بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
عضله سازی در بدنسازی بدون دارو!





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
شنبه ۲ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

عضله سازی در بدنسازی بدون دارو!

3880

عضله سازی در بدنسازی بدون دارو!

به قلم: ریچ گاسپاری

به آن گروه از بدنسازان که برای افزایش حجم دارو مصرف می کنند و از همان اولین قدم ها همواره به نیروی دارو و تاثیر آن متکی بوده اند توصیه می کنم هر چه سریعتر مصرف دارو را قطع کنند. باید به پیامدهای مصرف دارو هم فکر کنید، ضمن اینکه نباید فراموش کنید عضله ای که با دارو ساخته می شود هرگز سالم نیست. بدنسازانی که فکر می کنند بدون دارو نمی توانند عضله بسازند کاملا اشتباه می کنند. البته افزایش حجم عضلات وساخت بدنی عضلانی آسان نیست، اما چنانچه برای تمرین و تغذیه خاص افزایش حجم،برنامه ای مناسب داشته باشید می بینید که بزرگ کردن عضلات زیاد هم سخت نیست. همه چیز به تلاش شما بستگی دارد.

برای شما که دوست دارید بدن مصرف دارو عضلاتی بزرگ و حجیم و سالم بسازید چند توصیه دارم:

برای تمرین در مرحله افزایش حجم بیشتر از وزنه های آزاد استفاده کنید.با این وسایل انرژی ذخیره  شما کمتر به کار گرفته می شود و شما می توانید حداکثر فشار را در عضله ایجاد کنید. البته تمرین با دستگاههای مختلف هم از ویژگی های خاص خود برخوردار است. بعنوان مثال استفاده از سیمکش ها گاهی بسیار ضروری است، اما باید مراقب باشید در تمرین افراط نکنید و انرژی ذخیره را حفظ کنید.

منظم تمرین کنید و روی برنامه تمرینی و حرکات آن تمرکز داشته باشید.رشد عضلا از همین جا شروع می شود. به آن بی توجه نباشید.
تمرین را با حرکات سنگین تر شروع کنید و برای کار روی هر گروه عضلانی از حرکاتی استفاده کنید که بهتر وو راحت تر عضله را تحت فشار می گذارد و بیشترین پاسخ و واکنش عضله را موجب می شود. به عنوان مثال در میان حرکاتی که روی عضلات ران انجام می دهیم اسکوات اگر درست و بدون اشتباه انجام شود بیشترین بازدهی ممکن را دارد، تاثیر این حرکت روی فیبرهای عضلانی فوق العاده است یا در میان حرکاتی که روی سینه انجام می دهیم پرس ها بیشترین فشار را ایجاد می کند، بنابراین در انتخاب حرکات و برنامه ریزی تمرینات مرحل افزایش حجم دقت داشته باشید.
در سیستم هرمی در هرست با وزنه های سنگین تر تمرین می کنید.در این شرایط فشار بیشتری به عضله وارد می شود. افزایش تدریجی فشار و واکنش متقابل عضله یعنی تسریع روند رشد. تارها و فیبرهای عضلانی در برابر این افزایش تدریجی فشار و در نهایت فشاری که به حداکثر می رسد کاملا آرامش خود را از دست می دهند. سیستم های هرمی کاملا عضله را فعال می کند و در رشد آن بسیار موثر است.

در طول تمرینات سنگین به سلامت عضلات،مفاصل،استخوان ها و تاندون ها خیلی بیشتر از بازدهی تمرین فکر کنید و اهمیت بدهید. این از احتمال آسیب دیدگی کم می کند و از سوی دیگر باعث می شود در انجام هر حرکت دقت کافی داشته باشید و تمرین را بدون اشتباه یا با حداقل اشتباه ممکن تمام کنید. پرهیز از هرگونه اشتباه بازدهی و سطح تمرینات شما را افزایش می دهد.

تغذیه مناسب نیز مانند تمرین در افزایش حجم نقشی کلیدی دارد. برای اینکه ذخیره پروتئینی را حفظ کنید باید در کنار پرتئین در رژیم غذایی خود مقدار زیادی کربوهیدرات داشته باشید. فراموش نکنید کالری های که در طول روز دریافت می کنید در موفقیت شما بسیار موثر است. اصل انرژی را همواره به یاد داشته باشید. وقتی می توانید در رشد عضلات موثر باشید که روزانه انرژی کافی را برای تمرین دریافت کنید.
برای اینکه یک رژیم غذایی کامل داشته باشید می توانید از مکمل ها کمک بگیرید. مکمل های پروتئینی به ویژه وی و کازئین روند رشد عضلات را سرعت می بخشد. می توانید از کراتین وگلوتامین نیز استفاده کنید. این دو مکمل در ساخت عضله دخالت می کنند، اما توصیه می کنم زیا د چربی ذخیره نکنید.
در طول روز بیشتر از ۱۲ لیوان آب بنوشید. آب غیر مستقیم به افزایش حجم کمک می کند. عضلات برای بکارگیری گلیکوژن و پروتئین ذخیره به آب نیاز دارند. از نوشیدن آب نترسید. هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. مشکل زمانی به وجود می آید که جذب پروتئین به خاطر کم آبی بدن در حد لازم نباشد و کم شود.
عضله سازی در بدنسازی بدون دارو!

یک بعدی به افزایش حجم فکر نکنید.انعطاف پذیر باشید. چنانچه از یک برنامه تغذیه و تمرین نتیجه نمی گیرید به دنبال برنامه ای بهتر باشید. حتی به نوصیه های عمل کنید. هرگز برای ادامه یک سیستم تمرینی و روش تغذیه ای که نتیجه نمی دهد اصرار نداشته باشید.

برای افزایش حجم برنامه تمرینی زیر پیشنهاد می دهم:

روز اول – سرشانه و پشت بازو

روز دوم – زیر بغل

روز سوم – استراحت

روز چهارم – سینه و جلوبازو

روز پنجم – پا

روز ششم – استراحت

روز هفتم – سرشانه و پشت بازو

برای تمرین روی عضلا سرشانه از سه حرکت پرس سرشانه هالتر،پرس سرشانه دمبل نشسته ونشر روبرو با دمبل استفاده می کنم و هریک از این حرکات را در ۴ ست ۱۰ تا ۱۲ بار انجام میدهم.
عضله سازی در بدنسازی بدون دارو!

برای تمرین روی عضلات پشت بازو هم تریجح می دهم سه حرکت داشته باشم. پشت بازو هالتر(خمیده) نشسته،پشت بازو دمبل نشسته و پرس دست جمع. هر حرکت را در ۴ ست ۱۰ تا ۱۲ بار انجام می دهم.

برای تمرین روی عضلا پشت از چهار حرکت استفاده می کنم.ددلیفت،زیربغل هالتر خم،تی بار و زیر بغل دمبل تک خم. هر حرکت را در ۴ ست سنگین با سیستم پیرامید انجام میدهم. ست اول ۱۲ یا ۱۰ حرکت.در ست آخر به سختی می توانم حرکت را ۶ بار تکرار کنم.

تمرین روی عضلات پا یکی از سنگین ترین تمرینات من به حساب می آید. اما فکر می کنم این سطح تمرین برای افزایش حجم عضلات پا، به ویژه عضلات چهار سر ران لازم است.

منبع : ایرانی فیتنس

نظر خود را بگذارید


یک × 7 =

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز