مقدار مناسب پروتئین برای افراد چاق که قصد چربی سوزی دارند !

مقدار مناسب پروتئین برای افراد چاق که قصد چربی سوزی دارند !

مقدار مناسب پروتئین برای افراد چاق که قصد چربی سوزی دارند !

در بسیاری تحقیقات از این ایده پشتیبانی کرده اند که ورزشکارانی که تحت تمرینات قدرتی و سختی قرار دارند از جمله بدنسازان، نیاز به مصرف ۱,۶ تا ۱,۸ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن دارند، ولی از آنجایی که رشد عضلانی اولویت اصلی برای بدنسازان بشمار می آید، اغلب مصرف ۲,۲ گرم پروتئین را توصیه می کنیم. و البته ضرری هم برایتان نخواهد داشت.

بنابراین حتی اگر مقدار چربی زیادی دارید بازهم به ۲,۲ گرم به ازای هر کیلو گرم از وزن بدن پایبند باشید؛ هر مقدار پروتئین اضافی که مصرف می کنید و بدن به آن نیاز نداشته باشد، بعنوان سوخت مصرف خواهد شد.

درواقع اگر می خواهید ذخایر چربی بدن خود را کاهش دهید، حتی توصیه می کنیم مقدار پروتئین دریافتی روزانه را به ۳,۳ گرم به ازای هر کیلو گرم از وزن تان افزایش داده و همزمان اجازه ندهید مقدار کربوهیدرات دریافتی روزانه تان از ۲,۲ گرم بیشتر شود. این تنظیمات می تواند کمک زیادی به سوختن ذخایر چربی تان کند.

تحقیقات نشان داده پایبندی به رژیمی پر پروتئین و کم کربوهیدرات راهی ثابت شده برای چربی سوزی و حفظ عضلات است.

منبع : مجله Muscle and Fitness

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.