بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
مقایسه تأثیر دو شیوه انجام تمرینات هوازی بر چربی سوزی ومحاسبه حداکثر ضربان قلب





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
شنبه ۲ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

مقایسه تأثیر دو شیوه انجام تمرینات هوازی بر چربی سوزی ومحاسبه حداکثر ضربان قلب

6258

 مقایسه تاًثیر دو شیوه انجام تمرینات هوازی بر چربی سوزی ومحاسبه حداکثر ضربان قلب

همواره این سوال بین بدنسازان و ورزشکاران مطرح است که : کدام روش و دیدگاه برای تمرینات هوازی بیشترین مقدار چربی سوزی را در پی دارد ؟

محققان در کالج نیو جرسی به اندازه گیری مجموع کالری مصرف شده و کالری ناشی از سوختن چربیها پرداختند وقتی افراد برای ۳۰ دقیقه روی دوچرخه ثابت رکاب می زند در طول دو جلسه تمرین متفاوت. در طول جلسه اول، آنها با شدت پایین در حدود ۶۰ درصد حداکثر ضربان قلب برای ۱۵ دقیقه بعدی رکاب زدند.

در طول دومین جلسه تمرین، آنها تمرین را با شدت بالا شروع کردند (پس از گرم کردنی کوتاه) برای ۱۵ دقیقه بعدی رکاب زدند. محققان کشف کردند تفاوت چندان قابل توجهی بین مجموع کالری سوزانده شده در هر یک از این جلسات تمرین وجود ندارد. اما در جلسه دوم حدود ۲۵ درصد چربی بیشتری برای تاًمین سوخت مورد نیاز بدن سوزانده شد.

کاربرد عملی :

اگر چه در این مطالعه از تمرین روی دوچرخه ثابت، استفاده شده ولی نتایج را بخوبی می توان به هر نوع دستگاه هوازی تعمیم داد: از تردمیل گرفته تا دستگاه استپ، الپتیکال و غیره. بر این اساس اگر فعالیتی با شدت بالا در ابتدای تمرین در نظر گرفته شود و بتدریج شدت تمرین کاهش یافته و تمرین به آرامی خاتمه یابد، مقدار چربی بیشتری برای تاًمین کالری مورد نیاز سوزانده خواهد شد.

 توصیه ما این است که سه دقیقه صرف گرم کردن کنید،سپس بلافاصله شدت تمرین را افزایش دهید (به حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد ضربان قلب) برای ۱۰ تا ۲۰ دقیقه پایانی.

برای محاسبه حداکثر ضربان قلب، از این فرمول استفاده کنید : سن خود را از عدد ۲۲۰ بکاهید، نتیجه حاصل، حداکثر ضربان قلب شما در مدت یک دقیقه خواهد بود. برای مثال اگر شما ۳۰ سال داشته باشید با کاستن این مقدار از عدد۲۲۰، عدد۱۹۰ حاصل می شود که این حداکثر ضربان قلب شما در یک دقیقه است.

برای محاسبه ضربان قلب در هر یک از محدوده های ذکر شده ، کافیست که مقدار حداکثر را در درصد ضربان مورد نظر ضرب کنید، مثلاً برای محاسبه ۸۰ درصد حداکثر ضربان قلب در مثال مذکور کافیست عدد ۱۹۰ را در ۸۰/۰ ضرب کنید که حاصل ۱۵۲ خواهد بود. در نتیجه پس از گرم کردن، چنین شخصی باید تمرین هوازی خود را با شدتی پیش برد که ضربان قلب او در ۱۵ دقیقه اول در حدود ۱۵۲ تکرار در دقیقه باشد، ودر ۱۵ دقیقه دوم به ۱۱۴ تکرار در دقیقه کاهش یابد.

منبع : مجله فلکس

نظر خود را بگذارید


− سه = 2

یک دیدگاه برای “مقایسه تأثیر دو شیوه انجام تمرینات هوازی بر چربی سوزی ومحاسبه حداکثر ضربان قلب”

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز