بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ورزشی

بدنسازی,زیبایی اندام

فیتنس|بدنسازی

ورزش برای همه

بدنسازي

بدنسازي و تناسب اندام
راهکارهای یوگا برای مدیریت خشم





طراحی وب سایت و بهینه سازی

مجری طراحی وب سایت های بزرگ تجاری فروشگاهی در سراسر کشور با طراحی های بسیار شکیل و پر محتوا و سایت های داینامیک و پنل مدیریت

wideweb.ir drbehzadfarokhi.comبدنسازی گاهی می توان در مورد برنامه حسابداری بحث کرد و با توجه به نرم افزارهایی که تا کنون تولید شده www.rayasepehr.com را به عنوان بهترین نمونه این نرم افزار ها قرار داد.sharp-ir نیز شرکتی می باشد که در رسته کاری تصفیه هوا فقش موثری را ایفا می کند. این سایت می تواند آموزش بسیار مناسبی در زمینه تولید نرم ادستگاه های تصفیه هوا داشته باشد. اکنون زمان آن رسیده که برخی از هاست های برتر کشور را معرفی کنیم و از میان این هاست ها ، موارد لینوکسی آن را مجزا کنیم و به بازدیدکننده نمایش دهیم. هاست لینوکس ایران هاست24 بی شک از بهترین هاست های لینوکس ایران و ارزانترین می باشدهاست لینوکس
  • با بینی زیبا و جراحی زیبایی بینی بهترین باشید جراحی بینی از بهترین جراحی های زیبایی می باشد
  • شکم خود را با رژیم آب کنید و اگر نشد بهترین گزینه جراحی لاغری شکم یا جراحی زیبایی شکم می باشد.جراحی شکم در جراحی های شکم به یک زیبایی اندام برسید
  • جراحی سینه
  • جراحی لیفت صورت می تواند به زیبا شدن صورت شما در عمل لیفتینگ کمک کند
  • جراحی پلک هم با متخصص این رشته دکتر آرش نجف بیگی به اوج خود رسیده و پلک های مراجعه کنندگان عمل می شود
  • جراحی لاغری
  • با راهبند های الکتروپارس به بهترین نحو ممکن راهبند اتوماتیک را ملاحظه کنید و بعد از دیدن قیمت راهبند های اتوماتیک تصمیم بگیرید
دوشنبه ۴ بهمن
جراحی زیبایی و لیزر  کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24تن ورز

راهکارهای یوگا برای مدیریت خشم

1108

راهکارهای یوگا برای مدیریت خشمدر عصر کنونی و در زندگی روزمره اغلب انسانها در گیر هیجان خشم هستند و به دلیل عدم شناخت مناسب آن و ندانستن راه های مدیریت ( به جا سرکوب یا تخلیه روی دیگران) باعث به مخاطره افتادن سلامت جسم ، روان و ذهن خود و دیگران و نیز در یک مقیاس بزرگتر کاهش سلامت اجتماعی می شوند .
خشم یکی از هیجانات اصلی است که به هنگام احساس خطر و تهدید شدن در انسان باعث فعال شدن اعصاب سمپاتیک در فرد می شود . ضربان قلب افزایش می یابد . خون رسانی به اندام هایی مانند دستها و فک افزایش یافته و بدن به حالت برانگیخته به خود می گیرد تا یک پاسخ مناسب به محرک بیرونی داده شود . بعد از این پاسخ سیستم پاراسمپاتیک فعال خواهد شد و فرد در حالت آرام و رها به تخلیه تنش ها خواهد پرداخت .
متاسفانه در عمل چنین اتفاقی نمی افتد و فرد در طول روزها بارها به دلیل خشم زیاد ( بر اثر ترافیک ، شرایط کاری و … ) برانگیخته می شود و بدون اینکه به سیستم اجازه داده شود به حالت وانهاده رفته و به استراحت بپردازد ، صرفا میزان این خشم افزایش می یابد و فرد به آستانه روانی خود می رسد و یک اشاره کوچک کافی است که او را منفجر کند .
انسان غافل از مکانیزم فوق پیوسته این خشم ها را با خود جابجا می کند و بعضا روی دیگران که نقشی هم روی خشمگین شدن او ندارند تخلیه می کنند .
جالب است که بدانید خشم مانند هیجانات دیگر پدیده ای گذرا و موقتی است و اگر فرد بتواند مهارتهای مناسب را بیاموزد می تواند از اسارت خشم خود رها شود .
به طور کلی چهار روش و رفتار در مواجهه با خشم وجود دارند :
۱- بهترین روش مشاهده گری بدون عکس العمل نشان دادن و نیز سرکوب نکردن آن هیجان است تا موج هیجانی عبور کند .
۲- تخلیه آگاهانه با توجه به زمان و مکان با استفاده از تکنیک های تخلیه ای
۳- تخلیه ناآگاهانه و در زمان و مکان مناسب
۴- عکس العمل نشان دادن و تخلیه روی دیگران . این روش ، نامناسب ترین روش مواجهه با خشم است .
یوگا روشی است که باعث افزایش خود آگاهی هیجانی انسان که سنگ زیر بنای هوش هیجانی است می گردد . با انجام تمرینات مستمر یوگا ، با گذشت زمان فرد به تدریج به آرامش بیشتر ذهنی می رسد و آگاهی بیشتری از خود پیدا می کند . در زمانهای خشمگین شدن نیز به دلیل افزایش آگاهی و در لحظه بودن فرد به عنوان گام نخست از وجود خشم در وجود خود آگاه شده و آن را می پذیرد تا در گام های بعدی در پی مدیریت آن باشد .
اگر انسان بر اثر انجام تمرینات مستمر یوگا بتواند مفهوم مشاهدگری ( بی قضاوت بودن ) را در خود تقویت کند ، در هنگام بروز خشم صرفا یک ناظر خاموش خود و نظارگر عبور خشم خواهد بود . افراد وارسته از چنین ویژگی برخوردار هستند .
عارفی در این خصوص می گوید : خشمگین شو ولی بر اساس آن عمل نکن.
رسیدن به مرحله فوق تلاش ، همت و صبوری زیادی می طلبد .
یوگا همگام با تلاش برای رسیدن به توانایی فوق راهکارهای متنوعی برای تخلیه آگاهانه خشم با توجه به شرایط مکانی ، زمانی و جسمی افراد ارائه می دهد .
از جمله این روشها می توان به مواردی زیر اشاره کرد :
۱- انجام حرکات یوگا به منظور متعادل کرن ذهن و جسم
۲- استفاده از تکنیکهای تخلیه ای مانند شیر یوگا ، تبر زنی ، هیزم شکن ( در صورت نداشتن درد و مشکلات مزمن در ناحیه کمر و ستون مهره ها )
۳- گرفتن دوش آب گرم برای رها سازی بدن و فعال سازی اعصاب پاراسمپاتیک
۴- انجام ریلکسیشن ( تن آرامی )
۵- تنفس های آرمش بخش یوگا مانند تنفس زنبوری
۶- حضور در مکانهای طبیعی و پر انرژی مانند کوه ، جنگل و انجام تکنیکهای تخلیه خشم و نیز تکنیکهی کسب انرژی از طبیعت
هر فردی می تواند با توجه به شرایط خود کارهای مختلفی انجام دهد تا همواره مانع رسیدن خود به آستانه تخلیه روانی و آستانه انفجار خود شود . ممکن است شما به هنگام رفتن به کوه در یک جای خلوت شروع به داد زدن کنید یا از روشهای ابتکاری خودتان استفاده کنید .

منبع: نوا یوگا

نظر خود را بگذارید


− دو = 4

 کتاب اصول و سیستم های تمرینی در بدنسازیتبلیغات 24 تن ورز