سیستم ترکیبی و کیفیتی در بدنسازی

سیستم ترکیبی و کیفیتی در بدنسازی

سیستم ترکیبی و کیفیتی در بدنسازی

تمرینات ترکیبی امروزه یکی از متداول ترین روش های تمرین قهرمانان بدنسازی وپرورش اندام است . با استفاده از سیستم های تمرینات ترکیبی قهرمانان می توانند بدن خود را مدیریت نموده و از قبل برنامه ای مناسب برای رشد ، تدوین نمایند . برنامه های ترکیبی متناسب با تیپ بدنی افراد بسیار متفاوت بوده و می تواند محدوده وسیعی را شامل گردد . برای تدوین اینگونه برنامه ها می باید به کلیه سیستم های بدنسازی وپرورش اندام آشنایی کامل داشت باشید.

این سیستم که ترکیبی از دو تکنیک ,کنترل و تمرکز و ضربه زدن است.برای دوران حجم و تفکیک عضلانی بسیار مفید است. هنگام استفاده از این سیستم کنترل و تمرکز پس از رسیدن به حد ناتوانی عضلات شما قادر به انجام تکرار های بعدی به کمک این سیستم نیستند اما انها قادر به انجام حرکت با سرعت معمولی و یا با کمک ضربه زدن با همان وزنه و یا حتی وزنه های سنگین تر هستند.

به طور مثال اگر شما با سیستم کنترل و تمرکز دمبل های ۱۰ کیلویی را در حرکت نشر از جانب ۸/۱۰ بار
حرکت دهید و به حد ناتوانی برسید قادر به انجام ۶/۸ تکرار دیگز با سرعت معمولی به کمک وزنه های
۲۰ یا ۳۰ کیلو گرمی یا حد اقل همان وزنه ها خواهید بود و در اخر چند تکرار دیگر نیز با کمک تکنیک ضربه زدن و کمکی می توانید انجام دهید.
سیستم کیفیتی

هنگامی که به زمان مسابقات نزدیک می شوید، رژیم غذایی و تمرینات اروبیک به تنهایی برای دستیابی به تفکیک عضلانی با کیفیت بالا، کافی نیست. به همین دلیل استفاده از این سیستم یکی از راه های دستیابی به « هدف » می باشد.

لی لابرادا در این باره میگوید: در زمان نزدیکی مسابقات همراه با رعایت رژیم کم کالری و تمرینات اروبیک، از سیستم کیفیتی نیز استفاده می کنم. بدین صورت که در دوران حجم، استراحت میان « ست » ها بین ۱ تا ۳ دقیقه است. اما من این زمان را به ۳۰ ثانیه تقلیل می دهم.

این کار نه تنها بر فشار حاصل از تمرین می افزاید بلکه تفکیک عضلانی بیشتر را نیز به همراه دارد. البته از این سیستم در دوران حجم نیز می توان استفاده کرد.

منبع : jafarpoor.com

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.