بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
رژیم اتکینز چیست ؟





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
دوشنبه ۲۷ دی
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

رژیم اتکینز چیست ؟

1124

رژیم اتکینز چیست ؟
رژیم محبوب “اتکینز”، به تجویز خوردن مقدار دلخواه استیک و تخم مرغ معروف بود. در این برنامه غذایی، خوردن پروتئین و چربی به هر مقدار، مجاز بود و هیدرات کربن حذف می شد.  ایده بنیادین این برنامه، بر خاصیت سیر کنندگی پروتئین و چربی بنا شده پس از خوردن پروتئین و چربی، دیرتر گرسنه می شوید و بنابراین کالری دریافتیتان و در نتیجه وزنتان کاهش می یابد. بعلاوه، چون هیدرات کربنی به بدنتان نمی رسانید، احتمال حفظ حالت چربی سوزی بدن، افزایش می یابد (هیدراتهای کربن باعث ترشح انسولین و توقف سوختن چربی می شوند).

با اینحال، مشکلی که پس از رواج این برنامه غذایی بروز کرد، افزایش نگرانی مردم درباره سلامتی عمومیشان، مخصوصا، بیماریهای قلبی و فشار خون بالا بود. مردم، بخوبی از احتمال تاثیر مصرف چربیهای اشباع شده بر تشدید عوارض قلبی عروقی آگاه هستند.

به همین دلیل، متخصصان اتکینز، نیروی تازه ای در این شیوه دمیده اند. آنها، دیگر فقط بر خوراکیهای پر پروتئین و پر چربی تمرکز نمی کنند، بلکه، شیوه متعادلتری را در دستورات غذاییشان در پیش گرفته اند و اهمیت ترکیب هیدراتهای کربن سالم و چربی را با پروتئین تبلیغ می کنند.
طرح برنامه

رژیم اتکینز، هنوز هم از چهار مرحله مختلف تشکیل می شود. اولین مرحله، دشوارترین مرحله است و بقصد چکاندن ماشه کاهش وزن، طراحی شده است. مرحله آخر، به ادامه حفظ وزن در حد سالم کمک می کند.

مرحله اول:

در این مرحله، روزانه، فقط ۲۰ گرم هیدرات کربن خالص، از منابع گیاهی، به بدن می رسد.

فهرست زیر، شامل خوراکیهای مجاز این مرحله می شود:

ماهی تن

ماهی سالمن

مرغ

بوقلمون

گوشت گاو

تخم مرغ

گوشت گوسفند

ماهی حلوا

گوشت اردک

سایر انواع ماهی

گوشت غاز

صدف

گوشت مغز ران

غذاهای دریایی

انواع پنیر (توجه کنید که برخی انواع پنیر، حاوی هیدرات کربن هستند)

سبزیجات غیر نشاسته ای

انواع روغن

انواع مغز (باز هم دقت نمایید که برخی حاوی هیدرات کربن هستند)

چای

آبگوشت

نوشابه رژیمی

قهوه

قانون این مرحله، گنجاندن پروتئین و چربی در هر یک از وعده های غذایی و بنحوی است که هیدرات کربن، به حداقل مقدار ۲۰ گرم برسد. نوشیدن آب زیاد و بدقت خواندن برچسب ارزش غذایی خوراکیها و توجه به “هیدراتهای کربن پنهان” توصیه می شود.معمولا، این مرحله، حدود دو هفته طول می کشد.
مرحله دوم:

مرحله دوم رژیم، بسیار شبیه مرحله اول است و همچنان بر کاهش وزن متمرکز است. تنها تفاوت، اجازه افزودن هفته ای ۵ گرم هیدرات کربن خالص به برنامه تا زمانی است که فقط ۵ تا ۱۰ پوند (حدود ۲ تا ۴/۵ کیوگرم) وزن اضافه باقی مانده باشد. هدف اصلی این مرحله، شناخت میزان حساسیت بدن به هیدراتهای کربن و مقدار و نوع قابل مصرف بهنگام موفقیت روند کاهش وزن است.

همزمان با افزایش تدریجی مجموع مقدار هیدرات کربن، افزودن هیدراتهای کربن کم قند هم، از قبیل سبزیجات، انواع توت، انواع مغز و پنیر به رژیم غذایی توصیه می شود.

بعلاوه، متخصصان معتقدند که خوب است ورزشکاران مشتاق، مقدار هیدرات کربن روزانه را به ۶۰ تا ۹۰ گرم افزایش دهند تا بدنشان قادر به حفظ و تحمل شدت تمرین باشد.
مرحله سوم:

این مرحله را، مرحله پیش نگهداری هم می نامند. مرحله سوم، بنحوی طراحی شده است که چگونگی تغذیه را برای پایین نگه داشتن وزن در آینده آموزش دهد. در این مرحله، بجای هفته ای ۵ گرم مرحله پیشین، هفته ای ۱۰ گرم هیدرات کربن به برنامه غذایی افزوده می شود.

این مرحله، تا توقف روند کاهش وزن یا کند شدن شدید آن و آغاز برنامه حفظ وزن، ادامه خواهد یافت. مقدار هیدرات کربن دریافتی در پایان این مرحله، میزان لازم برای حفظ وزن بدن در نظر گرفته می شود (معروف به حد تعادل هیدرات کربن اتکینز).
رژیم اتکینز چیست ؟
در اینجا، افزایش تنوع هیدراتهای کربن توصیه می شود. چنین خوراکیهایی شامل فهرست زیر می باشند:
سبزیجات نشاسته ای:

۴/۳ پیمانه هویج

۲/۱ پیمانه پوره بلوط

۴/۱ پیمانه سیب زمینی هندی (یا سیب زمینی شیرین)

۳/۲ پیمانه نخود پوست کنده

۴/۱ پیمانه بارهنگ

۱ پیمانه لبو

۳/۱ پیمانه هویج زردک

۴/۱ پیمانه سیب زمینی سفید
بنشن :

۳/۱ پیمانه عدس

۴/۱ تا ۳/۱ پیمانه انواع لوبیا (قرمز، سفید، چشم بلبلی، …)

۳/۱ پیمانه نخود
میوه :

۲/۱ سیب

۱۱ عدد گیلاس

۱ عدد هلو

۱۲ حبه انگور

۱ و ۴/۱ پیمانه توت فرنگی

۲/۱ گریپ فروت

۴/۳ پیمانه طالبی

۱ عدد کیوی

۱ پیمانه هندوانه

۲/۱ پیمانه مخلوط میوه

۱ عدد آلو

۲/۱ موز کوچک

۳/۱ پیمانه انبه
غلات:

۴/۱ پیمانه برنج

۲/۱ پیمانه جو دو سر پوست کنده

۳/۱ پیمانه دانه ذرت

۳/۱ پیمانه غلات یا حبوبات سبوسدار

۴/۱ پیمانه جو

۴/۱ پیمانه پاستا

بدین ترتیب، علاوه بر افزایش تنوع خوراکیهای مجاز، از دریافت ویتامینها و مواد معدنی مورد نیاز برای حفظ دائم سلامتی هم اطمینان حاصل می شود.

متخصصان توصیه می کنند که در این مرحله از رژیم می توان یکی دو بار در هفته، مقدار هیدرات کربن دریافتی را افزایش داد.

تاکید این برنامه غذایی، پیشگیری از بازگشت به عادتهای غذایی گذشته است. عادتهای گذشته، هر چه باشند، باعث افزایش وزن شده اند. اما هر چند در این مرحله از رژیم، تنوع خوراکیهای حاوی هیدرات کربن افزایش یافته است، مقدار هیدرات کربن خالص دریافتی، همچنان ناچیز است. توجه داشته باشید که با ادامه این برنامه می توانید وزن جدیدتان را ثابت نگه دارید.

مرحله چهارم:

این برنامه، با مرحله چهارم که نگهداری نامیده می شود، پایان می پذیرد. اتکینز، هرم خوراکیهای این مرحله را تغییر داده است. درحالیکه، در هرم معمولی خوراکیها، طبقه اول به غلات و حبوبات اختصاص دارد، در هرم اتکینز، با گوشت و انواع خوراکیهای مشابه، جایگزین شده است.

رژیم اتکینز چیست ؟
طبقه بالاتر، گروه سبزیجات و بالاتر از آنها، میوه ها قرار دارند. سپس، روغنها، لبنیات و انواع مغز و در راس هرم، گروه غلات قرار می گیرند که کوچکترین گروه هستند و باید بندرت مصرف شوند.

متخصصان اتکینز توصیه می کنند که هفته ای یک بار وزن خود را بسنجید تا در صورت افزایش وزن و بازگشت به عادتهای غذایی پیشین، بلافاصله اقدام مقتضی صورت بگیرد.
این رژیم بدرد چه کسانی می خورد؟

این برنامه غذایی، مخصوصا برای کسانی که مبتلا به مشکلات قند خون، از قبیل دیابت یا کاهش شدید قند هستند، سودمند می باشد. بدلیل انتخاب خوراکیهای حاوی هیدرات کربنی که تاثیر چندانی بر میزان انسولین ندارند، کنترل این عوارض و قند، براحتی انجام می شود.

از آنجا که مبنای این برنامه غذایی گوشت است، برای کسانی هم که رژیمهای گوشتی را ترجیح می دهند، عالی است. با اینحال، با توجه به تغییرات جدید در نگرش متخصصان اتکینز، لازم است مقدار چربی مصرفی را کاهش دهید.
این رژیم بدرد چه کسانی نمی خورد؟

این رژیم، برای ورزشکارانی که حجم تمرین یا شدت تمرینشان خیلی زیاد است، برنامه مناسبی نیست. از آنجا که سوخت مورد نیاز برای تمرینهای سنگین، اساسا هیدرات کربن است، کاهش ذخایر هیدرات کربن بدن، به کاهش عملکرد ورزشی و بروز مشکل در ادامه تمرین منجر می شود.

البته اینگونه افراد می توانند از برخی شیوه های اتکینز، مثل انتخاب و مصرف هیدراتهای کربن کم قند بهرمند شوند، اما در عین حال باید مجموع مقدار هیدرات کربن دریافتیشان را بالاتر از میزان تجویز شده در این رژیم نگه دارند. با فرض تعادل همیشگی در دریافت روزانه، مقدار کمتر از صد گرم هیدرات کربن اصلا کفاف عملکرد ورزشی مورد انتظار اینگونه ورزشکاران را نمی دهد.

منبع : fitnesstips

نظر خود را بگذارید


× 6 = شش

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز