آمادگی جسمانی | بدنسازی | تمرین | مقالات | نکات تمرینی از دیدگاه قهرمانان

رفتار متضاد با عضلات دیر رشد ( براندون کری )

On

 رفتار متضاد با عضلات دیر رشد ( براندون کری )

علیرغم اینکه خیلی ها دوست دارند روی نقاط قوت بدن خود تمرین بیشتر و شدید تری انجام دهند ، براندون کری معتقد است که باید در مقابل این استدلال مقاومت نمود و در عوض روی عضلات ضعیف تر کار کرد .او با تاکید روی این مسئله که بدنسازی ورزشی است که قضاوت از روی ظاهر بدن انجام می شود ، باید بدن را خیلی با دقت و متناسب تمرین داد تا در نهایت فیزیکی کامل ساخته و پرداخته شود.

رفتار با نقاط ضعف: برای من پرورش دادن عضلات پا یکی از مشکلات بزرگم بود . به عنوان یک ورزشکار تمرکزم در باشگاه همیشه روی بازدهی عضله بوده نه روی تخریب کردن عضله . همیشه به این معتقد بودم که برای رشد دادن عضله باید آن را قوی تر کرد و این نگرش مرا وادار می کرد تا از کنترل خوب فاصله بگیرم . تا زمانی که وزنه های تمرین را کم نکردم به نتیجه نرسیدم . تمرکز را روی ریتم حرکات اضافه کردم و شرو ع کردم به کنترل کردن وزنه و استفاده از وزنه هایی که عضلات اضافی را در حرکت درگیر نکند. این زمانی بود که نتایج بهتری را مشاهده کردم .

قضاوت ظاهری : در بدنسازی همه چیز یعنی ظاهر بدن . تنها راه برای ارزیابی بدن این است که خودتان را در آیینه نگاه کنید و صادقانه ارزیابی کنید. احتمالاً در حال حاضر هم می دانید که چه نقاط ضعف و قوتی دارید. در ورزش بدنسازی عضلات قوی همیشه بهترین عضلات نیستند. یادتان باشد که همیشه بر اساس ظاهر بدن تان قضاوت می شوید.

تمرین کیفی : هر ابزاری برای تمرین دادن عضلات دیر رشد انتخاب کنید همیشه بتاید کیفیت را مد نظر قرار دهید. الزاماً سطح قدرت مهم نیست. توانایی کنترل کردن عضلات و تخریب درست عضلات همان عملی است که امکان رشد را فراهم می کند. در بدنسازی توانایی نمایش دادن است که اهمیت زیادی دارد. خیلی ها هستند که توصیه می کنند اضافه کاری کنید، اما روش پر مقدار را امتحان کرده ام و برای شخص من جواب نداده است. زمانی که روش متضاد را آزمایش کردم به نتایج خوبی رسیدم. اگر نقطه ضعفی در بدن دارید تنها کاری که باید انجام دهید کنار گذاشتن غرور و حس کردن عضلات حین تمرین است.

رفتار با نقاط قوت: همیشه بازوهای قدرتمندی داشته ام ، بنابراین در حال حاضر برای تناسب و بالانس بهتر روی آنها کار می کنم. تمرین بازوهایم با شدت کمتری انجام می شود. فقط در حدی تمرین می کنم که به پمپاژ خون و تحریک خوبی برسم. برای یک گروه عضلانی که از لحاظ توسعه جلوتر از دیگر عضلات است شاید فقط نیاز باشد که یک هفته در میان روی آن تمرین کنید یا اینکه در تمرین هفتگی آن گروه از وزنه های سنگین و تکنیک های شدت دهنده استفاده نکنید. باید یادتان باشد که با عضلات مستعد برای رشد صلح کنید. می دانم که خیلیها نمی توانند با این مسئله کنار بیایند و همیشه دوست دارند عضلات مستعد خود رابیشتر تمرین دهند.

برنامه تمرین پا: آنچه در این برنامه شاهد هستید برنامه ای برای عضلات دیر رشد پای براندون است. در این طرح تمرکز روی وزنه هایی سبکتر از حد نرمال است و دامنه تکرارها نیز بهترین دامنه برای عضله سازی هستند. براندون هدفش کنترل کردن وزنه بویژه در بخش منفی حرکت است و پس از آن بخش مثبت حرکت را انفجاری اجرا می کند.

منبع : jafarpoor.com

About احسان اخلاق منش

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *