بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
فایده Q 10 برای بدن انسان





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
جمعه ۴ فروردین
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

فایده Q 10 برای بدن انسان

3408

 فایده Q 10 برای بدن انسان

حتماً تا به حال ، نام کوانزیم Q10 شنیده باشید که به اختصار CoQ10 نامیده می شود و عمده خوشنامی آن بدلیل تأثیر مثبتی است که بر ارتقا سلامت قلب و عروق دارد. ولی اخیرا محققان ژاپنی گزارش کرده اند مصرف مکمل CoQ10 می تواند باعث افزایش قدرت در طول تمرین هم بشود. البته کلید این مسئله مصرف مقدار کافی از آن است. CoQ10 ، در همه جای بدن یافت می شود ، بخصوص در میتوکندری سلولها تجمع دارد. میتوکندری در واقع نیروگاه سلول به حساب می آید ،چون سهم عمده ای از ATP ، یعنی انرژی قابل استفاده برای تمام سلولها در این بخش تولید می شود. CoQ10 دارای خواصی است مشابه ویتامینها و در فعل و انفعالات زیادی در بدن نقش دارد .

از آنجایی که CoQ10 بطور طبیعی در بدن ساخته می شود درطبقه بندی ویتامینها جای نمی گیرد و مقدار مشخص برای مصرف آن پیشنهاد نشده. البته دلیلی نیست بر اینکه کسانی که به سلامت و کارایی خود اهمیت می دهند نباید از CoQ10 بصورت مکمل استفاده کنند ، در واقع پس از رسیدن به ۲۰ سالگی ، تولید CoQ10 در بدن کاهش می یابد.

از آنجایی که این ماده در تولید انرژی نقش دارد دارای خواص آنتی اکسیدان قوی است و موثر در حفظ سطوح ویتامین C و E . با توجه به نقش CoQ10 در تولید انرژی ، دانشمندان دانشگاه اوساکا ( ژاپن ) تلاش کردند تا تحقیق کنند که آیا مصرف مکمل CoQ10 بر احساس خستگی در طول تمرین تآثیری دارد.

محققان افراد تحت آزمایش را تحت تمرین با دوچرخه ثابت قرار دادند ، افراد را به سه گروه تقسیم کردند و برای ۸ روز به آنها CoQ10 داده شد ، به گروه اول ۱۰۰ میلی گرم ،و گروه دوم ۳۰۰ میلی گرم داده شد و به گروه سوم ماده ای بی اثر. آنها در یکی از شماره های ژورنال تغذیه سال ۲۰۰۸ گزارش کردند افرادی که ۳۰۰ میلی گرم CoQ10 دریافت کرده بودند خستگی کمتری را در طول تمرین احساس کردند و بین بازه های تمرین زودتر ریکاوری شدند.

هرچند این افراد تحت تمرینی از نوع ایروبیک قرار گرفتند ، ولی نتایج حاصله در مورد بدنسازان نیز صدق می کند. در حقیقت افراد تحت آزمایش که مقدار ۳۰۰ میلی گرم CoQ10 مصرف کرده بودند خستگی کمتری را در طول تمرین تجربه کردند و این می تواند به شما کمک کند در ریکاوری سریعتر بین ستها ، بخصوص در اواخر تمرین. تمرین با وزنه یک فعالیت غیر هوازی به حساب می آید ، که در طی آن بدن در ابتدای یک ست چندان به اکسیژن یا میتوکندری برای تولید انرژی متکی نیست ، در مقابل انرژی مورد نیازش بیشتر از طریق ATP ذخیره شده در عضلات و توانایی کراتین برای کمک به تولید سریع ATP تازه تامین می شود. با این حال وقتی بین ستها استراحت می کنید ، از اکسیژن استفاده می کنید برای بازسازی سطوح ATP در عضلات و بازسازی توانایی کراتین برای تولید ATP در ست بعدی. در نتیجه مصرف CoQ10 کمک می کند به میتوکندری سلولهای شما برای تولید سریعتر ATP پس از تکمیل یک ست ، شما قوی تر خواهید بود و می توانید تکرارهای بیشتری را در ستهای پیش رو اجرا کنید. در دراز مدت ، این به معنی کمک به شما جهت دستیابی به بدنی بزرگتر و قوی تر است.

از آنجایی که محققان بدنبال مصرف ۱۰۰ میلی گرم CoQ10 نتایج محسوسی را گزارش نکردند ، لازم است تا روزانه حداقل ۳۰۰ میلی گرم CoQ10 دریافت کنید. ما پیشنهاد می کنیم ۲۰۰ میلی گرم همراه صبحانه و ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی گرم همراه شام مصرف کنید.

منبع : مجله Muscular Development

نظر خود را بگذارید


پنج − 3 =

یک دیدگاه برای “فایده Q 10 برای بدن انسان”

  1. louis vuitton bags می‌گه:

    good post,thanks’s for your help me find the answer

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز