بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
روزنه ای تازه در مصرف چربی برای بدنسازان





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
سه شنبه ۵ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

روزنه ای تازه در مصرف چربی برای بدنسازان

626

 روزنه ای تازه در مصرف چربی برای بدنسازان

استفاده بیش از اندازه از کربوهیدرات ها و پروتئین ها در بدنسازان  به منظور رشد عضلات وحذف کامل چربی ها شیوه درستی نیست. اگرچه چربی های مصرفی می توانند برای اغلب افراد ضررهایی داشته باشند، ولی برای بدنسازان اینگونه نیستند، برای آنها می توانند سودمند باشند. چگونه ؟
چربی ها در بدن باعث آزاد شدن هورمون های خاصی می گردد و از این رو این هورمون ها می توانند به شکل خوبی کربوهیدرات ها و آمینو اسیدها را مدیریت کنند.

چربی وتاثیر رفتار آن روی هورمون ها

چربی ها و بخصوص چربی های اشباع شده برای عدم کاهش  سطح تستسترون ضروری هستند. بالا و پایین رفتن سطح این هورمون آنابولیک تاثیرات زیادی را روی بدن دارد، به طور مثال زمانی که قدرت شما در انجام یک حرکت بالاست،سطح تستوسترون بالا می باشد و یا پس از جلسه تمرینی و یا حتی دو الی سه روز استراحت احساس خستگی شما از بین نمی رود، نشانگر پایین بودن سطح این هورمون و دیگر هورمون های آنابولیکی بدن است.

چربی های اشباع شده می توانند این نوسان ناهنجار را از بین ببرند و سطح تستوسترون را همواره در نقطه مطلوبی حفظ کنند. از سوی دیگر استرس می تواند کشنده تستوسترون باشد و از سوی دیگر تمرینات سخت وطولانی مدت نیز به تقلیل این هورمون کمک می کند. امروزه تحقیقات گسترده ای نشان می دهد که مصرف درست چربی های اشباع شده می تواند سطح تستوسترون را بالا نگه دارد. در واقع این ماده غذایی دشمن اساسی عواملی است که از فراوانی این هورمون در بدن جلوگیری می کنند.

چربی و تاثیر رفتار آن بر روی متابولیسم

چربی ها با هورمون دیگری به نام انسولین ، رابطه مستقیمی دارند. هورمون انسولین ، از دیگر هورمون های آنابولیکی است که فراوانی آن رابطه زیادی با مصرف کربوهیدرات ها دارد. زمانی که شما مواد کربوهیدرات ها مصرف می کنید،بدن شما شروع به ترشح انسولین می کند و در نتیجه درست همانند آمینو اسیدها پروتئن ها ، مواد مصرفی جذب عضلات شده و در نهایت فرآیند رشد را کامل می کنند.

اما انسولین توسط گیرنده هایی در عضلات جذب می شوند وموجب ایجاد رشد می شود. تصور کنید چه اتفاقی می افتد اگر از رژیم پر کربوهیدرات برای انفجار سطح انسولین استفاده کنید ولی مقدار چربی ها را کاهش دهید؟ در اینجا گیرنده هایی که در عضلات هستند جذب هرگونه انسولین را رد می کنند و در اینجا انسولین دیگر قادر نیست در فرآیند عضله سازی شرکت کند. از این رو می توان دریافت که چربی ها قادرند جذب انسولین را در عضلات ، افزایش دهند و با این کار فواید آنابولیکی این هورمون را نیز افزایش دهند.
 روزنه ای تازه در مصرف چربی برای بدنسازان
چربی و رفتار GI

چربی هایی که در رژیم غذایی روزانه مصرف می کنیم به نوع دیگری به نام شاخص گلیسمیک بالا نظیر کیک برنجی ، نان سفید و سیب زمینی نیز وجود دارند. البته شکر نیز دارای این خاصیت است اما نباید از آن به عنوان بهترین مواد غذایی بدنسازان یاد کرد. به غیر از شکر این چند کربوهیدرات نام برده شده را می بایست به عنوان مواد مصرفی بعد از تمرین قرار داد. این مواد به سرعت تجزیه می شوند و قادرند انسولین را در مدت زمان کوتاه تری راهی عضلات کنند. اما شکر در این میان می تواند تاثیر بیشتری روی ذخیره سازی چربی ها داشته باشد.

دراینجا نقش موثر چربی ها به چشم می آید . در صورتی که این کربوهیدرات ها را با چربی ها مخلوط کنید و پروتئین را نیز در سطح ایده آلی حفظ کنید، خواهید توانست تاثیرات مواد غذایی مصرفی تان را دو چندان سازید. شاید خوردن یک کاسه کورن فلکس در وعده بعد از تمرینی ، از آنجایی که کربوهیدرات زود هضم است، تاثیر مثبتی نداشته باشد ولی خوردن آن با صحبانه ومصرف چند عدد تخم مرغ کامل در کنار آن ، تصویر دیگری را قادر است خلق کند.

چربی های سالمی که در زرده تخم مرغ به چشم می خورد ، قادر است کربوهیدرات های زود هضمی نظیر کورن فلکس را به کربوهیدرات های آرام هضم تبدیل کند و از آنها بهره بیشتری ببرد . این تغییر اساسی در نهایت موجب بالا بردن سطح انسولین می شود و به کم چربی ماندن عضلات نیز کمک شایانی می کند.

منبع : مجله فلکس

نظر خود را بگذارید


+ پنج = 7

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز