مکمل | ویتامین ها و املاح معدنی

مولتی ویتامین جایگزین مناسبی برای میوه و سبزیجات نیست

On

 مولتی ویتامین جایگزین مناسبی برای میوه و سبزیجات نیست

مصرف مقادیر قابل توجهی از سبزیجات و میوه جات بهترین راه جهت افزایش سلامتی و طول عمر است . از طرفی این مواد پتانسیل رشد عضلات  شما را در بدنسازی  افزایش می دهند .
علاوه بر اینکه این دسته از مواد حاوی مقادیر فراوانی از فیبر های گیاهی هستند یک منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی نیز به شمار می روند . بسیاری از مردم به غلط تصور می کنند که می توانند قرص های حاوی مولتی ویتامین + مینرال را جایگزین سبزیجات و میوه ها نمایند . اما این تصور بسیار غلط بوده و هیچ گاه این مواد مصنوعی و شیمیایی نمی توانند جایگزین قطعی برای مواد و عناصری باشند که ما آنها را به صورت طبیعی مصرف می نماییم.

توصیه

شما بایستی با هر وعده غذایی ، سبزیجات و میوه ها را مصرف کنید . سعی کنید که حداقل ۵ بار در روز این مواد را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

استراتژی مصرف

در میان میوه ها توت فرنگی دارای منابع غنی از فیبرها ، ویتامین C ، و مواد معدنی است و موز نیز یک غذای کامل است که طیف بسیار وسیعی از مواد معدنی و بعضی ویتامین ها را در خود گنجانده است . ضمن اینکه از سالاد کلم و کاهو و گوجه فرنگی همراه با روغن زیتون غافل نشوید.

منبع : jafarpoor.com

About احسان اخلاق منش

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *