سیب ( میوه ای برای دوران حجم و کات )

 سیب ( میوه ای برای دوران حجم و کات )

سیب سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد . افرادی که به طور منظم سیب می خورند تندرستی و سلامت بدن خود را افزایش داده و علاوه بر آن از بروز بیماریهای متعددی که به دلیل کمبود مواد غذایی پیش می آید جلوگیری مینمایند.در اکثر رژیم های افزایش حجم و یا کاهش وزن ، یکی از ارگان هایی که بسیار در حق آن اجحاف می شود پوست است که شما می توانید با قرار دادن این میوه در رژیم غذایی ، در دوره حجم یا تفکیک ، از ابتلا به بیماری های پوستی ، چون ترک خوردگی ، خشکی و یا تغییر رنگ پوست جلو گیری یا حتی آن را بهبود بخشید . این قابلیت و توانایی سیب مرهون وجود ویتامین های  A-C-B و همچنین مواد معدنی چون آهن ، منیزیم ، کلسیم ، و پتاسیم می باشد .

سیب توانایی عجیبی در پایین آوردن کلسترول دارد و همچنین میوه مناسبی در پیشگیری و بهبود دیابت نوع ۲ دارد چرا که سیب تناسب متعادلی از فروکتوز ، ساکاروز و گالاتوز دارد

این میوه معجزه گر یک میوه قلیایی است و تمیز کننده بدن است و و به علت دارا بودن پکتین زیاد در خود ، آب اضافی بدن را خارج می سازد پس می بینید که می توان از آن در دوران آماده سازی برای مسابقات در رژیم مواد غذایی بهره برد.

سیب همچنین در افرادی که اسید اوریک خونشان به دلیل رژیم های حجم غلط و یا به دلایل دیگر افزایش یافته کمک می کند تا میزان آن را پایین بیاورند چرا که خوردن سیب تشکیل اسید اوریک را کاهش می دهد

 همانطور که اشاره کردیم در زیر پوست سیب ، ماده ای به نام پکتین وجود دارد که فیبر می باشد . این ماده علاوه بر کاهش میزان کلسترول بد (  LDL ) خون ، از طریق کاهش جذب چربی ،همزمان کلسترول خوب ( HDL) شما را که برای مصارفی مثل تولید هورمون ها مورد نیاز هستند افزایش می دهد.

مصرف سیب در دوران کات و آماده سازی برای مسابقات بسیار شایسته بوده،  چرا که دارای فیبر فراوانی در خود بوده و سلولز و پکتین موجود در این میوه در کنار فیبر ، قدرت سیر کنندگی زیادی دارد.

خوردن منظم سیب ، سبب کاهش فشار خون می شود . همانطوری که می دانید در دوران افزایش حجم ، افراد بسیاری متاسفانه به دلایل مختلف از جمله مصرف استروئید ها و یا مکمل های ورزشی دچار عارضه فشار خون بالا می شوند ، پس به سادگی می توان با مصرف ۲-۳ عدد سیب در طول روز از بروز این عارضه جلوگیری و یا آن را بهبود بخشید.

اگر قصد دارید تا در بین رژیم های خود یک دوره را به دوران پاکسازی اختصاص دهید ، سیب انتخاب مناصبی است شما می بایست به مدت ۳۰ روز ناشتا ۲-۳ عدد سیب را با پوست میل کنید و تا ۳۰ دقیقه بعد از آن نیز صبحانه نخورید .

اگر قصد دارید آب این میوه را در میان وعده صبح و یا عصر میل کنید اولاً بهتر این کار برای شما عادت نشود چرا که بسیاری از خواص سیب در فیبر ها و پوست آن نهفته است و دوماً همیشه همان لحظه ای که از آن آب می گیرید میل کنید چرا که به مرور ویتامین ها و آنزیم های خود را از دست خواهد داد.

 سیب ( میوه ای برای دوران حجم و کات )

فراوانی وجود مواد مغذی و مورد نیاز بدن در این ماده غذایی عبارتست از :

فیبر: ۱۰۰%

بیوفلاوونید: ۹۰%

پکتین :۸۰%

اسید الاژیک : ۸۰%

اسید کلروژینک : ۸۰%

پتاسیم : ۷۰%

اسید مالیک : ۷۰%

آلفا کاروتن: ۷۰%

ویتامین C : 70%

سولفور : ۶۰%

فسفر :۶۰%

منیزیم : ۶۰%

آهن:  ۶۰%

تائین : ۶۰%

جدول ارزش غذایی در ۱۰۰گرم سیب

کالری : ۵۳ کیلو کالری

چربی:  ۲/۰ گرم

کربو هیدرات :  ۱۴گرم

پروتئین : ۳/۰ گرم

فیبر :۴/۲ گرم

منبع : jafarpoor.com

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.