بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
مباحث علمی و فنی برای حرکات گردن





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
یکشنبه ۶ فروردین
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

مباحث علمی و فنی برای حرکات گردن

1512

بسیاری از افراد را مشاهده می‌کنیم که دارای گردنی کوتاه یا لاغر می‌باشند. در بحث پرورش اندام، تناسب اندام و ایتنس عدم هماهنگی حجم و فرم عضلات گردن تمام زیبائی و تناسب اندام را به هم می‌ریزد و یا به عنوان یک نقص آشکار می‌شود. عضلات گردن در حساس‌ترین منطقه حیاتی بدن انسان است.

در این ناحیه اعصاب اصلی و رگ‌های خون‌رسانی (سرخرگ‌ها) و رگ‌های خونی سیاهرگ‌ها که مسوول بازگشت مواد زائد از سلولها و سموم گازی از آنهاست و همچنین مهره‌های گردنی که شاهرگ‌ها، اعصاب اصلی بدن و حیات انسان به آن وابسته است، قرار دارند. همچنین ساختمان صدا سازی انسان در ناحیه جلوی گلو (سیب آدم) در گردن واقع است. غذا پس از بلع و جویدن از این ناحیه (مری) عبور می‌کند. نای یعنی محل ورود و خروج هوا در همین ناحیه مستقر است و این ناحیه حیاتی باید کاملا مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.


بنابراین بارها و بارها مشاهده شده است که بعضی از ورزشکاران به ویژه در رشته‌های ورزشی غیر از پرورش اندام، وزنه برداری، پاورلیفتیگ، کشتی و جودو دارای گردنی بسیار لاغرند که هر بیننده‌ای انتظار دارد ورزشکار از گردنی مناسب حجیم برخوردار باشد.

در حالی که در اکثر این ورزشکاران به علت عدم توجه به حرکات گردن این ناحیه بسیار لاغذ بوده و از زیبایی لازم برخوردار نیست. استحکام بخشیدن این ناحیه از نقطه نظر اهمیت و موقعیتی که دارد از آسیب و بروز مشکلات گردنی، عضلانی، عصبی می‌کاهد.

این مختصات و ویژگی‌ها تنها برای آقایان نیست؛ بلکه برای خانم‌ها نیز صادق است. بعضی از خانم‌ها علاوه بر لاغری شدید در ناحیه گردن داری شانه‌هایی تنگ و ناموزون می‌باشند که با کمی تأمل و اراده تمرینی این مشکل به راحتی قابل حل خواهد بود. اینگونه خانم‌ها می‌توانند با صرف کمی تمرین گردن و شانه از تناسب اندام و فرم بدنی متناسب و زیبا برخوردار شوند.
افزایش استقامت عضلانی در ناحیه گردن غالباً در رشته‌های قدرتی مثل کشتی و جودو از اهمیت بسیاری برخوردار است. هر چند هدف این ورزشکاران حجم عضلانی در ناحیه گردن نیست؛ اما به علت درگیری تکنیکی آنها در رشته ورزشی خود ناحیه عضلات گردن از استقامت عضلانی و نیز رشد قابل قبولی برخوردار می‌گردند.
در رشته ورزشی پرورش اندام، فیتنس، تناسب اندام و زیبائی اندام رشد عضلات گردن با حجم بیشتر به زیبائی‌های بدن می‌افزاید. متأسفانه شاهد ضعف شدید عضلانی گردنی در ۸۰% ورزشکاران پرورش اندام و قهرمانان (حتی در رده قهرمانی قبل) هستیم.

بنابراین اجرای حرکات گردن باید در هر جلسه تمرین برای پیشگیری از آسیب و رشد عضلانی اجرا شود. برای این منظور باید برای هر جهت حرکت گردن ۱۵- ۱۲ بار تکرار نمود، حتی بدون وسیله و در صورت عادت به این میزان فشار می‌توان با دستگاه و یا تسمه ویژه گردن تمرین کرد.

سرعت اجرای حرکات گردن در هر جهت، حتما باید آهسته و آرام و تمرکزی باشد، به قسمی که سائیدگی در مهره‌های گردنی مشاهده نشود و یا درد عصبی را به همراه نداشته باشد.
حرکات گردن را می‌توان ایستاده و نشسته بدون وسیله با تمرکز و کنترل شدت انقباض عضلات، ماه‌ها اجرا کرد. پس از عادت کردن به تمرین بالا اکنون می‌توان روی میز این حالات را اجرا نمود، این تمرینات را همچنان باید ادامه داد تا سرانجام بتوان با دست در هر جهت گردن علاوه بر انقباض تمرکزی، فشار آورده و سوزش عضلانی را احساس کرد. در صورتی که این تمرین نیز طولانی اجرا گردد، اکنون باید از یار کمکی با فشار تحمل و بدون آسیب نواحی حساس گردن، کمک گرفت. خونسردی و اجرای ملایم حرکت یار کمک دهنده نقش مهمی در پیشگیری از آسیب مهره‌های گردنی و رگ‌های عصبی ایفا می‌نماید. پس از گذشت مدتی اکنون می‌توان از تسمه گردن استفاده گردد. انتخاب وزنه باید از سبک به متوسط و در زمان آتی سنگین باشد.
حال که مدت‌های مدیدی از این سیکل و مراحل و چرخه گذشته است می‌توان حرک گردن را تغییر داده و روی دستگاه‌های کششی ویژه آنها را تقویت نمود.
متأسفانه باشگاه‌داران و مربیان و سازندگان دستگاه‌های کششی ویژه گردن، به این ناحیه از بدن اهمیتی نمی‌دهند و به همین علت ضعف گردن در هنرجویان و ورزشکاران در پرورش اندام و اکثر رشته‌ها بسیار مشاهده می‌شود. تفاوتی نمی‌کند که شما حرکات گردن را با دستگاه یا تسمه گردن و یار کمکی و یا بدون وسیله اجرا کنید. مهم آن است که به هر حال شما به این ناحیه توجه کنید.

بهترین شیوه برای داشتن عضلات گردنی زیبا و برازنده یک ورزشکار به عنوان یک هنرجوی پرورش اندام و یا فیتنسگر آن است که از روش‌های مرحله به مرحله پیشنهادی فوق پیروی کنید.

زیرا با وجود تنوع تمرین باید بدون آسیب همچنان به تمرین خود ادامه دهید.

نظر خود را بگذارید


− 3 = شش

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز