شش توصیه به اهالی پیاده روی

شش توصیه به اهالی پیاده روی

سرعت خود را به طور متناوب تغییر دهید

پیاده روی ای که تمام مدت با گام های یکنواخت انجام شود کالری کمتری مصرف میکند. به جای اینکه در پیاده روی سرعت ثابت و یکنواختی داشته باشید سه دقیقه آهسته راه بروید و سپس به مدت سه دقیقه سرعت خود را افزایش دهید و دوباره آهسته راه بروید. سرعت شما در گام تند باید به حدی باشد که نتوانید به راحتی صحبت کنید. در این سه دقیقه روی حرکات خود تمرکز بیشتری داشته باشید.

می توانید این دوره های سه دقیقه ای را تا پنج مرتبه تکرار کنید تا کل زمان پیاده روی شما ۳۰ دقیقه شود. این کار باعث میشود که کالری بیشتری بسوزانید. به علاوه میزان تحمل پذیری و استقامت خود را نیز افزایش می دهید.
روی سطوح نرم پیاده روی کنید

پیاده روی روی شن در مقایسه با پیاده روی روی سطح خیابان و سنگفرش کالری بیشتری مصرف می کند. راه رفتن روی شن ها نسبت به سطوح صاف دیگر۵۰ درصد کالری بیشتری میسوزاند. اگر به ساحل دریا دسترسی ندارید راه رفتن روی خاک های نرم را امتحان کنید.

پیاده روی روی هر سطح نرم یکه پای شما کمی در آن فرو رود نسبت به سطوح صاف کالری بیشتری مصرف می کند.
همه عضلات بدن را درگیر کنید

هنگامی که راه می روید غیر از پاها از سایر اعضای بدن نیز تا آنجا که می توانید استفاده کنید. شانه هاقفسه سینه بازوها و دست ها را متناسب با حرکت بدن حرکت دهید.

هرچه بیشتر حرکت کنید کالری بیشتری می سوزانید. اگر حرکات بدن را جزیی از پیاده روی معمول خود کنید با این کار کالری بیشتری مصرف خواهید کرد.
موسیقی ورزشی گوش کنید

مطالعات نشان میدهد افرادی که هنگام ورزش کردن به موسیقی های ورزشی گوش می کنند سخت تر و طولانی تر از افرادی که بدون موسیقی ورزش می کنند  به فعالیت می پردازند.
از شیب ها استفاده کنید

اگر بیرون از خانه پیاده روی می کنید مسیر خود را طوری انتخاب کنید که شامل سطوح شیب دار و تپه های کوچک باشد. بالا رفتن از شیب ها باعث می شود که ضربان قلب شما افزایش پیدا کند و چربی بیشتری بسوزانید. سعی کنید با همان سرعت و گام هایی که در سطح صاف پیاده روی می کردید از شیب ها بالا بروید.

با افزودن مقداری شیب به پیاده روی خود علاوه بر مصرف کالری بیشتر استقامت شما نیز افزایش خواهد یافت و عضلات شما قوی خواهد شد.
کمی سنگین تر راه بروید

میتوانید یک لباس سنگین بپوشید تا هنگام راه رفتن کالری بیشتری مصرف شود. اگر نمیخواهید چنین کاری انجام دهید میتوانید از یک کیف یا کوله پشتی که حاوی چند کتاب باشد بر دوش خود استفاده کنید و آن را در هنگام پیاده روی حمل کنید.

از حمل وزنه یا چیزهایی که با دست حمل می شوند خودداری کنید زیرا خطر آسیب دیدن شما افزایش مییابد.

منبع : فیتنس تیپس

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.