تشریح مواد غذایی | تغذیه | تغذیه ورزشی

فوران تستسترون با پنچ ماده غذایی

فوران تستسترون با پنچ ماده غذایی
اما نکته غم‌انگیز این است که در بعضی شرایط و با تغذیه غیراصولی سطوح تستسترون کاهش می‌یابد و این نکته غم‌افزا می‌تواند حتی قبل از سن سی‌سالگی اتفاق بیافتد نتایج تحقیقات نیز دلیی برای صحت این گفته هستند. اما در طرف مقابل تغذیه مناسب و تمرینات اصولی می‌توانند باعث افزایش این هورمون محبوب در بدن شوند و قطعاً تغذیه مناسب و درست نقش بسیار مهمی در افزایش تستسترون خواهد داشت.

لذا با مطالعه این مقاله تا انتها می‌توانید پنج غذا از بهترین غذاهای افزاینده تستسترون را بشناسید:

۱- کرفس:

مصرف کرفس می‌تواند تا سطح قابل توجهی میزان تستسترون طبیعی بدن را افزایش دهد. کرفس سرشار از هورمون‌های قدرتمند آندروستنون و آندروستنول است. تحقیقات نشان می‌دهد که مردان با جویدن یک تکه حتی کوچک کرفس می‌تواند بدن را تحریک کنند تا تستسترون تولید و تشرح کند و این یک گام بسیار مهم برای افزایش سطوح هورمون تستسترون و افزایش انرژی است.

۲- اوکادو:

اوکادو نه تنها حاوی مقدار زیادی ویتامین ب۶ است بلکه دارای مقدار قابل توجهی از اسیدفولیک نیز هست. تحقیقات نشان می‌دهند که با مصرف این میوه می‌توانید از طریق افزایش ساخت و ساز پروتئین‌ها در بدن سطوح انرژی خود را بالا ببرید. بعلاوه اینکه ویتامین ب۶ بعنوان یکی از افزاینده‌های تستسترون طبیعی بدن شناخته می‌شود همچنین اوکادو سرشار از ویتامین‌ها و املاح دیگری نظیر پتاسیم است که باعث افزایش سطوح انرژی می‌شود بنابراین با خوردن این میوه هم افزایش تستسترون و هم افزایش انرژی را تجربه کنید.
۳- موز

همانطور که می‌دانیم موز از دیرباز بعنوان یک میوه تقویت‌کننده قوای جنسی شناخته می‌شوده است. موز سرشار از ویتامین ب است که طبق نتایج آزمایشات گوناگون می‌تواند باعث افزایش مقدار تستسترون طبیعی بدن شود. موز نه تنها حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامین‌ها و املاح است بلکه دارای مقدار قابل توجهی از آنزیم بروملین است و آنزیم بروملین نیز باعث افزایش قوای جنسی می‌شود.

فوران تستسترون با پنچ ماده غذایی
۴- بادام (و تمام آجیل‌ها)

بله تمام آجیل‌ها و مغزها دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب ضروری هستند که برای بدن انسان فوائد بیشماری دارند چرا که تحقیقات زیادی اثرات مثبت آنها را نظیر بهبود التهابات، بهبود عملکرد شناختی و تنظیم سطح کلسترول خون و فوائد زیاد دیگری را به اثبات رسانده‌اند بعلاوه اینکه چربی‌ها برای ساخته شدن تستسترون ضروری و واجب هستند.

بدن انسان بدون چربی نمی‌تواند کلسترول تولید کند و همانطور که می‌دانیم تستسترون در کلسترول تولید می‌شود لازم به ذکر است که آجیل‌ها نه تنها حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند بلکه حاوی ویتامین‌ها و املاح دیگری نظیر ویتامین‌ ای و آهن هستند که برای تولید تستسترون بسیار ضروری به شمار می‌روند.
۵- گوشت قرمز

تحقیقات نشان می‌دهند که کاهش مصرف گوشت قرمز باعث کاهش سطوح تستسترون و تولید آن در بدن می‌شود اما باید مراقب بود چرا که امروزه برای بزرگتر کردن دامها از آنتی‌بیوتیک‌ها و هورمون‌ها استفاده می‌شود این عمل باعث بالا رفتن سطح تستسترون بدن و بطبع آن افزایش میزان استروژن خواهد شد و این دلیل افزایش مراقبت و دقت بیشتر در هنگام خرید گوشت است. گوشت قرمز حاوی آهن و املاح دیگری است که برای نرمال بودن هورمون‌های بدن لازم هستند بلعاوه اینکه بدن برای ساخت بعضی هورمون‌ها نیاز به چربی‌های اشباعی دارد که گوشت قرمز می‌تواند آنها را براحتی در دسترس بدن قرار دهد. حالا با خواندن این مقاله از همین امروز سطح تستسترون خود را بالا ببرید و بدانید که تغذیه و تمرین کلید افزایش سطوح تستسترون بدن هستند.

تحقیقات و آزمایشات گوناگون نشان دادند که اسیدهای چرب ضروری ویتامینهای خانواده بی و مینرالها باعث افزایش قابل توجه تستسترون می‌شود. همچنین این تحقیقات به این مهم صحه می‌گذارند که افزایش تستسترون باعث افزایش قدرت، توده عضلانی و میل جنسی می‌شود.از امروز از این غذاها بیشتر بخورید و با خیال راحت به باشگاه بروید و تا جایی که میتوانید وزنه های سنگین جابجا کنید تا با افزایش تستسترون به قدرت و توده عضلانی دست پیدا کنید.

منبع : فیتنس تیپس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *