی دارد.
اگر فردی تازه کار و آماتور هستید نرمشتان را با دویدن نرم به مدت ۱۰دقیقه و سپس دویدن متوسط به مدت ۷ دقیقه و دویدن سریع و سرعتی به مدت ۳ دقیقه آغاز نمایید.سپس کم کم سرعت خودتان را کم کنید(حد اقل ۲ دقیقه دیگر هم نرم بدوید تا بدنتان دچار گرفتگی عضلانی نشود.شما در این حالت قریبا ۲۰ دقیقه دویده اید و بدنتان گرم شده است.سپس بایستید.تمرینات کششی را آغاز نمایید.


دو دستتان را در هم قفل کرده و بالای سر ببرید به طوری که عضلات دستتان کشش پیدا کنند.تا میتوانید دستتان را بالا ببرید.سپس روی پنجه با ایستاده و همین عمل را تکرار نمایید.سپس به سمت چپ مایل شوید و عمل فوق را تکرار نمایید.همین کار را در جهت راست و جلو و عقب انجام دهید تا عضلات دستانتان نیز گرم شوند.سپس پای چپتان را جلو بگذارید.خم شده و سعی نمایید مچ پایتان را بدون خم کردن زانو هایتان بگیرید و سپس پیشانیتان را به زانو یتان(بدون خم کردن زانو)بچسبانید.عمل فوق را با پای راست نیز انجام دهید.
حال نوبت گرم کردن گردن است.سرتان را در نیمکره عقب و سپس در نیمکره جلو گردش دهید.بدنتان برای یک مبارزه و یا تمرین کوتاه مدت گرم شده است.
لازم به ذکر است که تمرینات ذکر شده مخصوص افراد تازه کار است که می خواهد برای مدت زمان کوتاهی بدنشان را گرم نمایند.افراد حرفه ای تمرینات پیچیده و سنگینی انجام می دهند که انجام آن برای آماتور ها الزامی نیست.

منبع:تکواندو

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.