بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
مضرات نمک در کاهش وزن





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
سه شنبه ۵ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

مضرات نمک در کاهش وزن

1198

مضررات نمک در کاهش وزن

سدیم که در ترکیب نمک وجود دارد، بدن را وادار به احتباس حجم زیادی از آب می کند.  در اغلب موارد، سدیم، عامل احتباس مقدار زیاد آب در بدن است. آب اضافی، باعث ایجاد ظاهر نرم و بادکرده پوست و جلوگیری از کاهش دلخواه وزن می شود.

عوامل متعددی، نسبت نمک به آب را تحت تاثیر قرار می دهند. عوامل دیگری هم با احتباس آب ارتباط غیر مستقیم دارند:

خوردن نمک و/یا شکر زیاد
نخوردن مقدار کافی سبزیها و میوه های تازه
مقدار زیاد سموم یا مواد دفعی در بدن
مصرف انواع داروهای متداول، از جمله داروهای غیر استروییدی ضد التهاب
رژیمهای بلند مدت با کالری یا هیدرات کربن خیلی کم
عدم تحمل یا حساسیت غذایی شناخته شده یا ناشناخته
ورزش نکردن
ورزش بیش از اندازه
فشار زیاد روحی
خواب ناکافی
عوامل وراثتی

برای حفظ تعادل ترکیب شیمیایی بدن، یک مولکول نمک، به چهار مولکول آب نیاز دارد.

در حالت طبیعی، P.H سیستم داخلی بدن، کمی اسیدی است. نمک در بدن، با تثبیت یون هیدروژن باعث بالا رفتن P.H و در نتیجه وادار کردن بدن به حفظ آب بیشتر می شود.

چربیهای بدن، حاوی ۸۰% آب می باشند و اگر آب اضافی را از بدنتان خارج کنید، در واقع چربیهای ناخواسته بیشتری را ازدست خواهید داد. برای آنکه P.H  بدنتان را دوباره بصورت طبیعی پایین بیاورید، کمی آب لیموی تازه یا قدری مارچوبه تازه میل نمایید.

این دو ماده خوراکی، بدن را در کاهش P.H  و در نتیجه خلاصی از آب اضافی کمک می کنند

در صورتی که قند زیادی میل کنید، مقدار هورمون انسولینتان افزایش می یابد. مقدار زیاد انسولین، دفع سدیم را برای بدن دشوار می کند. خوردن زیاد گلوتن یا حساسیت به گلوتن هم موجب بالا رفتن مقدار انسولین می شود.

مضررات نمک در کاهش وزن

ورزش نکردن، موجب احتباس آب در بدن افرادی می شود که سیستم سیاهرگی نارسا و لنفی انباشته دارند. در صورتی که بیش از یک ساعت در روز، به تمرینهای هوازی بپردازید، میزان کرتیزل بدن افزایش می یابد و قطعا، آب بیشتری در بدن باقی می ماند. محدود کردن مدت تمرین به کمتر از ۵۰ دقیقه در روز، بسیار مهم است.

فشار زیاد روحی هم باعث تولید مقادیر زیاد کرتیزل و انسولین در بدن می شود. هر دو این هورمونها، تاثیری فوق العاده زیانبار بر توانایی دفع آب بدن دارند. خواب نامناسب هم سبب تحریک ترشح مقادیر زیاد کرتیزل و انسولین است که در جای خود، ماندگاری ال-دوپا در سیستم بدن و تاثیر منفی بر روند دفع آب را در پی دارند.

سلولیت نوعی چربی ترکیب شده با آب است. گاهی این نوع خاص چربی، آنقدر آب در خود نگه می دارد که لمسش هم دردناک می شود. خوراکیهای سرشار از سدیم، باعث حفظ این نوع چربی در بدن می شوند.

کنسرو ماهی تونی را انتخاب نمایید که نمک نداشته باشد. اگر می خواهید وزنتان را کم کنید، آن دسته از مکملهای پروتئینی را انتخاب نمایید که حاوی حداقل سدیم باشند. البته در صورتی که قصد افزایش وزنتان را دارید، سدیم موجود در پروتئین، چندان اهمیتی ندارد.

سبزیها و میوه هایی خاص، مقدار سدیم بدن را بطور طبیعی کاهش می دهند. خوراکیهایی سرشار از گوگرد، همچون پیاز و سیر می توانند موجب کاهش مقدار سدیم بدن شوند. سایر سبزیهایی همچون مارچوبه و سبزیهای پربرگ، توانایی خوبی در کاستن از سدیم بدن دارند.

منبع : فیتنس تیپس

نظر خود را بگذارید


چهار × 6 =

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز