بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
ساق پاهایی چون الماس با توصیه های دوریان یتس





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
دوشنبه ۲۷ دی
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

ساق پاهایی چون الماس با توصیه های دوریان یتس

1894

 ساق پاهایی چون الماس با توصیه های دوریان یتس

بزرگترین اشتباه اغلب افراد در تمرین ساق این است پا را بعنوان عنصر مجزایی در بدنسازی بشمار می آورند بجای اینکه آنرا یک بخش معمول از بدن در پروسه تلاش برای دستیابی به بدنی بهتر و کامل تر در نظر بگیرند. اولین تصور غلط در مورد عضلات ساق پا این است که باید آنها را هر روز هفته تمرین داد، با تکرارهای بسیار زیاد چون ایجاد رشد در آنها دشوار است. ولی من کاملاً با این دیدگاه مخالفم.
ساق پا از دو عضله تشکیل شده ، عضله دوقلو ( عضله برجسته بخش بالایی پشت ساق پا )و عضله نعلی شکل ( عضله کوچکتری که تا پایین ساق کشیده شده ) . آنه هم مثل دیگر عضلات دیگر بدن در مقابل فشار عکس العمل نشان می دهند ، و مثل دیگر عضلات بدن نیاز به ریکاوری دارند .

کلید ساختن ساق پاهایی بزرگتر پایبندی به فرم مناسب در اجرا و دامنه کامل حرکتی است . بسیاری از بدنسازان تکرار های ساق پا را به صورت نیمه اجرا می کنند و این برای افزودن بر سایز آن کافی نیست . شما نیاز به کشش و انقباض کاملی در این عضلات دارید و انقباض را هم در هر تکرار باید برای یک ثانیه حفظ کنید ، و بخش منفی هر تکرار را هم به آرامی اجرا کنید .

ساق پاهای خود را با شدت و نظم و قاعده تمرین دهید . دو جلسه تمرین در هفته ، برای این بخش بدن کافی است . من دوست دارم ساق هایم را در انتهای تمرین پایم تمرین دهم . بسیاری از افراد بر این باورند که استعداد ذاتی من باعث شد تا ساق پاهای خوبی داشته باشم که با تمرین کم هم رشد کنند ، اما این حقیقت ندارد.

من ساق پای ایستاده را برای عضلات دوقلو و ساق پای نشسته را برای عضلات نعلی شکل اجرا می کردم . این دو تنها حرکاتی بودند که در تمام سالهای رفابت برای ساق پا هایم مورد استفاده قرار دادم ، و همیشه هم بخوبی برایم پاسخگو بودند . البته در صورت تمایل می توانید حرکات ساق پا در حالت خرک یا ساق با دستگاه پرس پا را ( در حالتی که پایتان صاف است ولی خمیدگی کمی در زانو وجود دارد ) با صاق پا ایستاده جایگزین کنید.

برای ساق پا ایستاده ، با یک ست گرم کردنی شروع کنید سپس سه ست ۱۲ تا ۱۵ تکرار اجرا کنید . ساق پای خود را تا جائیکه امکان دارد پایین ببرید ، برای یک ثانیه تمرکز کنید تا کشش کاملی را حس کنید و به آرامی وزنه را بالا ببرید تا وقتی کاملاً روی پنجه بایستید . بازهم ، برای یک ثانیه مکث کنید تا انقباض کامل را در ساق پا حس کنید و ساق پا را تحت بیشترین فشار قرار دهید .

 ساق پاهایی چون الماس با توصیه های دوریان یتس
وقتی حرکت ساق پا ایستاده را تمام می کنید باید سوزش زیادی را در عضلات این بخش حس کنید . سپس ، سه ست ۶ تا ۸ تکراری برای ساق پای نشسته اجرا کنید . دوست دارم تکرارهایم را در سطح پایین تری حفظ کنم چون عضله نعلی در مقابل تکرار های کم بهتر پاسخ می دهد .

در مورد تکنیک اجرا هم ، پنجه هایم را رو به جلو حفظ می کنم و تکرارها را به صورت محکم، دقیق و با کنترل کامل انجام می دهم پاشنه پا را تا حد ممکن پایین می برم و سپس به طور کامل و تا رسیدن به انقباض کامل بالا می آورم .

دستیابی به ساق پایی که چون الماس بدرخشد ، به سختی پرتاب یک موشک به فضا نیست. این ترکیب ساده ای است از تلاش سخت ، تحمل درد و صبر و حوصله !

برنامه پیشنهادی دوریان یتس برای عضلات ساق پا

حرکت                    ست                    تکرارپ

ساق پا ایستاده            ۱                 ۱۵-۱۲

۳                   ۱۵-۱۲

ساق پا نشسته           ۳                    ۸-۶

ست اول را با هدف گرم کردن و آماده کردن عضله برای استفاده از وزنه های سنگین اجرا می شود.

منبع : jafarpoor.com

نظر خود را بگذارید


9 + = شانزده

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز