بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
معرفی یک برنامه غذایی جامع برای افزایش قد





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
یکشنبه ۳ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

معرفی یک برنامه غذایی جامع برای افزایش قد

1672

معرفی یک برنامه غذایی جامع برای افزایش قد

افزایش قد اصولا در سنین بلوغ شروع میشود که این سن برای دختران ۹ سالگی و برای پسران ۱۱ سالگی می باشد و این رشد در این سنین تا ۳-۴ سال ادامه پیدا می کند.همچنین در سنین ۱۸ تا ۲۰ حدود ۲-۳ سانتی به قد اضافه میشود. هورمونی به نام هورمون رشد در بدن موجود است که در سنین کودکی و نوجوانی تکثیر سلولی ، در این مناطق غضروفی را تحریک و موجب افزایش استخوان سازی و قد می شود.استخوان سازی تا پایان سنین بلوغ ، ادامه پیدا می کند  این موضوع بدین منظور است که تا اوایل ۲۰ سالگی هنوز امکان افزایش قد وجود خواهد داشت.

بعد از سخت شدن قسمت نرم وغضروفی استخوانهاو توقف رشد طولی آن ها قد فرد دیگر افزایش نخواهد یافت.برای افزایش هورمون رشد داشتن خواب کافی از اهمیت ویژه ای برخوردار است همچنین استفاده از ۶ وعده غذایی به جای ۳ وعده،ورزش کردن،استفاده از مواد غذایی غنی از کلسیم :شیر ولبنیات،کاهش استرس نیز مهم است.

پروتئین یکی از عوامل تاثیرگذار بر رشد قدی تغذیه  محسوب می شود . در میان مواد مغذی مصرف به اندازه ی پروتئین ها و املاح بسیار از اهمیت زیادی برخوردار است.یک نوجوان باید پروتئین مورد نیازش را هر روز و به خصوص چند مرحله در طول روز دریافت کند. بهتر است پروتئین مصرفی از منابع پروتئین حیوانی باشد مثل گوشت گوسفند و گاو ، مرغ و ماهی ، تخم مرغ و شیر باشد.

در میان املاحی که برای رشد قدی لازم اند کلسیم ، فسفر ، منیزیم ، روی و فلوئور از اهمیت بالایی برخوردار هستند. منابع کلسیم: لبنیات مثل شیر ، ماست ، پنیر خامه و بستنی است . فسفر و منیزیم در گوشت و دیگر منابع پروتئین و حبوبات فراوان است. فلوئور نیز در آب موجود است و آب مصرفی بایستی محتوی ppm 1 فلوئور باشد.
تحقیقات اخیر ، اذعان می دارد که مصرف ” روی ” به مقدار کافی موجب رشد قدی مناسب میشود ، در خاورمیانه و خصوصاً ایران مصرف کم روی موجب کوتاه قدی شده است به علاوه با کمبود روی سطح توانایی های مغزی و ایمنی بدن پائین آمده و ابتلا به بیماریهای مسری زیاد تر شده است.
معرفی یک برنامه غذایی جامع برای افزایش قد
توصیه متخصصان تغذیه برای نوجوانان : مصرف روزانه ۱۵۰ گرم گوشت ، نصف تا ۱ لیوان حبوبات پخته ، ۲ تا ۳ لیوان شیر و لبنیات دیگر به همراه سبزیجات فراوان است.
نوجوانانی که در سنین رشد هستند و افزایش قد خوبی ندارند می توانند با مصرف مکمل ویتامینها و املاح ، طبق دستور و مصرف هفتگی آهن ، رشد قدی شان راافزایش دهند . پس توصیه می شود کسانی که می خواهند قد بلند تری داشته باشند هفته ای یکبار جگر و دو بار غذای دریایی جزو وعده های غذایی خود قرار دهند و هر روز چند عدد ، بادام ، بادام زمینی و گردو مصرف کنند.

غذاهای دریایی مثل ماهی ، میگو ، جگر و دانه های روغنی حاوی املاح زیادی هستند و فوائد بسیاری برای نوجوانان در رشد قدشان دارد.

یک نکته بسیارمهم در افزایش قد : انجام فعالیت های ورزشی است . هر چه تحرک ما بیشتر باشد گردش املاح استخوانی بیشتر خواهد بود و این مساله به رشد قدی کمک میکند. ورزشهایی مثل بسکتبال ، والیبال ، شنا ، بدمینتون و تنیس برای کمک به افزایش قد جایگاه ویژه ای دارد.

منبع : ایرانی فیتنس

نظر خود را بگذارید


دو × = 14

۲ دیدگاه برای “معرفی یک برنامه غذایی جامع برای افزایش قد”

  1. هیمن می‌گه:

    سلام من قدم ۱۷۵سنم ۲۱ ساله راهی واسه افزایش قد دارم تا ۷یا۸سانت؟ممنون اگه جواب بدین

    • admin می‌گه:

      سلام
      در این زمینه باید گفت امکان افزایش قد در شما بسیار بعید می باشد ولی برای اطمینان از این موضوع باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و امید خود را از دست ندهید . ما برای شما آرزوی موفقیت را داریم .

      با تشکر

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز