بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
معرفی سیستم تمرینی ((سوپر ست))





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
شنبه ۵ فروردین
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

معرفی سیستم تمرینی ((سوپر ست))

3257

معرفی سیستم تمرینی ((سوپر ست))

بدنسازان « ورزیده » و « پیشرفته » اغلب فشار تمرینی خود را به کمک این سیستم افزایش می دهند. استفاده از این سیستم در زمان نزدیکی فصل مسابقات رواج بسیاری پیدا می کند البته در زمان « حجم » نیز این سیستم کاربرد فراوانی دارد.
سوپر « ست » از انجام دو حرکت پی در پی که بین آن ها هیچ استراحتی وجود ندارد ( و یا حداکثر ۵ ثانیه ) تشکیل شده است. سوپر « ست » ها را به دو روش می توان انجام داد:


الف- از این روش که فشار حاصل از تمرین به مراتب بیشتر از شیوه دوم است، از این روش هم زمان در نزدیکی مسابقات ( به منظور تفکیک عضلانی ) و هم در زمان افزایش حجم می توان استفاده کرد.
به طور مثال حرکت پرس سینه هالتر را انجام داده و پس از آن بدون وقفه حرکت قفسه سینه را انجام دهید.

این روش که یکی از بهترین شیوه ها برای افزایش کیفیت و فشار تمرین است، برای تمامی عضلات کاربرد دارد.

در انجام این روش برای تمرین دادن عضلات بزرگ باید دقت داشت که فشار حاصل از تمرین در یک « ست » را بر روی بخشی خاص از عضله متمرکز کرد ( تا به هدف اصلی خود برسیم ) و نه در نواحی مختلف آن.

به طور مثال برای عضله سینه انجام حرکت « پرس سینه هالتر + پرس بالا سینه هالتر » کاملاً غلط است چرا که اولی به قسمت زیر سینه و دومی به قسمت بالایی سینه فشار وارد می کنند.

مثال هایی برای انجام سوپر « ست »:

سرشانه هالتر از پشت + نشر خم

پرس سینه + قفسه سینه

سرشانه هالتر از جلو + نشر از جانب

نشر از جانب + کول لیفت

پشت بازو سیم کش + پشت بازو پرس سینه ای

پشت بازو سیم کش+ پارالل

جلو بازو هالتر ایستاده + جلو بازو سیم کش

پارالل + کراس اوور ( صلیب )

ساق پا دستگاه معکوس + ساق پا ایستاده دستگاه

اسکات + جلو پا ماشین(سیم کش)

پرس پا + جلو پا

اسکات + هاگ پا

در تمرینات زیر بغل عضلات جلو بازو، براکیالیس و ساعد تحت فشار زیادی قرار می گیرند و در صورت خستگی عضله لاتیسیموس ( زیر بغل )، این عضلات ( جلو بازو و براکیالیس ) فشار عمده را متحمل می شوند و فشار حاصل از تمرین به آن ها وارد می شود. پس بهتر است از این سیستم در تمرینات زیر بغل استفاده نکنید.

معرفی سیستم تمرینی ((سوپر ست))
ب- این روش بیشتر به منظور تفکیک عضلانی و در نزدیکی زمان مسابقات انجام می شود. در این روش دو حرکت برای دو عضله متفاوت ( متقابل ) انجام می گیرد:

سینه و زیر بغل

پشت بازو و جلو بازو

جلو پا و پشت پا

به طور مثال حرکت پرس سینه هالتر و پس از آن بدون وقفه، حرکت بارفیکس را انجام دهید. ( این دو در مجموع یک « ست » محسوب می شوند ).

از آنجایی که در این روش، دو عضله مورد تمرین قرار می گیرند، هدف اصلی شدت بخشیدن بر جریان خون، سوزاندن « کالری » های بیشتر و بالا بردن کمیت تمرین می باشد و نه کیفیت آن. انجام تمرینات با این روش بر افزایش حجم عضلانی تأثیر چندانی ندارد.

ذکر یک نکته را ضروری می دانیم و آن اینکه اگر استراحت بین دو « حرکت » در این روش بیش از ۱۰ ثانیه باشد، هدفا صلی از پرداختن به این روش که همان وارد آوردن فشار زیاد به عضلات است، به دست نمی آید.

منبع : مکس استار

نظر خود را بگذارید


+ 3 = دوازده

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز