رژیم کم کربوهیدرات و رابطه آن با کمبود انرژی

 رژیم کم کربوهیدرات و رابطه آن با کمبود انرژی

برخی ها در زمان رژیم با کربوهیدرات کم ، دچار کمبود انرژی شدیدی می شوند و این در حالی است که احساس می کنند حجم عضلانی بیشتری از دست می دهند و این احتمال وجود دارد که رژیم های با کربوهیدرات بسیار کم بهترین انتخاب برای آنها نباشد. بجای آنکه کربوهیدرات خود را بشدت محدود کنید، سعی کنید برای کاهش کالری دریافتی خود روی کاهش مقدار چربی موجود در رژیم غذایی تان تمرکز کنید. در واقع دو نوع رژیم عمده برای چربی سوزی مطرح است. یکی رژیمهای حاوی کربوهیدرات پایین و دیگر رژیمهای کم چربی، ولی در نهایت مقدار کالری هر دو رژیم می تواند برابر باشد.

در یک رژیم کم کربوهیدرات، می توانید از فرمهای چرب تر پروتئین، از جمله گوشت قرمز، و انواع ماهی حتی ماهی های چرب مثل سالمون استفاده کنید.در این رژیم کربوهیدرات دریافتی باید در سطح پایینی باشد، در واقع تنها در وعده های اول روز می توانید از مقدار اندکی کربوهیدرات استفاده کنید. همچنین می توانید از تخم مرغ کامل هم در رژیم خود استفاده کنید (البته شاید برای کنترل مقدار کالری دریافتی مجبور باشید، تعدادی از زرده ها را دور بیاندازید ).

در رژیمهای کم چربی ،روی منابع پروتئین حاوی چربی کمتر تمرکز کنید. برای گوشتها ، روی سینه مرغ و بوقلمون تکیه کنید، و ماهی های کم چربی ، از جمله ماهی تن. در مورد تخم مرغ هم اغلب لازم است سفیده را مصرف کنید مصرف کربوهیدرات ها را به وعده های اول روز مجدود کنید،مشابه رژیمهای کم کربوهیدرات ، ولی می توانید به نسبت از مقدار کربوهیدرات بیشتری در این وعده ها استفاده کنید. منابع کربوهیدرات های مرکب ، از جمله برنج قهوه ای ، جو دوسر ، و سیب زمینی شیرین از جمله بهترین انتخابها برایتان بشمار می آیند برای اینکه بتوانید انرژی خود را در سطح مناسبی حفظ کنید و به چربی سوزی ادامه دهید.

مقادیر مناسب از درشت مغذیها در یک رژیم ۲۰۰۰ کالری با کربوهیدرات پایین :

سهم هر یک از درشت مغذیها :

نوع درشت مغذی               مقدار کالری                     مقدار بر حسب گرم

پروتئین                           ۱۲۰۰کالری                     ۳۰۰ گرم

کربوهیدرات                   ۴۰۰کالری                        ۱۰۰گرم

چربی                           ۴۰۰کالری                        ۴۴ گرم

 رژیم کم کربوهیدرات و رابطه آن با کمبود انرژی

مقادیر مناسب از درشت مغذیها در یک رژیم ۲۰۰۰ کالری کم چربی :

سهم هر یک از درشت مغذیها :

نوع درشت مغذی                مقدار کالری          مقدار بر حسب گرم

پروتئین                             ۱۰۰۰کالری          ۲۵۰ گرم

کربوهیدرات                      ۸۰۰ کالری           ۲۰۰ گرم

چربی                              ۲۰۰کالری            ۲۲ گرم

منبع : فلکس

۰ دیدگاه

پیام بگذارید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.