بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
ضرب المثل چینی ونقش تغذیه در بدنسازی





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
یکشنبه ۶ فروردین
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

ضرب المثل چینی ونقش تغذیه در بدنسازی

939

 ضرب المثل چینی ونقش تغذیه در بدنسازی

چینی ها ضرب المثلی دارند که می گوید: شما همان چیزی هستید که می خورید. امروزه کارشناسان تغذیه در سراسر دنیا اعتقاد زیادی به این موضوع دارند و تغذیه را در بسیاری از واکنش های رفتاری نیز دخیل می دانند. طبیعی است که انسان برای زنده ماندن و انجام امور مختلف متفاوت است و برای همه یکسان نیست.شما به عنوان یک بدنساز نیاز غذایی تان با یک فرد عادی تفاوت های زیادی دارد که باید متوجه آنها باشید.

در بیانی بسیار ساده به شما خواهیم گفت که با رعایت چند نکته ساده می توانید پیشرفت خود را رونق تازه ای ببخشید. یکی از مهمترین عوامل در موفقیت بدنسازان تغذیه می باشد. این عامل حتی تا ۷۵ درصد می تواند مهم باشد. از تکیه بر رژیم های سریع و متداول اجتناب نمائید. در عوض به منظور اطمینان از مصرف عناصر غذایی پر مصرف باید وعده های غذایی در رژیم شما جای خود را دارند ولی شما باید غذاهای اصلی را انتخاب نمائید.

افراد بسیاری روزانه ۵ لیوان مخلوط پروتئینی و فقط یک وعده غذای جامد مصرف کرده و از عدم بزرگتر شدن و کمبود انرژی شکایت می کنند. مکمل ها همانطور که از نام شان پیداست تکمیل کننده هستند وباید از آنها جهت تکمیل رژیم های غذایی خود که سرشار از مواد غذایی طبیعی هستند استفاده کنید.

در ادامه به برخی از نکات مهم در باب تغذیه جهت بدست آورد بدنی کامل اشاره می گردد:

صبحانه بخورید: بعد از ۸ ساعت گرسنگی طی خواب نیاز شدیدی به مواد غذایی جهت خارج شدن از وضعیت کاتابولیک و بالا نگهداشتن سوخت و ساز دارد. در خواب متابولیسم بطور قابل ملاحظه ای کند     می شود. بنابراین روز خود را با یک صبحانه سالم پر پروتئین و کربوهیدرات بالا آغاز نمائید.
 ضرب المثل چینی ونقش تغذیه در بدنسازی
به دفعات بیشتری غذا بخورید: خوردن ۵، ۶ یا حتی ۷ وعدهً غذایی در روز مزایای بیشماری دارد. وعده های غذایی مکرر باعث پایداری سطح قند خون شده و به هضم و جذب  از مواد غذایی (همچنین جذب عناصر غذایی اصلی) کمک می نماید. این تکرار بدن را در حالت آنابولیک قرار می دهد. بنابراین همواره باید تلاش کنید هر۵/۲ الی ۳ ساعت یک بار به منظور رسیدن به بهترین نتیجه،غذا بخورید.

آرام غذا بخورید: به منظور لذت بردن از غذا به زمان نیاز است. آهسته غذا خوردن باعث کمتر خوردن و در نتیجه کمک به کاهش وزن می گردد. هضم کربوهیدرات ها در دهان آغاز می شود، بنابراین غذا را کامل  بجوید. کامل جویدن باعث هضم بهتر می شود. بدن فقط از غذاهایی استففاده می کند که بدن آنها را جذب می نماید و در این میان سایر مواد دفع می شوند.

هیدراته بمانید : تشنگی یک علامت ظاهری برای دهیدراته شدن یا به عبارتی کم آب شدن بدن می باشد. منتظر نمانید تا تشنه شوید، بلکه همواره آب خنک بنوشید. آب در سلامت بدن نقش مهمی دارد. یکی از متداول ترین اشتباهات در بدنسازی عدم مصرف آب کافی می باشد که به راحتی قابل تصیح شدن است. همراه داشتن یک بطری آب ضروری  است. آب با حفظ سوخت و ساز باعث کاهش چربی گشته وبا ایجاد احساس از پرخوری جلوگیری می نماید.

کربوهیدرات های شبانه را محدود سازید : مصرف کربوهیدرات زیاد در شب یعنی زمانی که فعالیت کمتری دارید، قابل قبول نیست. دراز کشیدن حین تماشای تلویزون وخوابیدن بعد از مصرف یک وعده غذایی پر کربوهیدرات را در طی روز (زمانی که می توانید برای ذخیره گلوکز و گلیکوژن و تولید انرژی شوند) استفاده نمائید.

تنوع چاشنی زندگی است: شما می توانید یک منوی کسل کننده را با ایجاد تنوع در غذاها اصلاح نمائید. بسیاری از بدنسازان در طی روز اصلاٌ میوه و سبزیجات مصرف نمی کنند.در زمان مسابقات برخی از محدودیت ها در رژیم لازم است اما در فصول دیگر شما باید میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. پختن، کباب کردن، جوشاندن یا بخار پز کردن مواد غذایی روش هایی است که به منظور جلوگیری از استفاده چربی در سرخ کردن و همچنین نگهداری مواد مغذی با ارزش مورد استفاده قرار می گیرد.
 ضرب المثل چینی ونقش تغذیه در بدنسازی

غذاهای مورد علاقه را بخورید :به منظور کاهش وزن ملزم به استفاده از رژیم های محدود به چند مادهً غذایی خاص نیستید. این رژیم های کلم، گریپ فروت و آب میوه ها سالم نیستند. این رژیم ها بدن را از مواد مغذی مهم محروم کرده و خطرناک خواهند بود. برای قلبل تحمل تر کردن رژیم باید غذاهایی را بخورید که دوست دارید. البته با رعایت این نکته که فقط مقدار هر وعده را کاهش دهید.

وعده های غذایی را از دست ندهید : روزانه حداقل ۵ وعده غذا بخورید. سعی کنید تقریباً هر روز سر یک ساعت مشخص (هر ۲-۳ ساعت یکبار )غذا بخورید. اگر عادات غذایی شما نا مناسب باشد حتی نیمی از پتانسیل خود هم استفاده نمی کنید

فیبر به رژیم خوذد بیفزائید: افزودن فیبر به رژیم غذایی مزایای سلامتی بسیاری برای شما به ارمغان می اورد. تحقیقات نشان می دهد رژیم فیبر ( از غلات ومیوه ها وسبزیجات ) باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی – عروقی می شود. فیبر محلول بوده ودر شکم و روده متورم می گردد. در نتیجه احساس سیری به وجود آورده و پرخوری کاهش می یابد. غذاها با فیبر بالا به آرامی هضم می شوند، بنابراین سبب تغییر سطح قند خون (مانند شیرینی ها و نان سفید) نمی شوند.

فیبر نه تنها سلامت عمومی را افزایش می دهد بلکه به چربی سوزی هم کمک می کند.

منبع : jafarpoor.com

نظر خود را بگذارید


× یک = 4

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز