بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
سبکهای معروف یوگا درجهان





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
یکشنبه ۳ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

سبکهای معروف یوگا درجهان

1625

سبکهای معروف یوگا درجهانامروزه بیش از ۵۰ سبک برای تمرینات ذهنی و عملی یوگا وجود دارد که البته تعدادی از آنهاا ز شهرت و محبوبیت بیشتری برخوردارند.سبک های یوگا مانند شعاع های نور خورشید هستند . زیرا همگی از یک منبع نشات می گیرند و از قوانین یکسانی تبعیت می کنند.تفاوت های آنها نیز عمدتا ناشی از تاکید و تمرکز بیشتر بر یک یا چند خصوصیت از قبیل هماهنگی حرکت با تنفس , در یک راستا بودن بدن , استقرار در یک آسانا به مدت طولانی و یا جایگزین کردن آسانای بعدی با مکث کمتر در هر کدام , می باشد. لازم به ذکر است که هیچ سبکی بر سبک دیگر برتری ندارد . در اینجا به مشهورترین سبکهای یوگای جهان اشاره می کنیم.
آناندا یوگا : تاکید بر مراقبه
در این سبک تاکید بر مراقبه در حین انجام تمرینات است که شامل تنفس آگاهانه با هدف پاکسازی و بالا بردن سطح انرژی , انجام تمرینات ذهنی و نیز اانجام دادن آساناهایی به منظور آماده سازی فرد برای مراقبه های طولانی است و هدف آن رساندن رهجو به یک آگاهی درونی , آرام و جاویدان است.
جی دونالد والترز (j.donald walters) ملقب به سوامی کریاناندا مبتکر سبک آناندا یوگا در ۱۹ می ساال ۱۹۲۶ میلادی متولد شد. او از شاگردان یوگی پارامهامسا یوگاناندا , نویسنده کتاب معروف ” سرگذشت یک یوگی ” بود که ۴۵ سال از عمر خویش را به مطالعه آموزه های او سپری کرد و سپس سبک آناندا یوگا را پایه ریزی کرد. سوامی کریاناندا بیش از ۱۰۰ کتاب و ۴۰۰ قطعه موسیقی نوشته است.
آنوسارا : مرکزیت بخشیدن به قلب
آنوسارا از جمله سبک های یوگاست که جان فرند “john freind” در سال ۱۹۹۷ میلادی آن را گسترش داد. وی که متولد ۳۰ می سال ۱۹۵۹ میلادی می باشد.سبک آنوسارا یوگا را برای تبعیت از دل در مسیر رشد معنوی ابداع کرد.در این سبک از یوگا به توانایی ها و محدودیت های هر فرد احترام گذاشته می شود.آ – نو – سار- ا یعنی از قلبت پیروی کن و در جهت اراده خداوند گام بردار.آنوسارا یعنی لبریز از موهبت . که ریشه در علم عمیقی از هماهنگی بیرونی و درونی بدن دارد و تمرینات آن بر اساس فعالیت های قلبی است , بدین معنی که در حین یادگیری عقایدی که بر خوبی و الطاف موجود در انسان ها وجود دارد , تاکید می شود که این قضیه باعث باز شدن قلب و عروق و ایجاد توازن انرژی در انجام آساناها می شود.سبک یوگای آنوسارا پس از شکل گیری در آمریکا , استرالیا و ژاپن به سرعت گسترش یافت.
اینتگرال : نیروی شفا بخش وانهادگی بدن یا ریلکسیشن
این سبک از یوگا توسط سوامی ساتچیداناندا “swami satchinanda ” , از شاگردان سوامی شیواناندا که در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۱۴ میلادی متولد شد و در ۱۹ آگوست ۲۰۰۲ میلادی دیده از جهان فرو بست , شکل گرفت. او با جمعی از مردم , برای صلح جهانی به تکرار ذکر نام خداوند می پرداخت. شاگرد ارشدش , دکتر دین اورفیش , از این صوت برای درمان بیماران قلبی استفاده می کرد. سوامی ساتچیداناندا نویسنده کتاب فلسفه هاتا یو گا است . در سبک یوگای اینتگرال , بیشتر تاکید بر پرانایاما (کنترل تنفس) , مراقبه و تکرار ذکر نام خداوند است . انجام تمرینات یوگا به مدت ۴۵ دقیقه , همچنین رها سازی عمیق و سپس اجرای تمرینات تنفسی و بالاخره انجام تمرینات تمرکزی از دیگر مشخصات این سبک از یوگا می باشد.
آشتانگا : یوگای قدرتی
آشتانگا از جمله سبک های مشهور یوگاست که توسط شری کریشنا پاتابی جویس ابداع شد.پاتابی جویس در ۲۶ جولای ۱۹۱۵ میلادی متولد شد.او از جمله شاگردان کریشنام آچاریا بود که پس از کسب تعلیمات یوگا از استاد , سبک آشتانگا یوگا را ابداع کرد. او معتقد بود با اجرای دستورات این سبک قدرت انعطاف پذیری و استقامت بدن بسیار افزایش می یابد.
این سبک برای کسانی که تمرینات جسمی سخت و سنگین انجام می دهند و به دنبال روشی برای تقویت عروق خود هستند , مناسب بوده و از جمله تمرینات یوگای کامل و سالم محسوب می شود , اما برای شاگردان مبتدی مناسب نیست . آشتانگا شامل ۳۴۰ حرکت است که با سلام بر خورشید آغاز می شود . این حرکات با کمک تمرینات تنفسی به هم مرتبط می شوند. این سبک باستانی , امروزه در غرب طرفدران زیادی دارد و بدن را قدرتمند و انعطاف پذیر کرده , همچنین توانایی فرد را افزایش می دهد. پرتو جو پس از اینکه اصول کلی را یاد گرفت , به طور مستقل می تواند تمرینات را ادامه دهد.
شایان ذکر است که سبک آشتانگا یوگای پاتابی جویس و شاخه آشتانگا یوگای حکیم پاتانجلی کاملا از یکدیگر مجزا هستند.آشتانگا یوگای پاتانجلی سیر و سلوک به سوی وارستگی و وحدت را تشریح می کند , در حالیکه سبک آشتانگا یوگای پاتابی جویس بر چگونگی اجرای آسانا , برای رسیدن به قدرت بدنی تکیه دارد.
بیکرام : یوگای داغ
سبک یوگای بیکرام از جمله سبک هایی است که توسط بیکرام چودری  بنیانگذار دانشکده جهانی بیکرام یوگا در هند و موسس یوگای داغ به وجود آمد.وی در سال ۱۹۴۶ میلادی در کلکته به دنیا آمد . او یوگا را در چهار سالگی نزد استادش بیشنو گوش و برادر کوچکتر او آغاز کرد. بیکرام روزانه حداقل ۴ تا ۶ ساعت در دانشکده بیشنو تمرین می کرد. این سبک مجموعه ای از حرکات یوگاست که در اتاقی با دمای بین ۹۵ تا ۱۰۰ درجه فارنهایت انجام می شود.انجام دادن تمرینات یوگا در این دما منجر به تعریق و افزایش دمای بدن و در نتیجه انعطاف پذیری بیشتر بدن می شود.
مدت زمان کلاس های یوگای سبک بیکرام , کوتاه تر از کلاس های معمولی یوگاست. در این نوع یوگا ۲۶ آسانا در ۹۰ دقیقه به صورت به هم پیوسته انجام می گیرد.بیکرام چودری سالانه بیش از ۲۰۰ مربی یوگا تربیت می کند.او توالی حرکات خود را با ساختن موسیقی مقایسه می کند و عقیده دارداگر چه تعداد نت های موسیقی محدودند اما با ترکیب کردن آنها به شکل های گوناگون , موسیقی های مختلفی ایجاد می شود. بر همین اساس سبک یوگای بیکرام نیز منحصر به فرد می باشد.
آیینگر : تقارن و هم ترازی
در این سبک به چگونگی کارکرد عضلات مختلف بدن در زمان اجرای آسانا تاکید زیادی می شود.استاد ب . ک . اس . آیینگر(iyengar) متولد ۱۴ دسامبر سال ۱۹۱۸ میلادی در شهر بلور هند است . او در حال حاضر معروف ترین استاد یوگای جهان است که بیش از ۷۵ سال سابقه آموزش و تدریس دارد. بنابر آنچه از یوگای باستانی استاد خویش شری کریشنام آچاریا آموخته بود , این سبک از یوگا را که طرفداران بسیاری دارد توسعه بخشید . وی برای افزایش انعطاف پذیری بدن و حفظ توازن حرکات به پرتوجویان خود پیشنهاد می کند که از ابزارهای کمکی مانند بندهای مخصوص , پتو , بلوک های چوبی , صندلی و آجر استفاده کنند.این ابزارها به پرتو جوی مبتدی کمک می کند که کشش های صحیح هر حرکت را به طور صحیح درک کنند.
همچنین در این سبک نسبت به سبک های دیگر , پرتوجو زمان طولانی تری را در حرکت می ماند . مربیان این سبک برای رسیدن به سمت مربیگری دوره ها و برنامه های آموزشی بسیار سخت و طولانی  مدت در حدود ۲ تا ۵ سال را پشت سر می گذارند که تحت نظارت آیینگر انجام می پذیرد. وی نویسنده کتاب هایی در زمینه تمرینات و فلسفه یوگا است که از معروف ترین آنها می توان به پرتویی از یوگا , پرتویی از پرانایاما و پرتویی از سوتراهای پاتانجلی و همچنین کتاب یوگا در عمل ( دوره مبتدی آسانا و پرانایاما ) اشاره کرد.
شیوانادا : ایجاد انگیزه برای داشتن یک زندگی سالم
این روش بر ۵ اصل استوار است . آساناهای مناسب و کلاسیک , تنفس صحیح , آرامش و رهاسازی عمیق , حفظ رژیم غذایی گیاه خواری , مثبت اندیشی و مراقبه. در این ۴ شاخه اصلی یوگا شامل راجا یوگا , یانا یوگا ,بهاکتی یوگا و کارما یوگا به یک نسبت آموزش داده می شود.در کلاس های این سبک , پرتو جویان  در هر جلسه ابتدا تمرینات تنفسی , سپس ۱۲ بار حرکت سلام بر خورشید را انجام می دهند.
این حرکات در آرامش کامل با در نظر گرفتن ریتم تنفس در طول حرکت و با رهاسازی عمیق پس از پایان آن انجام می شوند.مکث در آساناها کوتاه و فاصله بین آنها برای رهاسازی طولانی تر است. همچنین این سبک بر تجربه آگاهی و آرامش حاصل از قرار گرفتن در وضعیت های مختلف بدنی تاکید می کند. مرکز یوگای شیواناندا که یکی از بزرگ ترین مراکز آموزش یوگا در جهان است و سبک یوگای شیواناندا را ارایه می کند , توسط سوامی ویشنودواناندا بنیانگذاری شد. وی در سال ۱۹۶۰ میلادی دوره های مربیگری یوگا را راه اندازی کرد . تا کنون بیش از ۳۰۰۰۰ نفر دوره فوق را گذرانده و در کشورهای مختلف جهان مشغول آموزش هستند. از جمله کتاب های سوامی ویشنودواناندا می توان به کتاب مصور کامل یوگا , مدیتیشن و مانترا اشاره کرد . سوامی ویشنودواناندا مبتکر سبک یوگای شیواناندا در ۳۱ دسامبر سال ۱۹۲۷ میلادی در ایالت کرالا واقع در جنوب هند متولد شد . او پس از سال ها آموزش سبکی از یوگا را ابداع و به احترام استادش شیواناندا نام آن را یوگای سبک شیواناندا نامید . او در ۹ نوامبر سال ۱۹۹۳ میلادی دیده از جهان فرو بست.
کریپالو : یوگای هوشیاری
پایه گذار این سبک یوگا , آمریت دسای (Amrit desai ) در ۱۶ اکتبر سال ۱۹۲۳ میلادی در ایالت گوجرات هندوستان دیده به جهان گشود.او نام این سبک را به احترام استادش , کریپالو آناندا انتخاب کرده است. اگر نیاز به یک تلنگر دارید تا به احساس اعجاب انگیز ” من زنده هستم و زندگی را دوست دارم ” باز گردید , این سبک می تواند به شما کمک کند.این سبک از یوگا شاما آساناهای یوگا برای افزایش انعطاف پذیری بدن , افزایش زمان مکث و میزان تمرکز در حرکات تنفسی , مدیتیشن و تکنیک های رها سازی بدن است . این تمرینات چشم ما را به سوی زندگی باز کرده و می توانند به ما کمک کنند تا در هر مرحله از زندگی پیشرفت کنیم . پرتو جویان طبق محدودیت های قدرتی و انعطافی بدن خود , تمرینات را انجام می دهند و تمام این هماهنگی ها با آگاهی از بدن همراه است . این سبک به دلیل ویژگی خاص خود که همان رفتن به حالت مراقبه در حین انجام دادن آساناها می باشد , به یوگای هوشیاری نیز معروف شده است .
کندالینی یوگا : انرژی بیداری
کندالینی در سانسکریت یعنی چنبره زدن چون مار و به معنای جمع شده می باشد. منظور از آن نیروی نهفته در فرد است که فعال شدن آن موجب خود درمانی , ادراک عمیق , نبوغ و خلاقیت می شود . کندالینی یک انرژی است که در همه اشخاص وجود دارد و می تواند پاسخی به ندای قلب فرد برای رسیدن به هدف باشد.
پرتوجو می تواند با فعال کردن این انرژی در جهت رسیدن به کمال معنوی گام بردارد . این سبک با بی اثر کردن فشارهای زندگی به فرد کمک می کند تا بتواند احساس شادی , سلامت و رضایت  را در خود ایجاد کند . این روش در واقع روشی برای ایجاد تغییر است . این سبک از یوگا شامل آساناهایی برای گرم کردن بدن , انعطاف ستون مهره ها و تمرینات تنفسی , ذکر گویی و مراقبه با هدف بیدار کردن انرژی کندالینی و هدایت آن در طول ستون فقرات از طریق چاکراهای بدن است. همچنین مجموعه تمرینات این سبک را می توان به صدها شکل و ترکیب مختلف اجرا نمود .
کندالینی یوگا بر این اصل استوار است که ما را متوجه قدرت واقعی درون خویش کند و بدانیم که می توانیم بر قدرتی فراتر از نیروی عضلات تکیه کرده و به جریان روح و انرژی در بدن خود اطمینان داشته باشیم .
کل فلسفه کندالینی یوگا را می توان در دو کلمه خلاصه کرد : ” ایستادگی کردن ” و آن به این معناست که هنگام انجام هر تمرین , و زمانی که ادامه دادن آن مشکل می شود شخص می تواند تصمیمی آگاهانه برای ادامه دادن و ایستادگی کردن بگیرد و به مرحله بالاتری از آنچه هست دست یابد و زندگی خود را دگرگون کند . از جمله تاثیرات این سبک می توان به عملکرد بهتر بدن , زیبایی , افزایش درک شهودی , از بین بردن عادات منفی و خلاقیت اشاره کرد.
یوگی بهاجان yogi bhajan بنیانگذار سبک کندالینی یوگا در ۲۶ آگوست سال ۱۹۲۹ میلادی در هاربهاجان سنگاپور به دنیا آمد و در ۱۶ اکتبر سال ۲۰۰۴ در میسور هند دیده از جهان فرو بست . او از پیشگامان این سبک یوگا بود که قلب مردم را لمس می کرد و ذهن آنها ررا به سوی  زندگی واقعی رهنمون می ساخت.
وی نیاسا : یوگای سیال
وی نیاسا نوع دیگری از یوگاست که با اثرگذاری بر ساختارهای مختلف بدن , بیماری ها را درمان می کند. این شیوه ملایم یوگا می تواند برای افراد مسن که از ناراحتی های حاد یا مزمن رنج می برند به کار رود.
دکتر شرمن معتقد است که وی نیاسا اثرات درمانی بسیاری دارد چرا که عملکرد دستگاههای مختلف بدن را تنظیم کرده  موجب فرمانبری دستگاههای بدن از مغز می شود.
این سبک را, تی . کا . وی دسیکاچار T.K.V.Desikachar که در ۲۱ جون سال ۱۹۳۸ میلادی در میسور , ایالت کانارتاکا به دنیا آمد , بنیانگذاری کرد.
وی چهارمین پسر استاد بزرگ یوگا , شری ترومالای کریشنام آچاریا Tirumalai Krishnamacharay است . این سبک انجام هر حرکت را با عمل دم و بازددم هماهنگ می کند . در وی نیاسا , برای کاهش فشار بر مفاصل زانو در زمان اجرای حرکات ایستاده , این مفاصل کمی خم و رها نگه داشته می شوند.
آساناهای آرام وینی یوگا یا همان وی نیاسا شبیه به حرکات پویای سبک آشتانگا هستند , با این تفاوت که کاملا آهسته و با فشار کم انجام می شوند . این آساناها با توجه به توان پرتوجو انتخاب می شوند.

منبع: کلوب

نظر خود را بگذارید


× 9 = چهل پنج

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز